Tankar Från Verkligheten....

Direktlänk till inlägg 13 september 2015

Föräldraskapet fortsätter att överraska

Av thoughtsofelle - 13 september 2015 22:26

Bortsett från denna totala lycka som når höjder som jag inte trodde fanns så överraskas jag fortfarande över hur avancerat och komplext föräldraskapet är. Möjligen en gnutta glorifierat...

Att vara mamma är det bästa ever, tvekar inte en sekund, MEN jag är förvånad över hur tufft det är. Hade någon sagt att jag inte skulle kunna tillbringa 15 min sammanhängande tid i tv-soffan hade jag förmodligen inte trott på det. Inte heller hade jag trott om någon hade sagt att jag inte skulle få mer än Max 2 timmars sammanhängande sömn på ett halvår eller att jag skulle sitta fast i bärselen flera timmar per dygn. Fantastiskt på alla sätt och vis men helt klart mer slitsamt än att jobba.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thoughtsofelle - 3 december 2015 01:12

Eller alldeles för många att välja på? Skillnaden är marginell. Hur som helst så såg jag ett stjärnfall och hade chansen att önska mig nåt, drabbades av prestationsångest, kom inte på nåt och missade ögonblicket. Funderar på att revidera önskningstid...

Av thoughtsofelle - 30 november 2015 01:50

... Vilket innebär nedräkning mot jul! Helt magiskt! I år tjuvstartar vi med julbestyren eftersom allting tar exakt 27 ggr längre tid med den lilla krambjörnen som hjälpreda. Hittills går just hjälpredandet sådär; vi samarbetar lite åt olika håll och...

Av thoughtsofelle - 26 oktober 2015 22:57

Idag har väl inte riktigt allt gått som vi tänkt oss. Vi har: - sprungit omkring i lägenheten och ägnat oss åt skrikprevention och ätit frulle samtidigt. Bästa starten på dagen när blodsockret är i botten - hunnit träna på att "klappa fint" med...

Av thoughtsofelle - 24 oktober 2015 23:26

Ligger i skrivandets stund nerbäddad i en säng som inte alls är lika skön som min och har hemlängtan. Semester är överskattat. Tacka ver jag hemmets lugna vrå ...

Av thoughtsofelle - 20 oktober 2015 10:48

Denna avsaknad av sömn alltså. Vad ska man säga? Knepigt värre. Ännu knepigare blir det när övertröttheten infinner sig redan när vi kliver ur sängen. Halvdöd mamma och missnöjd övertrött unge är ingen bra start på dagen. Det börjar märkas så väl nu ...

Ovido - Quiz & Flashcards