Tankar Från Verkligheten....

Alla inlägg under augusti 2015

Av thoughtsofelle - 19 augusti 2015 00:43

Yes, jag är i mitt esse och nattsudd är mitt andra namn. Här får man ut det bästa av två världar; man får ägna sig åt meningslöst slösurf när man är stationerad tätt intill det finaste som finns i väntan på att skydda densamma från spöken under sängen, mardrömmar, nappförluster och andra otäckheter som kan tänkas inträffa i ett sovrum mitt i natten. Bara att ligga och lyssna på detta trygga och rofyllda snusande gör att jag känner mig otroligt lyckligt lottad!

Hörrni! Hur vet man att sommaren är slut? Det finns absolut ingenting att göra i det kulturella spektrumet en helt vanlig veckodag om man är ledig. Trist! Än finns det många fina sommardagar kvar att ta vara på.

Av thoughtsofelle - 18 augusti 2015 00:06

Ja, just den frasen ingår i våran dagliga vardagsunderhållning och är frekvent återkommande. Är inte förvånad om jag även drar till med den då och då i sömnen.

Länge sedan nu och mycket har hänt sedan sist. Jag har provat på livet som hemmafru/allt-i-allo/lekledare/kock ett tag nu och jag kan konstatera att jag är rätt grym på det faktiskt. Riktigt grym! Skulle lätt byta tjänst om någon ledig dök upp inom just detta arbetsområde. Kan tänka mig att gå underbetald också eftersom jag trivs så himla bra, dock inte på försäkringskasse/CSN-nivå. Någon slags värdighet vill även jag behålla. Tycker för övrigt att mr löven och Co skulle prova på att leva på 3000 fjuttiga kr i månaden ett tag och se om dom fortfarande håller fast vid sin politik.

Vad mer har hänt? Magen har fått ett charmigt tigrerat mönster, jag har börjat försörja ellas kitschen, jag har upptäckt hur underskattad mikromat är, blivit expert på att äta snabbt och har totalt tröttnat på lägenhetslivet i stan. En sak till, ikeamöbler. Varför har jag inte upptäckt blocket tidigare?! Det är billigt och man slipper lägga vuxenpussel. Dessutom är det tidseffektivt om än aningen beroendeframkallande.

Kan man förresten lägga ut grannarna på blocket? Bortskänkes mot avhämtning! Jag har världens bästa och trevligaste grannar men...att småprata med 3st översociala grannar som inte har träffat någon att prata med sedan dackefejden efter att ha åkt hissen ner, som säger "pling plong" så högt den bara kan för säkerhets skull både när dörrarna öppnas och stängs, ha passerat 2 otroligt högljudda automatiska dörröppnare och lyckats med konsten att bebisen i vagnen fortfarande sover... Man är inte direkt jättemotivetad att föra ett artighetssamtal om vädret med folk som verkar ha som tvångstanke att köra in huvudet under vagnsuffletten och högt och tydligt konstatera hur söt han är när han sover. Tack för väckningen liksom. Här har vi utövat krig i timmar för att komma till sovstadiet och du förstörde just tillvaron för ett par timmar framåt... Men ha en bra dag! Grr. Ödehus så långt ut i spenaten det bara går, utan befintligt vägnät, glassbilshållplatser och råmande kossor önskas.

Dags att lokalisera alla 37 glow-in-the-dark-napparna, stoppa om det finaste jag har och sova en välförtjänt sväng så här sätter vi punkt för nu.

Ovido - Quiz & Flashcards