Tankar Från Verkligheten....

Alla inlägg under november 2012

Av thoughtsofelle - 25 november 2012 15:59

...är bakad! Smeten var fantastiskt god, hoppas att kakan är åtminstone hälften så god trots att jag brände den. Typiskt mig. Det här med att baka är nog inte riktigt min melodi. Man brukar vara duktig på det man tycker är kul men i det här fallet stämmer inte det. Jag är en levande GLAD katastrof i köket!

Av thoughtsofelle - 25 november 2012 01:13

Har intagit horisontalläge i soffan med mitt underbara duntäcke i väntan på att min andra hälft ska avrunda dagens uppsatsskrivande. Läs mellan raderna: jag soffstrejkar.
Det går sådär faktiskt. Han skriver och skriver och skriver...
Det tar aldrig slut! För att hålla mig under kontroll (eller försöka söva mig) har han startat senaste Johan Falk-filmen åt mig. Inte alls vad jag hade tänkt mig, men jag är inte den som ger upp i första taget.

Av thoughtsofelle - 24 november 2012 17:56

I am the king!!!!!

Av thoughtsofelle - 24 november 2012 17:47

.... Och kampen är stenhård! Vem ska pricka in 10 rätt och kamma hem de 29 kronorna?!!!
Själv körde jag ett riktigt vågat tips den här helgen och hade siktat in mig på de 10 miljonerna. (Vilket känns ganska orealistiskt just nu). Det känns iallafall skönt att veta att man har bidragit till att göra någon annans lördagskväll oförglömlig ( inte alls bitter)

Av thoughtsofelle - 24 november 2012 14:40

Äntligen är årets skidsäsong igång! Som jag har längtat! Det infinner sig en speciell känsla när André pops intar sin fåtölj i vinterstudion och våra fantastiska åkare ger sig ut i skidspåren igen. Kan man bli annat än glad?! Underbart!

Av thoughtsofelle - 23 november 2012 23:10

Jag kom nyss på mig själv med artt googla olika symtom på sjukdomar. Är inte det typiskt oss tjejer? Man googlar sina symtom i hopp om vadå? Att komma till läkaren och ställa sin egen diagnos och bli föremål för dagens fikarast? Att hitta den perfekta självmedicineringen för att slippa utelämnande läkarbesök?
Borde inte detta fenomen, förutom att vara fullständigt galet, påverka stressnivåerna så att de stiger till skyarna? Prova får du se. Googla ett valfritt symtom och jag lovar att du kommer att få upp minst en obotlig sjukdom som passar in på de symtom som du anser dig ha.....

Jag kan vara fruktansvärt hypokondrisk i perioder. Internet måste vara den perfekta källan för att trigga igång hypokondri. Härmed lägges alla försök till egendiagnostik ner....

Av thoughtsofelle - 23 november 2012 00:03

Jag är en sån där som kan gå och lägga mig hungrig på kvällen och längta tills det är morgon så att jag kan äta frukost igen! Imorgon är det fredagsfrukost, vilket innebär samma gamla tråkiga havregrynsgröt som vanligt.... Långt ifrån glamouröst men som en viss fröken Skipper säger: "Man blir vad man äter".

Imorgon ser jag fram emot att sluta tidigt från jobbet, den obligatoriska tacosen samt ett nytt spännande avsnitt av Johan falk.

Hur ser dina fredagsplaner ut?

Av thoughtsofelle - 21 november 2012 23:08

Fastnade för den frasen. Det ligger verkligen nånting i det, vill man nånting i livet måste man själv kämpa för att nå det. Det är en fras som kan appliceras på de flesta saker vi ställs inför i livet och för egen del känns allt åtminstone lite mer motiverat med den inställningen.....

Ovido - Quiz & Flashcards