Tankar Från Verkligheten....

Alla inlägg under november 2012

Av thoughtsofelle - 20 november 2012 20:50

Fick tillbaka min tenta i redovisningen idag, den som det har varit ett jä'la gnäll om ifrån min sida (ber hundra gånger om ursäkt). Är supernöjd med resultatet! Inte ens i närheten av omtenta den här gången. Kul med tanke på att min egen upplevelse är att redovisning inte är min grej. Jag kanske har en framtid som redovisningsproffs iallafall?


Vilken fantastisk dag det har varit! Massor av positiv feedback, kravmärkningen och nu slipper jag skriva omtenta! Som om inte det vore nog avrundades dagen med en supermysig kvällspromenad med en mycket god vän.

Jag borde köpa en trisslott.....


Nu blir det en härlig kopp kaffe och soffmys framför småstadsbitchar

Av thoughtsofelle - 20 november 2012 12:40

Fick en otroligt fin komplimang idag;

"Du är en så jäkla grym tjej!"

Jag kan leva resten av livet på den komplimangen, jag lovar! Jag ÄR en grym tjej, ibland glömmer jag bara bort det....
Med självförtroendet i topp fortsätter jag nu min fortsatta vandring genom livet som kravmärkt och nu vet jag var kravmärkningen sitter, i hjärtat!

Av thoughtsofelle - 19 november 2012 23:30

Ikväll har jag unnat mig lite fika och mys med familjen. Jag kan konstatera att jag är på samma nivå i matte som min 12-åriga syster! Vi är Iofs lika på de flesta sätt; pratar lika, skrattar lika, samma klädsmak och samma skostorlek, men just matten var slående. Känns hoppfullt nu när jag läser ekonomi på universitetet ( NOT men det bjuder jag på)...

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid....

Av thoughtsofelle - 19 november 2012 06:12

..... Men hur sjutton ska jag komma från liggande till stående? Det är det som är frågan. Bärgningsbil? En stark brandman med spineboard? Hemtjänsten? Haha! Det är lite tungt just nu.... Fy sjutton vad fort jag blev gammal!




Av thoughtsofelle - 18 november 2012 20:06

Redoveringsobjekt!

Det är just nu den bästa beskrivningen på mig. Har länge dragits med en låsning i övre delen av ryggen som inte velat ge med sig.(yes jag veeet, har slarvat med träningen). Fick idag nog av det och kom på den kreativa idén att göra nånting åt det (äntligen). Med gott mod dammade jag av de gamla hantlarna och började köra rygg/axlar. Med facit i hand kan jag bara konstatera att det finns mer eller mindre korkade människor och jag tillhör dom extremt korkade! Självklart blev det bara sju resor värre än vad det var innan jag lekte kiropraktor..
Hur dum får man vara! Himla tur att jag är ledigt från jobbet måndag och tisdag, det hade varit himla pinsamt att ringa och erkänna sin egen dumhet och sjukskriva sig pga en sån liten incident.
Nu till taktik B: Göra så lite som möjligt och hoppas att det går över av sig självt....,,(gärna innan onsdag om man får ha önskemål)

Av thoughtsofelle - 17 november 2012 18:39

Nu har jag bänkat mig framför tv:n och sitter och inväntar mitt nya favoritprogram "så mycket bättre". Man vill ju inte riskera att missa en endaste sekund av programmet, speciellt inte ikväll när det är Ugglas kväll.

Om jag skulle få välja en kändis att träffa över en lunch skulle valet solklart stå mellan kungen och den andra kungen ( Magnus uggla). Motiveringen lyder:
1. Kungen för att han verkar så charmigt förvirrad och det vore kul att få reda på hur han tänker (om han tänker)
2. Magnus uggla behöver knappt motiveras. Han verkar vara en prestigelös och störtskön snubbe som skiter fullständigt i vad andra tycker

Av thoughtsofelle - 17 november 2012 06:04

Du ringer flera timmar för tidigt dumma väckarklocka. Det är lördag och..., just tusan, jobbdags. Hmmm... Jag undrar vid vilken ålder det vänder och man blir går från att vara tonårstrött till morgonpigg som en pensionär? Jag ser fram emot den vändpunkten....



Av thoughtsofelle - 16 november 2012 22:41

Så har startskottet gått och sista helgen är invigd. På måndag blir jag kravmärkt. Än så länge är det lite oklart hur den finstilta innebörden av kravmärkt ser ut men jag vågar mig på en kvalificerad gissning: nånting kommer att bli annorlunda!

Av naturliga skäl för det tankarna bakåt i tiden och livet som konventionell. Hm, tja visst är jag uppväxt på en hel del kemikalier och gifter så jag kan absolut kategorierna mig själv som konventionell, men på måndag blir det ändring på den saken.

Vad innebär det då att bli kravmärkt? Självklart blir man lite mer exklusiv, dyrare i drift (familjeråd om finansieringsalternativ?) och får en högre prislapp. Jag har dessutom hört att kravodlare får eu-bidrag. Jag undrar just vad det är för bidrag jag kommer att få? Pensionen? Eller är det mina föräldrar som är "odlare"? En annan sak som kommer som ett brev på posten med kravmärkningen är att alla skogsmullar och miljöaktivister kommer att tilltalas av mig ( och det vill man ju inte gå miste om?!). Undrar förresten var min kravmärkt-lapp kommer att sitta? I pannan? På rumpan?

Jag nöjer mig med att vara stolt konventionell så länge och återkommer när jag har facit.....

Ovido - Quiz & Flashcards