Tankar Från Verkligheten....

Alla inlägg under juni 2012

Av thoughtsofelle - 2 juni 2012 21:18

Jiho! Med risk för att vara skrytsam men fy vad jag är bra! Tentan gick så bra som den bara kunde och det kändes toppen efteråt. Inte ett halvt poäng ifrån g-gränsen den här gången hoppas jag!!Så vad ska jag hitta på ända fram till september?Jo, jag har klurat ut tre saker jag skulle vilja göra:1. Läsa en skönlitterär bok, utan tvång, och faktiskt tycka att det är kul2. Ta en promenad och njuta av känslan av att ha tid med det3. Ragga upp en cykel och bli lite mindre bil-beroendeInte helt orealistiska saker hoppas jag...,

Av thoughtsofelle - 2 juni 2012 00:30

...den perfekta klänningen till sommarens bröllop alltså. Jag är mellansveriges okvinnligaste tjej och att stoppa i mig i klänning är som att sätta en isbjörn på Mauritius, vi trivs helt enkelt inte! Det är verkligen jättefint med klänning, det tycker jag faktiskt, bara inte på mig. Allt som kan putar putar, mina okvinnliga ben som för övrigt ser ut som på en man som spelat fotboll hela sitt liv syns och alla extrakilon syns extremt bra! Men är det bröllop så är det, inte mkt att göra nåt åt. Har äntligen hittat en klänning jag tror att jag skulle kunna ha... Hm.... Försöker få till en bild imorgon för nu är det sovdags om jag ska klara tentan imorgon. Sleep tight!

Av thoughtsofelle - 1 juni 2012 17:03

Känns inte så tokigt faktiskt! Att ha sommarlov igen känns lite som att vara ett förväntansfullt barn igen faktiskt. Sommarlov är ju en sanning med modifikation förståss, eftersom det är ett helt gäng veckor kvar tills jag har semester ifrån jobbet, men det känns fortfarande lyxigt.


Målet för årets sommarlov/semester är att läsa en skönlitterär bok (och då menar jag inte under tvång). Imorgon efter tentan ska jag börja jakten på den perfekta boken. Jag har inte ens någon "på lager" som jag har tänkt att jag skulle vilja läsa så vi får se vart jag hamnar. Det lutar åt någon av pocket-böckerna som inte kvalificerar sig till kategorin av böcker som man bör läsa för att kunna skryta för omgivningen om att man faktiskt har läst dom... Det lutar åt någon mordern roman med ett ämne som berör.


Ett annat mål för sommaren är att inhandla en cykel. Studentekonomin känns inte ämnad för en sprillans ny kvalitetscykel av svenskt märke direkt men efter att ha kikat en sväng (läs miljoner svängar) på blocket så lutar jag åt en bättre begagnad kärringcykel ;o)

Svart, växlar och rund ram är dom kriterier som bör uppfyllas (eller åtminstone försöker jag intala mig det).

Har jag sagt att jag är veligast i hela världen?


Nu blir det kaffe och en chokladkaka!

Ovido - Quiz & Flashcards