Tankar Från Verkligheten....

Alla inlägg under maj 2009

Av thoughtsofelle - 30 maj 2009 09:02

Kl 05.50 imorse bar det av för nästan hela "Vulgovägens" personalstyrka mot stockholm och viking-båtarna. Alla var lite oroliga för styrkans yngre medlemmar och deras alkoholintag. Skräcken vore att någon inte skulle komma med båten. Detta löste sig dock genom att gruppens festprisse försov sig. Hm tråkigt värre!

kl 8.00 satt större delen av personalstyrkan med en burk Gin i handen och partajet hade börjat.

Dagen präglades av massor av sol på däck, superäcklig mat, världens bästa Kareokeframträdande av "vulgovägen" och mkt mkt mer....


Jag tror att vulgovägens alkoholnivå hade nått sin gräns omkring 14 på eftermiddagen. Efter det blev de negativa effekterna fler än de goda. I det läget är det hårfint om det är positiv att inte vara onykter och göra bort sig eller om det är negativ att vara nykter eftersom man får skämmas för sina polare?!


Det var otroligt tunga steg när jag gick från bussen hem mot min ensliga lägenhet. Varför kan vissa ord bara uttalas i onyktert tillstånd?! Är det inte bättre att vara helt tyst då?!

Jag är glad att jag inte är "som alla andra".....

Av thoughtsofelle - 4 maj 2009 12:46

Tid verkar vara en ständig bristvara. Det är en konst att fånga den tillräckligt länge för att hinna utnyttja den till max. Kan man ansöka om ett par timmar till per dygn? Hur som helst, som ni ser är inte blogginläggsskrivning prio ett i mitt liv. Som tur är! Det skvallrar ju faktiskt om att mitt till synes innehållslösa liv ändå innehåller något. Osäker på hur innehållet ser ut, men är nöjd över det faktum att det inte är komplett tomt.      

                                                  
          *

På jobbfronten har det varit nattjobb i helgen. Beundrar alla er som gör det regelbundet och som står ut med det. Jag blir rastlös efter 30 minuter. Känner mig onyttig av att sitta av tiden och vill helst av allt bara gå och lägga mig efter bollibompa. Skönt att kommande vecka blir en vanlig jobbvecka med dag/kvällspass.


                                                  
          *


På träningsfronten går det sådär. Jag har inte fuskat en enda dag. Däremot är motivationen inte på topp. Tror att det har att göra med att resultaten inte kommer på två sekunder. Jag behöver nog belöning för att stå ut. Är uppe på 5 km löpning nu. Känns great! Har dock dragit på mig en skada i höger vad, överansträngning gissar jag så för tillfället kan jag inte ens gå utan att se mörbultad ut. Tänkte råda bot på det genom att kika ut nya skor idag.


                                                  
           *


När det gäller kosten så har jag inte fuskat sen valborg. Igår var en sån där dag när godissuget var enormt! Hade kunnat äta ett kilo socker med en matsked rakt av. En medalj till mig som lät bli, och kanske en ännu större till min sambo som inte serverade något sött fast jag gnällde om suget. Framsteg!


                                                  
            *

Tankar som dyker upp vid den bristande motivationen är ändå att det är en hälsovinst. Jag har inte varit mer vältränad än så här på väääldigt länge. Det går samtidigt väldigt långsamt, men jag erkänner också att jag inte ser några märkvärdiga bakslag. Tanken har slagit mig att det är så här jag ska leva resten av mitt liv. Blotta tanken på det gör mig trött och resultatet visar sig!

Ovido - Quiz & Flashcards