Tankar Från Verkligheten....

Alla inlägg under augusti 2012

Av thoughtsofelle - 31 augusti 2012 07:38

Idag ösregnar det! Kanske inte den mest uppiggande synen men just idag spelar det ingen roll! Det är fredag! Ser fram emot kl 15 då jag checkar ut från jobbet och tar helg

Av thoughtsofelle - 30 augusti 2012 23:47

Var det någon som såg kvällens avsnitt av Filip och Fredrik? Kvällens gäst var en något överförfriskad Erik Haag som var inbjuden för att prata om säkerheten kring jakt. Det var inte många meningar som handlade om jaktsäkerhet utan det hela urartade i ett slags fjäskande för Zlatan och en redogörelse av coctailpartyt Erik hade varit på innan Filip och Fredrik-debuten. Helt vrickat, inte alls enligt manus men fortfarande väldigt underhållande.

Av thoughtsofelle - 29 augusti 2012 23:41

...är när man får krypa ner under ett lite för svalt täcke, sträcka ut sig raklång i mörkret och veta att man har många många timmar framför sig då ingen kommer att förvänta sig att man gör nånting annat än bara just det. Helt underbart!

Av thoughtsofelle - 29 augusti 2012 13:06

Finns inget som är godare än det! Kanske inte den nyttigaste maten men ibland får man unna sig.

Appropå det. Förra hösten unnade jag mig en ny Dunjacka, and guess what?! Den är för liten! Den går inte att knäppa runt magen och gör jag det ser jag ut som en clown. Inte okej med tanke på priset på jackan. Jag har inte tänkt köpa en ny i större storlek, jag får helt enkelt äta mig i den...

Av thoughtsofelle - 28 augusti 2012 21:56

Jag har bara jobbat extremt mycket på sistone.

Just nu njuter jag av lite soffmys och en kopp kaffe till svenska hollywoodfruar. Jisses! Jag är plötsligt väldigt glad att jag inte är en hollywoodfru. Snacka om energitjuvar! Om det ingår i konceptet att bli otrevlig bara för att man råkar bli rik så avstår jag gärna!

Av thoughtsofelle - 26 augusti 2012 16:57

Fixar och donar lite i köket inför middagen. Vad tror ni om det här? Ser det inte fräscht ut? Massor av vitaminer!

Av thoughtsofelle - 24 augusti 2012 22:16

Alla vet hur jobbigt det är med träningsvärk. I mitt fall sitter den i vaderna. Vadmusklerna är en decimeter för korta och jag har ägnat dagen åt att hasa runt med böjda ben för att kompensera detta. Jag har dessutom
Norra europas största fotbollsvader (utan att ha spelat fotboll en enda gång i mitt liv förutom de gånger det skedde under tvång på gymnastiken). Tillägg till detta att mina tår inte så gärna har velat gå idag. Jag har alltså haltat runt i slow motion med tårna i vädret och böjda ben. Glamouröst? Absolut inte!

Passar på att göra en tå-uppdatering. Tårnas hälsotillstånd anses vara allvarligt men stabilt. Tårnas ägare är extremt hypokondrisk men trots allt vid relativt gott mod.

Av thoughtsofelle - 24 augusti 2012 10:37

Idag har jag invigt mitt nya balsam och jag säger bara wow! Vilken skillnad! Jag tycker kanske att frisörprodukter ligger lite i överkant prismässigt. Jag lägger hellre pengarna på annat. Jag är periodare och har länge nöjt mig med "vanligt" balsam och schampo från affären. Efter att ha insett att det bara tynger ner mitt blonda nordiska hår och får det att se smutsigt ut gav jag upp och slutade använd balsam helt. Det gamla balsamer gjorde absolut ingen skillnad för min trasselsudd till kaluffs av den skadade sorten. Idag, för första gången på ett par månader (då jag gjorde ett akutbesök hos frissan senast) kan jag dra fingrarna genom håret utan att fastna i det! Jag är imponerad! Kanonstart på dagen! Och ändå var det ett relativt billigt balsam för att vara köpt på salong.

Ovido - Quiz & Flashcards