Tankar Från Verkligheten....

Alla inlägg under mars 2009

Av thoughtsofelle - 23 mars 2009 10:07

Idag börjar flyttstöket. Jag och min sambo ska äntligen flytta ut ur våran lilla skokartong till etta för att flytta in i en trea inne i stan. Jag har tidigare bott i stan och trivdes mycket bra med det då.

 Ett stort plus är gångavstånd till jobbet. Äntligen kanske det ska bli ordning på vardagsmotionen även i mitt liv. Jag avundas alla dom som hoppar i löparkläderna och går ut och springer direkt efter jobbet. Önskar att jag också vore sån. Den här gången tänker jag dock inte gå händelserna i förväg och tro att jag ska bli någon superatlet av några fjuttiga promenader till jobbet. Delmål nr 1 får bli att inte ta bilen en enda gång till jobbet under den första månaden, oavsett hur mycket det regnar!


Lägenheten som vi ska flytta till är alltså en liten trea som tidigare tillhörde min mormor och morfar. Just nu är den under renovering. Det blir nya tapeter i vardagsrummet och köket samt ett helt nytt badrum.

Jag var överlycklig över renoveringen. Äntligen skulle jag få bo fint! Igår kom tapeterna upp och idag känner jag mig bara sorgsen. Det blev jätte fint, men nu känns det som att det är för tidigt att släppa taget om det som var. I ryggsäcken ligger två år av kamp och sorg och skramlar. Min första reaktion var att allt som påminnde om dessa personer skulle bort. Slängde därför allt nästan, har bara en ljusstake kvar. Nu har det gått 4 månader sen vi tog förväl, och trots att jag inte har sett det tidigare så har jag nog börjat sortera det som jag var med om. Hade det varit idag vi skulle rensa upp bland alla saker hade jag helt klart behållt fler minnessaker. Men men....gjort är gjort!

Kanske blir flytten början på något nytt och ljusare? Det skulle även kunna bli ett rent helvete , men det vägrar jag tro!

Dagens plan är boning av parkettgolvet! Vuxenpoäng?? Det är iallafall något jag aldrig har gjort förut, och vem vet? Jag kanske är en mästare på parkettboning! Ska även försöka putsa fönstrena i vardagsrummet, sen är det färdigt att flytta in där! Tapeterna i vardagsrummet skulle vara lattefärgade (vilket de också hette), men nu när de sitter uppe går de nästan åt det gråa hållet. I vilket fall så blev det fint! Bilder kommer senare. Ska försöka få med mitt förhoppningsvis spegelblanka golv då också ;o)


Ikväll blir det Discoaerobics! Ska bli så himla kul! I mitt förflutna brukade jag gå på aerobics varje tisdagskväll, vilket jag saknar. Enköping må vara sveriges närmaste stad, men utbudet är skitdåligt! Man kan inte luta sig på att man har flertalet stora städer runt omkring som har allt, då blir det precis som det har blivit, en stad som folk endast sover i om nätterna för att sedan fly dagtid. Var det nån som förstod vart jag ville komma? :o)

I klarspråk: Aerobics även i enköping efterfrågas!

Har nu fått 2000kr från kommunen i friskvårdsbidrag! Fint ord va förresten?! Det är alltså pengar som får spenderas på vad man vill inom friskvård(nästan). Aerobics hade ju varit guld i mitt fall, men man kan inte få allt man vill ha här i livet! (vuxenpoäng nr 2??) Nu gäller det bara att komma på en plan B. Med tanke på att jag är universums just nu levande mest velande person så kan det ta tid. Får nog skita i beach 2009 och satsa på 2010 eller kanske till och med 2011?! Kvällens discoaerobics är hur som helst en "prova-på-kväll" för att man lättare ska komma till skott att spendera bidraget.... *muttrar*


Haha! Ellinor - Tjejen som aldrig blev nöjd?!




Av thoughtsofelle - 1 mars 2009 14:06

Nu har jag bestämt mig för att byta forum för mitt bloggande....

Tidigare inlägg finns att läsa på :

 http://spacesofelle.spaces.live.com/default.aspx


Trevlig läsning!

Ciao!


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards