Tankar Från Verkligheten....

Alla inlägg under augusti 2009

Av thoughtsofelle - 31 augusti 2009 13:06

Hallå där gubbe lilla! Ja, precis! Du som hänger utanför mitt fönster i skylift.....

Du är avslöjad! Jag har genomskådat att du kommer från FRA och arbetar under cover för att gå igenom mina mail och lyssna av mina telefonsamtal. Nice try!

Av thoughtsofelle - 31 augusti 2009 12:53

Första arbetsdagen efter semestern. Bah! Skulle lätt kunna vänja mig vid att inte jobba. Eller nja?! Skulle nog inte ens krävas tillvänjning. Jag skulle lätt kunna bara vara hemma och fixa och dona sådär som jag kan bäst. Men att vara hemma tappar helt meningen om det inte inkluderar lön i slutet av varje månad. Jag föreslår att vi stryker allt som har att göra med pengar i framtiden?!


Idag saknas alla spår av minsta lilla motivation. Halsen gör ont, det känns som någon spelar trummor i mitt huvud, rinnsnuvan vägrar att ge med sig, det känns som jag bor på nordpolen...... osv. Färdiggnällt!

Av thoughtsofelle - 30 augusti 2009 12:28

Ibland får jag bara sån himla lust att se världen. Bara ta bilen och köra dit näsan pekar (en ganska liten värld men ändå). Idag var precis en sån dag. Det händer något när jag får köra snirkliga småvägar utan mål eller plan. Det är en kick att vara king of the road och att bara ta för sig.

Nej, någon miljökämpe blir jag aldrig. Jag varken sopsorterar eller åker kollektivt. Snarare tvärt om. Jag gillar att gå mina egna vägar och vara lite tvärt emot vad man "ska" eller "borde". Jag uppskattar en tur med bilen i stockholm mer än en kväll på krogen. Krogen är för förutsägbart och för vanligt för mig. Det händer absolut inget annat än det man kan förvänta sig där......


Igår blev det en tripp till Strängnäs. En otroligt vacker liten stad intill vattnet. Vägen till Ellinors hjärta går som bekant via vatten, så jag smälte totalt. Om jag nån gång ska flytta så är Strängnäs helt klart ett potentiellt mål.

Av thoughtsofelle - 25 augusti 2009 12:36

Idag var det dagen med stort D. Idag skulle mormors rosa-randiga tapeter på vit botten med små romantiska rosor vara ett minne blott. Nog för att jag vill att minnet lever kvar, men inte i sovrummet tack så hemskt mkt!


Att välja tapeter är inte det enklaste. Jag hade dock bestämt mig redan innan vi åkte iväg till färghandeln att det skulle vara precis en speciell kulör på tapeten. En enkel enfärgad tapet i just den lila-plommon-grå-bruna färgen som jag hade föreställt mig. Klart den fanns, i ett enda exemplar. Självklart som designtapet och med en prislapp av högre valör än förväntat för en enkel enfärgad pappersbit. Men vad gör man inte. Jag är en sån som velar och velar och velar. Väldigt sällan är jag bestämd, så när jag för en gångs skull råkar veta vad jag vill är det bara att satsa, även om hela månadslönen går åt.


Har jag förresten sagt att jag är expert på precis allt tills motsatsen är bevisad? Det är sant! Tapetsering tex. Jag var expert innan jag provade och efter en enda tapetsering vågar jag säga att jag har talang!

Av thoughtsofelle - 20 augusti 2009 13:02

Vi lever just nu i en omfattande finanskris. Jag skulle hemskt gärna vilja veta vad det innebär?! Mer än att folks jobb är hotade.....

Vad är egentligen definitionen på finanskris?! Mäts det i ekonomisk tillväxt eller vad sjutton är definitionen?!

Ännu klurigare blir det när man ska definiera motsatsen till finanskris eftersom det verkar vara normalstatus. Vad heter denna "normalstatus"? Kan det nånsin bli finansens storhetstid?

Jag är inte nyfiken, jag vill bara veta?!

Av thoughtsofelle - 19 augusti 2009 13:12

Mina nya superdyra men jättefina tapeter är tydligen "bögiga". Ehm.

7 timmars tapetsering och det kläcker han ur sig nu?!

Lila är alltså en "bögig" färg.....

Tillåt mig att le. Jag kan gå med på att det är en tjejig färg men "bögig". Nja, det är snarare brist på ordförråd.

Jag undrar om blått är "lebbigt"?!

Av thoughtsofelle - 11 augusti 2009 21:19

Sista lediga dagen före semestern. Bara målrakan återstår. Mjölksyra i precis hela kroppen.


Idag har jag äntligen ägnat mig åt att bli en mer trivsam människa att vara med. När saker inte är som jag vill att de ska vara drabbas jag av jordens sämsta humör som drabbar alla som råkar komma i min väg. Snart har vi bott i den här lägenheten i ett halvår. Är det då inte dags att packa upp flyttkartongerna?! Man vet aldrig, det kan ju bli krig eller naturkatastrofer som innebär att det är bra att bara kunna ta sin kartong och fly.....


Känslan som har funnits där,  och som också är den huvudsakliga anledningen till att jag har skjutit upp flyttstöket, är en känsla av att vara på väg. En känsla av att det har varit onödligt att packa upp eftersom jag inte ska vara här. Känslan har dock övergått i frustration över att behöva klättra över alla kartonger. Idag ,äntligen, har jag börjat ta tag i det! (vuxenpoäng?) Har varit på IKEA och köpt något jag egentligen är stark motståndare till, The Bokhylla! Vem sjutton har konstruerat en så fruktansvärt ful möbel?! Det smärtar i själen att inse att jag verkligen har behov av en.... Såsmåningom ska jag gömma röran bakom snygga dörrar. (det projektet tar väl ytterligare 6 månader)

Har sorterat all litteratur jag äger och ställt upp i bokhyllan. Allt från meningslös toalettlektyr till tunglästa avhandlingar. Resultatet blev som väntat gräsligt fult, men fruktansvärt praktiskt. Men jag vidhåller tidigare ställningstagande, Bokhyllor är katastrofala när den gäller den visuella aspekten.....


Har även hunnit med en tripp till torpet. Jag lyckades hitta en otroligt spännande låda som jag bara var tvungen att öppna. Man vet aldrig vad för spännande saker som kan gömma sig i bortglömda och halvt förruttnade lådor. Fick en smärre chock när jag öppnade och det rörde sig i lådan. Ljudet var minst sagt illavarslande. Fick tillfälle att ta en löparrunda (vilket ju iofs behövdes). Tror inte jag har sprungit så fort sen gymnasiet. I samma sekund som jag öppnade lådan och hörde ljudet kändes det som jag blev skjuten av en kulspruta i ansiktet (som jag föreställer mig att det borde kännas). En hel familj. Nja en hel släkt av skitsura getingar som flög upp och bet mig i armar och ansikte. USCH! Skadedjur!


Tröstade mig med en blåbärsplockartur i skogen. Tror ni att det fanns några blåbär?! Nä! Däremot massor av kantareller! Skogen guld! Kanske finns det en Gud ändå?! Kändes som någon tyckte synd om mig och försökte muta mig för att få mig glad. Om det funkade?! Självklart!


Av thoughtsofelle - 6 augusti 2009 15:31

Idag är allting bara så fantastiskt bra! De tråkigaste arbetsuppgifterna på jobbet har varit lekande lätta. Minsta lilla sak som har inträffat idag har jag uppskattat och blivit glad över. Jag är nöjd med det jag har presterat och jag kan inte komma på en enda sak att vara missnöjd med idag. Inte ens bensinpriset eller alla de hundratals myggbett som kliar stup i ett. *skratt*


Jag misstänker att det strålar omkring mig idag, så solbrillor på för alla som kommer i min väg så ni inte blir bländade.

 Visst är det väl underbart?! En dag då precis allting är positivt, hur tråkigt eller värdelöst det än är i vanliga fall!!


Hoppas att det strålar ända ut i cyberrymden och smittar av sig på alla där ute!


Kramar E

Ovido - Quiz & Flashcards