Tankar Från Verkligheten....

Alla inlägg under november 2012

Av thoughtsofelle - 9 november 2012 18:26

Ja, så heter TV3:s nya program. Aktuellt ämne som lockar många framförallt kvinnliga tittare så so far so good men vad sjutton, programmet verkar vara filmad med en vanlig Svensson-videokamera och sakna manus. För er som ännu inte har sett programmet, låt bli!

Av thoughtsofelle - 8 november 2012 23:55

Härmed blåser vi av skallgåbgskedjorna! Säpo kan gå och lägga sig igen, min älskade fåntratt är återfunnen! *kärlek*

Här kommer ett superbra app-tips nämligen " hitta min iPhone". Med den kan man spåra valfri bortsprungen teknikpryl med äpple på och till och med få den att tjuta så att man hör den när man är tillräckligt nära. I mitt fall ledde appen mig ut i hallen eller närmare bestämt till min egen handväska. Mobilen är återfunnen, mobilens ägare är lugn och harmonisk och sist men inte minst, det är nu konstaterat att farmor och jag är släkt! (Båda skulle kunna förlägga sitt högra ben)

Skönt! Nu kan vi sova gott inatt...!

Av thoughtsofelle - 8 november 2012 22:55

Jag har glömt min kära ifåne på jobbet (mobilen). Jag undrar på riktigt hur jag ska överleva natten utan den och hur i hela världen jag ska ta mig upp imorgon. Tänk om Google-behovet blir för stort eller om jag missar en uppdatering på fejjan. Skämt å sido men lite olustigt är det och naken känner man sig. Undrar just vad som kommer att få oss att känna oss hela om 10 år....

Av thoughtsofelle - 8 november 2012 10:24

Hrm. Idén verkade strålande igår, idag är jag dock inte lika övertygad faktiskt. Dom där konstruerade speciella dagarna går ju ut på att handeln ska få lite exrraklirr i kassan. Morötter är nog inte så lönsamt i guess....

Idag blir det jobb, jobb och lite mer jobb.

Av thoughtsofelle - 7 november 2012 23:37

... Nu igen. Det här med att komma i säng i tid är inte min melodi. Man vet aldrig om man missar något om man knyter sig för tidigt och det vill man ju inte riskera. Jag är förövrigt universums mest nyfikna person. Tänk dig en sån där riktigt irriterande nyfiken person som man bara har lust att ge en rak höger. Jag vågar nästan påstå att jag är snäppet värre faktiskt.

Idag är det kladdkakans dag. Hm, är det verkligen klokt att införa en massa bakverksdagar när befolkningen blir (ursäkta uttrycket) tjockare och tjockare? Borde man inte åtminstone balansera upp det lite? Vad sägs om morotens dag?
Jag tycker att det är helkonstigt...
Nä gott folk, imorgon kör vi morotens dag. Kanelbullen släng dig i väggen, imorgon blir moroten den kulinariska högtiden på fikarasten!

Av thoughtsofelle - 7 november 2012 06:21

Jag vill bara säga bra jobbat försvaret! kul bus! Jag har full förståelse för att ni måste leka krig för att öva inför... Hm tja att kunna åka på utlandstjänst, men när det tränas 02,30 , med helikopter utanför mitt sovrumsfönster mitt i veckan när folk ska upp och jobba blir jag minst sagt irriterad. JAG vill inte leka krig och jag har inte betalt för att komma som en sengångare till jobbet. Det känns som om någon borde tänka till åtminstone liite nästa gång.... Kan vi enas om att all lek får ske dagtid i fortsättningen? Så gör vi en gemensam insats och soover nattetid?
Fine!

Av thoughtsofelle - 6 november 2012 23:11

Såhär när hösten kommer känns allting lite trist och slentrianmässigt. Just i år känns det som en transportsträcka som jag önskar att man kunde snabbspola tills våren vinner över snön. Idag slog det mig hur vanlig den känslan är och hur många transportsträckor livet innebär. Visst är väl det lite sorgligt?
Skillnaden mellan att leva och att existera är markant.Att existera innebär att följa minsta motståndets lag, att bara vara och att drömma om saker på avstånd. Att leva innebär så mycket mer; att aktivt flytta spelpjäserna, att ta ansvar för och prioritera sin egen vilja och att leva sin dröm istället för att drömma om den. Transportsträckorna kan väl knappast räknas som att leva.... I guess.

Är det nu man ska avsluta med en tjusig slutsats? Forget about it, lite får man allt tänka själv också ;0) fungerar bra som substitut för sömnpillren.... Lovar!

Av thoughtsofelle - 3 november 2012 22:34

Hört talas om uttrycket "sova räv"?
Det är helt ute. I min familj har en spontan felsägning resulterat i att vi "sover gris" istället!

Ibland kan dom små sakerna sätta guldkant på livet

Ovido - Quiz & Flashcards