Tankar Från Verkligheten....

Alla inlägg under juni 2010

Av thoughtsofelle - 12 juni 2010 17:07

Idag har jag inte gjort många knop alls. Att sova alldeles för länge, äta en onyttig frukost alldeles för sent, pysa runt i pyjamas hela dagen och bara softa är verkligen skönt ibland! Det borde ingå i de mänskliga rättigheterna....

Av thoughtsofelle - 8 juni 2010 17:36

Idag har jag varit i Uppsala en sväng och shoppat. Folk måste tro att det är nåt fel på mig så långsamt som jag går. Det blir kö efter mig på trottoaren, och så fort tillfälle ges så blir jag omkörd av ett helt gäng muttrande människor. Här kommer förklaringen: Jag har skoskav, okej? De enda skorna jag kan gå i är ett par ballerinaskor som är 2 storlekar för stora. De glappar när jag går vilket resulterar i inte helt sköna blåsor under fotsulorna. Ökar  jag takten så går jag ifrån de gigantiska skorna. Det är alltså omöjligt att gå fortare....Sorry!


Fynden blev ännu en skjorta till min samling, samt nya fina träningskläder!

Kan även hälsa från min optiker att jag ser runda små ringar bäst på grön bakgrund. Fråga mig inte vad det innebär men....


Av thoughtsofelle - 5 juni 2010 21:37

Jag har gått runt och varit sugen på Avokado och räkor i flera dagar, trots att jag vet att jag verkligen inte tycker om det. Ikväll blev jag tvungen att "laga" det åt mig själv. Så här i efterhand undrar jag var jag ens fick idén om att bli sugen på det ifrån?! Det må vara nyttigt men det är verkligen allt annat än gott. En tugga räckte mer än väl för resten av hela min livstid (om inte mer). Det lär dröja innan jag blir sugen på det igen....


Så, vad gör vi nu? 21.40 och fortfarande en kurrande mage...Inte okej!

Av thoughtsofelle - 5 juni 2010 16:45

  

Jag har en inneboende sedan en vecka tillbaka. En svart lurvig kattmadame vid namn "smuts".

Första dagarna gjorde jag klart för hela min omvigning att Fröken Katt minsann får anpassa sig efter mig och inte tvärt om.

Vi kan väl säga att det inte gick som planerat. Jag sover inte längre i min säng. Jag bestämmer inte själv när det är läggdags. Jag fräser och viftar inte längre när hon slickar mig på näsan eller äter på mitt hår när jag sover. Jag blir inte ens hysterisk när hon ligger i soffan utan en filt under sig längre.....


Av thoughtsofelle - 4 juni 2010 13:17

Ibland är det en klar fördel att bo centralt. Jag har perfekt utsikt över hela studenttåget från mitt fönster, första parkett!

Det ser grymt kul ut och jag måste säga att jg önskar att jag kunde spola tillbaka tiden och ta studenten en gång till.....(Lovar inte att svaret blir detsamma om någon frågar igen imorgon)


Well, Jag har ju som sagt redan tagit studenten. Jag blir lite nostalgisk så här kommer en snabbresumé.


Champagnefrukost - Självklar går klacken på ena skon av. Det ger inga snygghetspoäng att balansera runt på en klack!


Studenttåget - Nya skor införskaffade. Avsaknad av målsman.


Transport till studentmottagningen - Av alla dagar så väljer bilen att lägga av just idag. Blev bogserade till verkstaden


Verkstaden - 30 minuters väntan på chaufför och lämpligt fordon för fortsatt färd


Studentmottagningen - Massor av nära och kära, tårtor högt och lågt, MÅLSMAN, presenter, sol...som jag aldrig hann njuta av eftersom jag fick åka i ilfart med pojkvännen till akutmottagningen


Akutmottagningen - En mycket sjuk pojkvän på ett rum i en korridor, en mycket deppig tjej med mössan på sne och vissen klänning i ett väntrum.


Studentfest - Det blev aldrig någon utgång. Ingen tårta heller...





Ovido - Quiz & Flashcards