Tankar Från Verkligheten....

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2015

Inte våran dag idag

Av thoughtsofelle - 26 oktober 2015 22:57

Idag har väl inte riktigt allt gått som vi tänkt oss. Vi har:

- sprungit omkring i lägenheten och ägnat oss åt skrikprevention och ätit frulle samtidigt. Bästa starten på dagen när blodsockret är i botten

- hunnit träna på att "klappa fint" med jämnåriga polare vilket resulterade i en lång reva i pannan

- gått i närkamp med en brio-skallra och slagit hål på läppen första ggn. Panik när hela min tröja blev täckt av blod

- ägnat oss åt att prova nya metoder för att lära oss äta. Just köttfärssås i kombination med att ära själv kanske inte var det mest taktiska valet. Det blev dusch av både barn, mamma och matstol samt sanering av halva lägenheten.

- lyckats med konststycket att 5 min före läggning kissa i prick på mamma från topp till tå. Man vet att dagens energidos är slut när man funderar på om man ens behöver byta kläder eller om bebiskiss är en förmildrande omständighet

- lyckats bita mamma i bröstet precis när John blund hade kommit. Kast med liten bebis blev det. Det är omöjligt att inte reflexmässigt flyga en meter rakt upp i luften när det känns som man just fått ena bröstvårtan amputerad

Nu kan väl inget mer gå fel.,. Hoppas jag

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thoughtsofelle - 3 december 2015 01:12

Eller alldeles för många att välja på? Skillnaden är marginell. Hur som helst så såg jag ett stjärnfall och hade chansen att önska mig nåt, drabbades av prestationsångest, kom inte på nåt och missade ögonblicket. Funderar på att revidera önskningstid...

Av thoughtsofelle - 30 november 2015 01:50

... Vilket innebär nedräkning mot jul! Helt magiskt! I år tjuvstartar vi med julbestyren eftersom allting tar exakt 27 ggr längre tid med den lilla krambjörnen som hjälpreda. Hittills går just hjälpredandet sådär; vi samarbetar lite åt olika håll och...

Av thoughtsofelle - 24 oktober 2015 23:26

Ligger i skrivandets stund nerbäddad i en säng som inte alls är lika skön som min och har hemlängtan. Semester är överskattat. Tacka ver jag hemmets lugna vrå ...

Av thoughtsofelle - 20 oktober 2015 10:48

Denna avsaknad av sömn alltså. Vad ska man säga? Knepigt värre. Ännu knepigare blir det när övertröttheten infinner sig redan när vi kliver ur sängen. Halvdöd mamma och missnöjd övertrött unge är ingen bra start på dagen. Det börjar märkas så väl nu ...

Av thoughtsofelle - 19 oktober 2015 22:38

Efter dagens läkarbesök har vi fått rådet att utesluta mjölkprotein. Det är då man borde tänka stackars barn men det är totalt omöjligt att inte tänka ännu lite mer på den stackars mamman. Barnet är lyckligt ovetande om vad han missar och jag gissar ...

Ovido - Quiz & Flashcards