Tankar Från Verkligheten....

Alla inlägg under februari 2010

Av thoughtsofelle - 27 februari 2010 06:19

...föddes en liten tjej på Uppsala Akademiska Sjukhus. Kan du gissa vem??


Jag känner mig verkligen motiverad att gå till jobbet just nu (NOT). Staden har precis tystnat efter alla nattliga promenader hem från krogen och det känns som att jag är den enda i hela universum som är vaken.


Nej, idag är ingen bra dag! Det är en sån där dag när jag önskar att jag vore sköldpadda och kunde gömma mig inne i mitt mörka skal heeeeela dagen.....

Av thoughtsofelle - 23 februari 2010 21:18

Har ägnat eftermiddagen och kvällen åt att baka. Jag minns när jag var liten och fick sova över hos mormor och morfar och vara med och baka just vetelängder. Så himla enkelt det såg ut när Mormor klippte längden för att få till den karaktäristiska formen. Det gick tydligen inte i arv! Jag kan inte!

4 st "hej-kom-och-hjälp-mig" blev resultatet.... Det får nog bli köpebullar trots allt....


Bakade även dumlekakor! En arbetskamrat bjöd på just dumlekakor på jobbet för ett tag sen. Himmelskt gott och dessutom lätt som en plätt att baka!


Nackdelen med bakning är att det suger musten ur en..... Är absolut inte sugen på att provsmaka. Bara hur trött som helst!


Av thoughtsofelle - 23 februari 2010 15:25

Stegen mot dagens träning var precis lika tunga som de alltid verkar vara. Varför är det alltid så?

Skillnaden var trots det markant. Den senaste tiden har träningen bara varit allmänt tung och jobbig, men idag möttes jag av en ommöblerad träningslokal där någon faktiskt hade jobbat hårt för att göra det ombonat och trevligt (så trevligt som nu ett svettigt gym kan vara). Kanske var det det som gjorde dagens träning till en bättre träning än på länge?! En stor eloge till de som har jobbat hårt för att göra så fint!


En annan tanke som slog mig när jag stod framför gymmets enorma spegel med mina hantar var att jag faktiskt inte har varit så här vältrimmad på länge. För varje träningspass som passerar, tråkigt eller ej, så gör det faktiskt skillnad, både ur en hälsoaspekt och rent utseendemässigt. Att faktiskt känna sig fin är inte dumt! Åtminstone tror jag att det gör skillnad åt det positiva hållet eftersom jag inte har sett några negativa effekter än. Och att det skulle vara fryst läge vägrar jag att tro!


Med facit i hand så kanske det kan vara värt att ha lite tråkigt ibland för att må bra?


(påminn mig om att jag har sagt det här om några dagar, för då är det som bortblåst!)

Av thoughtsofelle - 19 februari 2010 16:20

Fredagkvällar är kanske det bästa på hela veckan, om man nu är ledig vill säga. Oftast brukar det sluta med middag, tända ljus och kanske någon bra film.... Det passar mig perfekt!


Ikväll blir det skink och Broccolipaj med grönmögelost. Ska även försöka mig på att baka nån slags chokladfrestelse till efterrätt. Har dock inte bestämt mig än. Allt med choklad ser ju såå gott ut!


Ha en mysig kväll!

Av thoughtsofelle - 18 februari 2010 18:40

   Kommer du ihåg hur det var att vara riktigt nykär?!




Manlig syn på sin kvinna: Hon är underbart vacker och underbar och kommer alltid att vara det. Varje vaken timme kommer hon att vara nysminkad, finklädd, romantisk och bara skämma bort mig. Hon kommer alltid att vara lika glad och trevlig och kommer aldrig att ställa några krav på mig. Hon ser till mitt bästa och är mån om att jag ska få göra det jag vill göra. Hon kommer alltid att vara densamma.....


Kvinnlig syn på sin man: Okej, han har tillräckligt med kvaliteter för att han ska gå att forma efter mina önskemål. Med lite hårt jobb kan jag få honom att göra och vara precis som jag vill. Med kvinnlig list kan jag nog få honom att tvätta sin egen tvätt och kanske till och med fixa frukost på sängen nån gång ibland. Jag kan helt klart förändra honom om jag får lite tid......

Av thoughtsofelle - 18 februari 2010 17:45

Jag har förmågan att snöa in på saker, och när jag har fått för mig just något så håller jag mig stenhårt till det, åtminstone i några dagar....

Det senaste "något" är motion. Igår kom jag på ideén att dra med mig min sambo ut på långpromenad. "Något" drabbar alltså inte bara mig själv utan alla i min närvaro inkluderas i mina galna upptåg.

En annan egenskap som utmärker mig är att jag kan vara fruktansvärt bestämd och fruktansvärt envis. (sorry) När "något" och min beslutsamhet och envishet råkar hamna i ett och samma sammanhang kan vad som helst hända. Då menar jag verkligen fruktansvärt.... Mer än önskvärt! 


Gårdagens motivation ledde till en långpromenad i absolut kolsvart mörker genom den absolut kusligaste skogen, som dessutom är ett gammalt gravfält, i hela mellansverige. Fråga mig inte vart idén om en 1,5 timme lång kvällspromenad sent en kväll i februari, genom en f.d gravplats för digerdödens offer, kom ifrån när jag är landets mest mörkrädda tjej?!


Ibland är beslutsamhet, envishet och motivation klara nackdelar! 

Av thoughtsofelle - 16 februari 2010 08:47

Äntligen ett OS-guld efter månader av uppladdning! Det var hon verkligen värd Charlotte! Även herrarna lyckades bra med en fin placering. Ibland har man bara inte marginalerna på sin sida.  

Hoppas att framgången smittar av sig inom skidlandslaget och att det leder till en guldepidemi i den svenska delen av OS-byn.

Av thoughtsofelle - 15 februari 2010 12:44

...till årets första promenad mot jobbet.

Hur känns det här då? Faktiskt kanon! Ska bli skönt att komma ut och få lite frisk luft och dessutom slippa skrapa is på bilen. Får väl erkänna att det är mer eller mindre tvång eftersom bilen befinner sig på okänd ort, men ju längre in på dagen vi har kommit desto mer lockande känns det att faktiskt gå den där halvtimmen med en mördarbacke som slutspurt....

Har kört uppladdning med långsamma kolhydrater i form av havregrynsgröt och allt så nu jävlar!

Ovido - Quiz & Flashcards