Tankar Från Verkligheten....

Alla inlägg under november 2012

Av thoughtsofelle - 3 november 2012 17:15

Så här kul har jag just nu. Tragglar med en vetenskaplig artikel skriven på utrikiska. Självklart är den skriven på engelska men i mitt fall skulle den lika gärna ha kunnat vara skriven på hebreiska. Artikeln är 7 sidor och de senaste två timmarna har jag tagit mig igenom första HALVA sidan. Tröstlöst!

Jag sitter just nu fast på den här meningen:
it has been asserted, for example, that an accouinting standard that requires research and developement expenditure to be written of as incurred, in spite of the probable future benefits that are expected to flow from it, depresses the earnings of small immature hightechnology companies thereby discourages technological innovation.

Av thoughtsofelle - 2 november 2012 00:24

Undrar just vad jag ska på för nattliga äventyr inatt?

I perioder när mitt liv känns hektiskt drömmer jag extremt mycket på nätterna. Det är precis som om jag försöker göra en massa saker nattetid för att minska stressen dagtid. Om det funkar? Nja, rätt dåligt faktiskt... Men det är rätt charmigt att "jag" ( min kropp) försöker! Jag blir faktiskt lite varm inombords....av min egen omtanke... :0) dessutom är det en rolig stående punkt under den gemensamma frukosten att jag berättar alla historier jag/vi har varit med om. Inatt var jag tex på ett fackligt möte som visade sig handla väldigt mycket om socialdemokraternas vallöften. Till slut förstod jag att jag hade gått fel och hamnat på socialdemokraternas partimöte och inte alls på det möte jag skulle på....
Jag kanske bör tillägga att jag är helt politiskt ointresserad och om möjligt ännu mindre intresserad i den fackliga verksamheten.

Sleep tight!

Ovido - Quiz & Flashcards