Tankar Från Verkligheten....

Alla inlägg under november 2012

Av thoughtsofelle - 30 november 2012 00:54

Nu är vintern här, julbelysningen är uppe och alla är glada! Årets första julklapp är öppnad och kvällen har varit fantastiskt trevlig! jag är kanske ingen stjärna på minigolf och inte heller på Biljard. Faktum är att jag är en katastrof på både att tävla i radiostyrda bilrace och Pilkastning men vad sjutton; det viktiga är inte att vinna utan att förlora med stil och DET klarar till och med jag!

Imorgon tänkte jag gå en rond med råttorna (dom som Har bildat små fackföreningar under sängen). Under julen är det ju en oskriven regel att man ska städa tills man svimmar. Det kan ju vara så att någon kryper på alla fyra under sängen eller klättrar ovanpå Köksskåpen för att leta efter eventuella dammkorn. (Eller vadå?) och om det nu vore så att någon skulle hitta ett dammkorn så skulle ju såklart hela jorden gå under. Låt justerades börja....

Av thoughtsofelle - 28 november 2012 22:33

Imorgon kommer årets första julklapp att öppnas, nämligen en helkväll med arbetskamraterna med 5-kamp och middag. Man är inte äldre än vad man gör sig och jag ser fram emot att få leka av mig lite. Är trots det fortfarande lite besviken över att det inte blev något presentkort istället för denna trevliga upplevelse eftersom jag hade gått och suktat efter ett uppläggningsfat ur matteus-serien. Vem vet, jag kanske gör något bra någon dag och känner att jag är värd en belöning....



Av thoughtsofelle - 27 november 2012 23:59

Hörlurar? Vad hände? Är det möjligtvis någon som har tjuvsmakat glöggen?
Hörlurar?! Total besvikelse. Här har man gått och väntat på årets storslagna julklapp och det bästa "man" kunde komma på var ett par fjuttiga hörlurar. Shape up! Vad hände med ipaden tex? Speglar det möjligen storleken på svenska folkets plånböcker? Eller är vi bara försiktiga efter alla finanskrisnyheter som kablats ut? Jag vågar mig på en kvalificerad gissning, julhandeln kommer inte att slå nya rekord i år.

Hm, nej jag kan inte komma på en enda anledning till varför jag skulle önska mig ett par hörlurar i julklapp. Är det någon som är i behov av två par donerar jag gärna mina....

Av thoughtsofelle - 27 november 2012 21:40

Varför har ingen kommit på den idén? Det finns absolut potential för affärsiden. Just nu skulle jag lätt kunna tänka mig att betala en rejäl hacka för en nybakad härlig kanelbulle....

I'll keep on dreaming....

Av thoughtsofelle - 27 november 2012 16:55

Jajamensan, i år har komunen spenderbyxorna på sig och har investerat i en sprillans ny julbelysning på vårat lilla torg. Frågar ni mig kunde pengarna inte ha spenderats på något bättre. Så himla mysigt!

Av thoughtsofelle - 26 november 2012 18:14

Jag är 80-talist och uppväxt i det morderna it-samhället som präglas av daglig (över)användning av olika sociala nätverk. Jag borde ha alla förutsättningar att hänga med men jag har ingen aning om hur man ens delar ett inlägg på Facebook. Det blir allt vanligare med små tävlingar i sociala medier där man har chansen att vinna fina priser. Eller ja, alla som vet hur man gör förståss....

Av thoughtsofelle - 26 november 2012 17:33

I vårat kylskåp finns det aldrig mjölk. Inte för att vi har tagit ett aktivt beslut om att inte ha det och inte för att vi inte vill sponsra de få svenska bönder som finns kvar utan snarare av lathet. Det är tungt att bära hem och fantastiskt gott att dricka. Eftersom vattnet är uppfunnet slipper man bära hem mjölken för att man är törstig helt enkelt.

Imorse när jag öppnade kylen stod det helt plötsligt en liter mjölk där inne. När jag ifrågasatte det fick jag svaret "Har du tittat in i alla andras kylskåp och sett vad dom har där inne?". Ehm njaee, jag måste erkänna att min första tanke när jag kommer hem till någon inte är att rycka upp kylskåpsdörren och analysera innehållet.

Jag hade fullständigt glömt att hela livet går ut på att iakta vad alla andra gör och inrätta sig i nåt slags normaliserande led. Köper alla andra som handlar mjölk gäller det att hänga på, för vad ska dom annars tycka om en? Och vad gör man inte för att vara som alla andra.

Av thoughtsofelle - 25 november 2012 19:29

Då äntligen blir det snö! Vem vill inte ha snö till första advent?! Det får bli hur mycket trafikkaos det vill så länge det blir snö innan helgen. Det kliar i fingrarna att galoppera till förrådet och plocka fram adventsljusstakar, tomtar och julgranar. Det vore faktiskt nästan okej med tanke på att andra plockade fram sina stjärnor för flera veckor sedan. Jag är trots allt traditionell av mig så jag tänker hålla mig tills på lördag men då jä*lar ska det pyntas!

Ovido - Quiz & Flashcards