Tankar Från Verkligheten....

Alla inlägg under oktober 2012

Av thoughtsofelle - 31 oktober 2012 22:05

Idag fick vardagen guldkant genom ett mysigt cafe-besök tillsammans med världens bästa pappa och min finaste lillasyster! Det finns inget mysigare!

Otur att jag är född som "fikamänniska". Det vore helt klart mer praktiskt att inte vara det. Förstår helt enkelt inte nöjet i att fika utan fikabröd. Det är ju fikabrödet som är fikat. Kaffet är bara ett tillbehör, som självklart förhöjer fikat, men en slät kopp kaffe utan dopp är inte direkt någon smaksensation....

Av thoughtsofelle - 30 oktober 2012 22:21

Den här veckan är inte, kommer inte att bli och ska inte vara rolig. Det är vinna eller försvinna som gäller. På söndag är det tenta i redovisningen, just nu min värsta fiende. Min hjärna har ingen talang alls för matte men eftersom min kära sambo har låtit meddela att redovisning med allt vad det innebär inte är matte så kanske det finns en chans trots allt!



Av thoughtsofelle - 29 oktober 2012 15:22

På måndagar ska man äta tråkig mat. Det är liksom en oskriven regel att maten ska vara simplast att göra, mest spartansk och minst god (äckligast) i början av veckan för att sen öka i tullagningstid och smakupplevelse ju längre veckan går. Undantaget är förståss söndagar då det är okej att beställa lättlagad hämtpizza efter en lyckad utekväll på lördagen.

Åter till måndagen. Måndagar äter man korv och makaroner, så är det bara. Om korven är slut kan man i undantagsfall köra med halvfabrikatsköttbullar men i första hand är det billigast tänkbara falukorv som gäller.

Vad äter du på måndagar?

Av thoughtsofelle - 29 oktober 2012 00:51

Tillåt mig att vara sur. NÅGON har sjabblat till det så att inlämningsuppgiften jag stretade med en hel natt inte ens kommer att bli bedömd. Anledningen till detta är att det inte har kommit in någon papperskopia?! PFFT!

Jag har postat den, till rätt aderess, via en av dom där gula lådorna som syns på flertalet ställen i landet och med rätt antal små papperslappar med osmakligt lim på baksidan. Och vem får skulden? Jo jag eftersom skolan tror att jag inte ens har postat det. Fy sjutton vad less jag blir! Det skulle kännas bättre om det fanns någon skyldig att dra en längre harrang för, men jag har inte klurat ut vem än....

Skolväsendet för att postgubben inte kunde läsa adressen jag skrev? Postsorteraren som gick som praoelev? Postbilen som körde vilse och delade ut mitt brev i haparanda? Kuverttillverkaren för att kuvertet krymte till osynligt format? Läraren med hundra osorterade pappershögar och en glupsk hund?

Av thoughtsofelle - 26 oktober 2012 23:29

I ärlighetens namn, tacos.... Fruktansvärt gott och hög mysfaktor men väldigt mastigt. Fredagar ska man ju gå direkt från middagen till godisskålen. Det ÄR omöjligt om man har ätit tacos.
Kvällens dessert, chokladpannacotta med hallon, blev kvar. Ingen av oss hade minsta lilla kvadratmillimeter kvar att stoppa någon dessert i. Får byta taktik tills imorgon; först dessert och om det blir någon plats över middag.

Livet är lite för kort för att spara det gottigaste.

Av thoughtsofelle - 26 oktober 2012 07:14

Är det inte ganska wierd när grannen
På andra sidan gatan tar kort på en ifrån sin kolsvarta lägenhet?

Jag måste se himla bra ut när jag tuggar i mig frukosten...

Jättekonstigt. Undrar hur den här dagen ska sluta?!

Av thoughtsofelle - 24 oktober 2012 22:41

Sen är det den absolut mysigaste tiden på året, jul!
Redan har julpyntet bökats fram i affärerna och jag känner redan hur julkänslorna flödar! Såg dessutom årets första jul-reklam på tv idag. Ääääääntligen!!!!!

Av thoughtsofelle - 24 oktober 2012 19:35

Min älskade sambo står för matlagningen idag! Stuvade makaroner står det i menyn.
När han fortfarande, efter 2 timmars slit, efter att ha börjat om en gång och bränt en andra omgång, står där envist vid spisen , är det inte svårt att komma på varför han är den finaste killen i universum! DET är kärlek!

Ovido - Quiz & Flashcards