Tankar Från Verkligheten....

Alla inlägg under december 2009

Av thoughtsofelle - 30 december 2009 18:28

  

Precis som förrra året blir det en nykter nyårsafton. Tyck för den skull inte synd om mig, för det är det inte. Tvärt om! Jag tycker inte ens om skumpa, så jag är glad att slippa se ut som det är det bästa jag vet. Dessutom är jag världens kontrollfreak. Att berövas rätten att köra bil är för mig samma sak som att klippa av mina vingar. Man blir fort bekväm, och sätter upp nya ribbor för hur man vill leva. Jag tycker inte att det är värt att ställa bilen för en osmaklig vuxendrickas skull.

Dessutom tycker jag att det är rätt coolt att låta bli och att inte göra saker av den enkla anledningen att man borde. Jag är nog (och har nog alltid varit) lite av en motvals kärring. Det är rätt kul att väcka reaktioner hos omgivningen. Jag gör saker för att jag själv vill det, inte för att passa in i omgivningens förväntningar.

Oj, vilken klyschig predikan det blev! Inte alls meningen!

Jag vill ändå passa på att hylla pommac:en, det nyktra och helt okej alternativet till vuxenbubblorna på nyår!

Av thoughtsofelle - 30 december 2009 09:40


Igår var det dags att bejaka barnjaget och bege sig till pulkabacken. Det var inte vilken pulkabacke som helst utan en opistad slalombacke. Tänk att det kan vara så kul att åka pulka ändå?! Mitt motto har alltid varit !"ska det vara så ska det vara". Inga light-versioner. Allt i min värld måste vara FÖR mycket. Pulkabacken där de vanliga barnfamiljerna håller till var alltså inte tillräckligt stor.

25 grader kallt är dock inte att rekommendera. Speciellt inte eftersom jag inte är något vinterdjur. Fick jag välja skulle jag gå i ide på vintern.


För alla som är intresserade av bach 2010 måste just pulkaåkning vara den perfekta idrotten?! Man skrattar så att samtliga magmuskler aktiveras, man håller  i sig krampaktigt under vansinnesfärden , man gör en luftfärd utan dess like nedanför backen vilket resulterar i att alla tidigare oupptäckta muskler i kroppen aktiveras.


Jag kände mig faktiskt lite som pappa rudolf under hans pulkafärd i sunes jul . Jag lyckades dock behålla botten i pulkan hel.



Av thoughtsofelle - 23 december 2009 10:57

Idag gäller det. Hinner man inte med allt man borde blir det ingen jul! (Eller?)


Är precis hemkommen från ett besök hos frissan. Lyxigt och faktiskt väldigt vältajmat. Där går det ju omöjligt att känna sig stressad. Resultatet kan jag inte säga nånting om förrän jag har fixat till det som bara jag kan imorgon. Jag törs dock påstå att om håret är tokfult nån gång, så är det just när man kommer till en frisersalong. Säljknep????

Skinkan står i ugnen och än så länge känner jag mig hyffsat med i planeringen. Måste passa på att visa det färdiga resultatet av mitt pepparkakshus!

På eftermiddagen ska jag ut och armbågas i julklappshandeln för att hitta de sista guldklimparna. Jag måste även ut i skogen och pulsa runt och leta efter den perfekta julgranen. Förmodligen blir det i kolsvart mörker på fastande mage och med fötter som skriker om att de vill hem och ligga i soffan. Spänningen kommer på julaftonsmorgon när man verkligen är klar i huvudet nog att göra en rättvis granskning av vad det är för en granruska man har hittat.....


God Jul på Er!

Kram!  

Av thoughtsofelle - 19 december 2009 20:22

Dagens planering var verkligen strålande. Redan vid lunchtid hade jag insett att det där med att slappa bara var att glömma. Tänkte istället rasta dammsugaren och därefter dejta tomten på stan för att kolla julklappar. Hm planen var väl sådär. Både dammsugaren och jag är helt slut! Och ändå är det inte färdigstädat. Vet inte vad jag hade tänkt shoppa i för affär egentligen? Seven eleven?! Oerhört smart Ellinor.....


Av thoughtsofelle - 19 december 2009 13:09

Tänk att vara helt ledig utan krav på att göra nånting alls. Precis en sån dag är det idag. Sovmorgon till 10, en halvtimmes studerande av tidningen i sängen, sen frukost, Svansa runt i morgonrocken halva dagen utan att någon bryr sig. Jag skulle helt klart kunna vänja mig vid det här. Kanske är det så att man ändå behöver båda sidorna för att uppskatta de här stunderna.

Helt kravlöst är det förståss inte. Dammsugaren ska rastas och lägenheten fejjas. Nu är det slutspurt inför julen. Har fortfarande några ouppklarade saker med tomten attvta itu med också...... Okej då. Jag erkänner! Det finns massor av saker att bocka av på listan innan det kan bli jul. Har hört från starka källor att det inte blir någon jul om inte ALLT är gjort. Vet inte om det stämmer, men det känns dumt att chansa!


Av thoughtsofelle - 18 december 2009 20:52

Inte för att klaga men när näsborrarna fryser ihop när man andas genom snoken så är det för kallt. Precis så kallt har det varit idag. Min femdörrars bil har förvandlats till en tredörrars. Nä, hade jag önskat mig ihopfrusen näsa så hade jag helt klart bott på grönland. Här i stockholmstrakten vill vi att allt ska vara "lagom". Inte mer än 2 cm snö åt gången. Inte mer än 5 grader kallt. Överskrids dessa magiska gränser riskerar vi att gå miste om viktiga samhällsfunktioner och hamna mitt i ett enda stort kaos.

Av thoughtsofelle - 17 december 2009 20:58

..av den här säsongen av bonde söker fru, som för övrigt också är det enda tv-program som jag följer slaviskt. Jag kan inte sätta fingret på vad det är jag tycker så mycket om men programmet är helt galet bra. Som en superbra roman som man bara sugs in i och inte kan lägga ifrån sig. Jag röstar för en ny säsong, fort......

Av thoughtsofelle - 17 december 2009 17:07

Idag har äntligen julklapparna som jag har beställt kommit. Två stycken egendesignade fotoalmanackor. Tyvärr är de inplastade så jag kan inte ens ta en smygtitt. Framsidorna ser dock ut att vara av mycket god kvalitet. Är mycket nöjd över att ha kommit på presenter som inte hamnar på krims-kramshyllan direkt som dammsamlare.

En av de absolut bästa julklappar som jag nånsin har fått är ett fotoalbum från min allra bästa barndomsvän. Det innehöll foton från alla våra bravader när vi var små med fyndiga små kommentarer. Så fint så jag blir rörd! Det kallar jag present  med en tanke bakom.

Ovido - Quiz & Flashcards