Tankar Från Verkligheten....

Alla inlägg under april 2011

Av thoughtsofelle - 6 april 2011 11:38

Efter månader av obefintlig träningsmotivation fick jag igår för mig att ta mig till gymmet. Nu låter det som det skulle vara en enorm fysisk prestation att åka till gymmet, men så är inte fallet då det är 2 minuters promenadväg till gymmet. Kruxet ligger nog i att ta sig över den mentala tröskeln och inte låta sig stoppas av alla hjärnspöken som gör allt för att komma på kreativa ursäkter till varför man ska slippa just idag. Hur som helst, det var en superrolig träning! Tuff men rolig....


Idag känns det som jag har blivit överkörd av ett tåg, vilket ju är enbart positivt då det är kvittot på att jag faktiskt har ansträngt mig.

Av thoughtsofelle - 4 april 2011 22:17

Dagens kvällsnöje blev att följa fotbollsderbyt mellan AIK och Djurgården på webben. Jag avskyr verkligen fotboll. Det enda positiva med fotboll är att pojkarna som utövar det har mer än vältränade kroppar som man med lite tur kan få en glimt av om de råkar vinna och av ren glädje råkar tappa tröjorna (vilket faktiskt inte är helt osannorlikt, jag lovar). Nä, fotboll är verkligen en killgrej, eller nej förresten, en pojkgrej. Relationen mellan vuxna män och runda bollar är något alldeles speciellt, jag tror aldrig att vi tjejer kommer att förstå...


Hur som helst, är man inte road av fotboll så blir man garanterat det när man läser "Leifby Live" via aftonbladets sportsidor på webben. Ironi, humor, sarkasm, uppgivenhet, upprymdhet, brutal ärlighet och total inlevelse - en annorlunda vinkel på en traditionell liveuppdatering. Nöje i värildsklass med kommentarer som:


"Precis. Bäst på planen idag? Brandmännen"

"Matchen är avgjord, 1-0 till brandmännen"

"Det är så dåligt nu att jag stavar fel."

"Löpningarna åt fel håll"

"Bäst på plan idag var branmännen som släckte ett par hundra bengaler som kommer kosta mer än de smakar"

"En sak är iallafall positiv. Det kan inte bli sämre än så här."


Leifby avslutar med kommentaren:

 "0-0, 1-1 i målchanser, en poäng var och alla går hem lagom nöjda och lagom missnöjdam förhoppningsvis utan att slå någon annan på käften."


Har jag sagt att jag älskar fotboll?!


Ovido - Quiz & Flashcards