Tankar Från Verkligheten....

Alla inlägg under november 2009

Av thoughtsofelle - 25 november 2009 12:46

Imorse satte dom upp julstjärnorna över gatan utanför. Plötsligt slogs jag av hur mycket det är som måste göras före jul. Putsa och feja från golv till tak. Dagens prestation blev 8 fönster a 4 sidor = 32 fönsterrutor. Helt klart missnöjd med att behöva lämna två ynka fönster tills imorgon.......

Undrar egentligen varför fönstrena ska putsas just till jul? Vem tittar under spisen på julafton? Eller bakom kylen? Eller handlar det om att göra precis allt man kan komma på för att kunna slappna av och vara säker på att inget är glömt på julafton??? Kanske är det något man bara gör för att förfäderna gjorde så? Man vill ju inte vara sämre liksom.....

Hrm jag vet inte hur det är hemma hos er men här hinner det komma många nya damråttor innan jul om man städar till första advent. Mkt skumt fenomen!

Av thoughtsofelle - 24 november 2009 10:04

...till löning. Känns som en hel evighet!

Jag vet inte vad som hände den här månaden? Undrar om det är hål i mitt lönekonto? -500kr på kontot! Det har faktiskt aldrig hänt förut..... Dessutom inträffade det redan en vecka efter löning?! Sååå besviken på mig själv!


Av thoughtsofelle - 22 november 2009 14:46

(ännu ett inlägg om vädret, JAG VET)

Nu har Elle tröttnat på lera upp till knäna och "dränkt-katt-frisyr". Det är slutet av november. Kom igen nu! Någon minusgrad och några snöflingor skulle vara hur trevligt som helst! Först då kommer man i rätt mysstämning inför julen....

(det var ett jä*la tjat om julen, *skratttar*)


Är det nån som har ett par hinkar snö över så är jag spekulant! Gärna stora fluffiga flingor.......

Av thoughtsofelle - 21 november 2009 12:47

Idag är det äntligen sol och ljust ute! Kan inte ens komma ihåg när det var så här ljust senast. Helt klart precis vad jag behöver!

Jag har en förmåga att somna redan före 18-snåret på kvällen och sen sova hela natten tills klockan ringer med en känsla av att natten ändå har varit alldeles för kort. Det finns säkert många orsaker men jag är helt säker på att mörkret spelar stor roll. Jag kanske rent av är allergisk????


Av thoughtsofelle - 16 november 2009 13:20

Idag har jag ägnat dagen åt att planera. Allting kan planeras. Städning, ekonomi, handlingar och framförallt julbestyr! Har ägnat över en timme idag åt att leta upp potentiella julmarknader på nätet som absolut är värda att besökas. Har gjort en lång lista med datum och tider. Undrar just vad övriga familjen säger?!?!

Nåväl, 29/11 blir det julmarknad i Uppsala med årets tomte-tävlingen och advetsfyrverkeriet. Läääängtar!

Av thoughtsofelle - 13 november 2009 17:11

   Igår var jag på Café Linné Hörnan i uppsala! Jag vågar påstå att det är världens mysigaste café. Bakverk i långa rader, tända ljus, trevlig atmosfär. Alla bakverk är överdrivet stora, urvalet på tok för stort, det hembakade grova brödet är magiskt, Vispgräddeklicken på den varma chokladen är enorm. Det är verkligen cafét som har ALLT!




Helt klart ett ställe som gör mig varm innombords......

Av thoughtsofelle - 13 november 2009 16:53

Igår var det en absolut kanondag! En shoppingtur i Uppsala bland alla tomtar och glittriga nyårskreationer.

Just love it!


99 gånger av 100 är jag den där petiga tjejen som tvekar och avstår ifrån att köpa vissa saker för att sen ångra mig i månader. Hittade en superfiin serie med tomtar på NKs julavdelning förra året. Tror ni jag köpte den?! Nä, of course not! Självklart var serien senare slutsåld i alla webbutiker som sålde den. BAH!


MEN! Igår fanns den bara där! Mitt framför näsan! Och nu är den MIN! Bara min!

     


Av thoughtsofelle - 12 november 2009 10:18

Igår kväll var jag på en alldeles underbar konsert! Musikanterna var barn från hela staden som går sitt första år på musikskolan, däribland min lillasyster!

Sjukt imponerad av showen! Det känns som igår när jag själv satt där på scenen med skakande knän och klinkade på min gitarr..... 

Ovido - Quiz & Flashcards