Tankar Från Verkligheten....

Alla inlägg under december 2012

Av thoughtsofelle - 29 december 2012 06:35

Nja, inte direkt. Vilken naturlig är det som avgör att väckarklockan alltid ringer när man sover som godast? Är det samma som gör så att smörgåsarna alltid hamnar med den klibbiga sidan neråt när man råkar tappa dom?

Av thoughtsofelle - 29 december 2012 00:09

Nu är det full rulle med diverse åtskrönikor och jag tänker inte vara sämre (såklart!).

2012 var året då....

.... Jag skolkade 25% av mina högskolestudier trots att kravet på fysisk närvaro är 0.

...... Jag klarade det årliga tandläkarbesöket med endast ett början till hål ( vilket ju inte räknas som hål)

..... Jag både påbörjade och avslutade samma slalomkarriär (lyckligtvis med armar och ben i behåll)

.... Jag fick äran att dela mitt bo med den finaste killen av alla

..... Jag föll för iphone-grupptrycket och joinade den osociala smartphonegruppen

.....jag blev kravmärkt (?!!!)

.....jag tillbringade de första minutrarna dansandes tryckare i en trädgård någonstans i Sverige under den stjärnklara och fyrverkerismyckade himlen till tonerna av Abbas happy new year.

.... Jag blev av med lutfisk-oskulden

.... Jag tillbringade en stor del av sommaren med att utforska varenda skrymsle och vrå i alla närliggande slott och därmed bekanta mig med en viss Ehrenstral

.... Jag besökte min första riktiga hockeymatch ( och var livrädd under heela tillställningen)

..... Jag var precis lika aktiv som en kålrot, dvs 134%( för attvara exakt) inaktiv...

... Jag lärde mig ett nytt ord; "henifierad" ( don't ask)

... Jag fick min första kallelse för cellprovtagning ( ska man skratta eller gråta?)

.... Jag övergick från att vara högersidosovare till att bli vänstersidosovare (tro mig, det går bara på ena sidan)

Vad hände under ditt 2012?

Av thoughtsofelle - 25 december 2012 16:16

Vilken mysfaktor det var att kliva upp imorse vid 6-snåret och se snön yra utanför fönstret! Det är helt klart värt att bylsa på sig som en michelingubbe, inte komma in i bilen och att tågen står stilla! Tur att man är född på dessa breddgrader....

Snart är det nytt år. Kanske skulle man slå på stort och klura ut ett lagom stort nyårslöfte?

Av thoughtsofelle - 25 december 2012 00:22

Puh! Äntligen är spektaklet över. Även om jag är en av de största julälskarna som går i ett par skor så ska det bli himla trevligt med ett års semester ifrån julstressen nu.


Kvällen har varit full av förväntningar, glädje, kärlek och värme, en perfekt jul helt enkelt. Det enda som hade kunna göra julen ännu bättre hade varit ifall jag hade kunnat fira den tillsammans med min kära sambo.


Årets bästa julklapp är helt klart presentkorten, så nu planeras det för fullt inför mellandagsrean!


Här kommer några bilder från kvällen:






Av thoughtsofelle - 23 december 2012 23:29


... Innan julafton knackar på. Det är då hysterisk stress byts mot Julmys. Ikväll har de sista pepparkakorna bakats och vi har kokat julgodis. Även modet kändes väldigt avlägset imorse så verkar det bli jul även i år.


Imorgon ser jag fram emot lugn och ro och mys med mina allra närmaste. När ljuset tänds och Kalle börjar är det jul på riktigt!


Jag vill passa på att önska Er en god jul! Krama om varandra och ha en fantastiskt mysig jul!


Av thoughtsofelle - 23 december 2012 11:20

Jahapp, haha! Sitter och väntar på att bli körbar igen efter gårdagens vinkväll. Jag som hade så mycket att hinna med idag och allt kräver bil...
Trevligt var det men himla opraktiskt idag!

Av thoughtsofelle - 22 december 2012 21:28


Av thoughtsofelle - 22 december 2012 13:48

Tågen går!!! Vem hade trott det nu när det ligger 7 snöflingor på spåret. Självklart inte i tid men vad sjutton, dom går iallafall. Tur att sj tog en veckas ledigt och julstädade spåren inför jul....

Ovido - Quiz & Flashcards