Tankar Från Verkligheten....

Alla inlägg under oktober 2010

Av thoughtsofelle - 14 oktober 2010 01:04

....till julafton! Inte illa va?!

För ett par veckor sen gjorde jag en shoppingtur på sveriges största möbel-kedja och upptäckte att julpyntet redan var framplockat. Lite väl tidigt kan tyckas men jag håller inte med. Skulle jag få bestämma så skulle det vara jul året om. Inser dock att det är lite att ta i. Det skulle innebära en stor finansiell kris för hela svenska folket och Tomten skulle få arbetsmiljöverket på halsen då det blir klurigt att följa arbetstidslagen.  Förresten så åker vi så mkt bil att ett kallare klimat blir svårt att få till.....Utan snö ingen jul.

Jul en gång om året är kanske trots allt det bästa.....

Förresten kommer ni ihåg det bångstyriga pepparkakashuset som jag byggde förra året??? Den ansträngningen gör man inte mer än en gång per år, inte ens om man heter Ellinor och älskar allt som har med julen att göra!


Varför i hela världen skriver hon ett inlägg om julen i mitten av oktober?!

Skyll inte på mig! Det är helt och hållet kvällstidningarnas fel som började nedräkningen redan igår....


Ni som inte vill höra talas om julen kan lägga ner läsningen här och nu för på den här bloggen råder 100% julgaranti!

Av thoughtsofelle - 12 oktober 2010 00:41

...när det är svårt?!


Jag har drabbats av en 23-årskris. 23 varv runt solen utan att ha klurat ut vad målet med färden är. Det är verkligen inte okej! Jag skulle gärna vilja veta hur alla som vet vad dom vill kom fram till just det. Det borde ju vara universums enklaste sak att bara känna efter och tala om vad man innerst inne vill, men det bygger ju på att man vet vilka valmöjligheter man har och vad dessa innebär......


Fy vad jag är omständig!!!!!


*skrattar* Slogs just av en kul tanke. Så dum att jag måste dela med mig! "Vilken tur att jag åtminstone vet att jag inte vet vad jag vill!" 


Av thoughtsofelle - 7 oktober 2010 15:25

Idag när jag var och handlade, som så många gånger förut, dök ett gammalt minne upp. För första gången i år hittade jag satsumas på fruktavdelningen.

Jag kommer så väl ihåg en liten tjej som tyckte att livet var en fest när hon fick sitta i sin lilla miniatyr-korgstol 10 cm från tv:n, äta "mappesiner" och titta på "Nallen". 

 Mappesiner var såklart mandariner/clementiner och "Nallen" var introt till Björnes Magasin. När clementinklyftorna var uppätna och den kanske 1 minut långa inledningen av programmet var över så var festen slut.

Samma visa varje kväll. "Nallen", "Mappesiner" och favoritplatsen i korgstolen. Varje kväll samma fest, varje kväll lika uppskattad!


Självklart var den lilla tjejen jag!


Jag provade precis, men jag lyckades bara få till "Nallen" och "mapesiner", och det var inte alls den fest som jag kommer ihåg att jag tyckte att det var då. Fy vad gammal jag har blivit!!!!

Vill du prova? Enjoy!



Haha jag hittade ett till barnprogram som jag har undrat i flera år vad det hette som också var en klar favorit. Kommer du ihåg det här???

Av thoughtsofelle - 4 oktober 2010 11:08

  

Det har varit en toppenhelg! Först middag med familjen i lördags och sen mickelsmäss igår. Massor av folk, superbra stämning och en hel del fynd. Mitt mål var att köpa en "duglig" handväska då min håller på att falla isär och dessutom har tappat färgen. Jag hittade faktiskt inte mindre än tre stycken som dög.... Eller sanningen är den att den första var den minst fula av alla som fanns. Sen insåg jag att en brun väska inte är så smart så då köpte jag den minst fula svarta som fanns också. På vägen hem snubblade jag över en jättefin brun  väska som jag verkligen ville ha, så jag blev tvungen att köpa den också, fast i svart (vilket jag självklart ångrar eftersom den mörkbruna var finare).


 Hur som helst, tre nya vardagsväskor modell over-size kom jag hem med och jag är (hyffsat) nöjd! Det känns som årets kvot av handväskor är uppfylld faktiskt. Undrar vad nästa grej blir. Skor kanske......Den som lever får se!

Av thoughtsofelle - 1 oktober 2010 21:59

Jag vill inte se en enda kantarell igen under hela min livstid!

Hur lång tid kan det ta att äta svampen? Max 15 minuter??

Hittills har det tagit 3 timmar att leta reda på svamparna, stoppa dom i påsen och frakta hem dom. Dessutom har det tagit 2,5 timme att rensa dom. Summan blir alltså 5,5 timme för att "fånga" och färdigställa maten till ätligt skick. Sen tillkommer såklart tillagningstiden på spisen så i runda slängar blir det 6 timmar för 15 minuters ätande!! Det måste vara universums bästa bantningskur. Det skulle vara extremt intressant att få veta hur många kalorier jag har brännt på dom 6 timmarna kontra hur många jag får i mig av att äta svampen.......


Är faktiskt inte det minsta sugen på kantarellerna längre, bara extremt trött. Så summan blir 6 timmar och X antal kalorier ut och ingen belöning på mållinjen. Är det härifrån begreppet "Stupa på mållinjen" kommer?!?!?!

Av thoughtsofelle - 1 oktober 2010 14:45

   Idag har jag tillbringat flera timmar tillsammans med en god vän bland buskar och snår i skogen. Jösses vad med kantareller det finns! Det är bara att gå ut och hämta!

Vi plockade nästan en halv ICA-kasse var och då gav vi inte upp för att det inte fanns fler....

Jag tänker självklart inte tala om vilken skog det handlar om!

Nu återstår bara rensningen (BOORING) innan det äntligen kan bli provsmakning!


Ovido - Quiz & Flashcards