Tankar Från Verkligheten....

Alla inlägg under september 2010

Av thoughtsofelle - 28 september 2010 20:42

Ikväll har jag överträffat mig själv när det gäller middagen.  Jag kan ofta få för mig att jag är sugen på saker jag inte ens tycker om. Den här gången blev det röda linser. Resultatet blev strålande så jag tänkte dela med mig av mitt recept:


Hot Linsgryta


Nötfärs

1 gul lök

2 vitlöksklyftor

1 frp passerade tomater

3 matskedar tomatpuré

1,5 dl röda linser

Vatten efter behag

Svartpeppar

vitpeppar

cayennepeppar

Salt

Chilipeppar


Fräs löken och bryn köttfärsen. Pressa i vitlöksklyftorna. Häll i krossade tomater och tillsätt tomatpurén. Krydda! Massor av cayenne och chili ska det vara så att grytan blir riktigt het. Tillsätt linserna och låt puttra i ca 15 minuter. Späd med vatten efter tycke och smak.


Servera med en härlig sallad!

Jag tog isbergssallad, gurka, soltorkade tomater, tärnad avokado och fetaost!

Helt magiskt, jag lovar! Och dessutom nyttigt! ;o)


Smaklig måltid!

Av thoughtsofelle - 28 september 2010 17:49

Idag har jag varit på lägenhetsvisning. Usch, har haft ont i magen i flera dagar. Hur sjutton gör man när man agerar köpare???

Jag har inte  den blekaste faktiskt. Det löste sig dock fint eftersom hela Enköping råkade vara intresserade av samma lägenhet! Prislappen lär ändras med andra ord. Jättefin och perfekt på alla sätt och vis, men NEJ TACK!

Om det beror på lägenheten i sig eller om det beror på att jag inte är redo är oklart men jag ska INTE bo där!

En erfarenhet rikare och ett steg närmare att veta vad jag faktiskt vill. Inte alls dumt! ;o)


Nu väntar ett härligt Step-pass! 

Av thoughtsofelle - 27 september 2010 20:19

Jag har precis slagit ner rumpan i soffan, avnjutit en mycket god middag och sitter nu här och funderar över vilken toppenbra dag det har varit idag, en sån där dag när allting bara stämmer. Du vet när man lyckas kliva över tröskeln på morgonen utan att slå i tårna i den, eller när man lyckas borsta tänderna utan att spilla tandkräm på utstyrseln som har tagit en halvtimme att välja ut ur garderoben. 

Jag har absolut inte gjort nånting alls utöver det vanliga. Jobb, träning och en massa "måsten". Det har med andra ord varit en helt vanlig dag där detaljerna har stämt lite extra bra bara!

Det kan nog inte bli bättre faktiskt! *skrattar* Klart det kan bli det! Det kan det alltid, men den här dagen har helt klart varit över EU-standard!



Av thoughtsofelle - 23 september 2010 06:42

Efter ett längre uppehåll från bloggandet känner jag mig nu motiverad att droppa ett och annat inlägg igen.

Livet tar inte alltid den väg som man hade tänkt sig. Det gäller även mitt liv och det var precis vad som hände. Därav min frånvaro.

*L* Smickrande att några trogna läsare tålmodigt tittar in på min blogg varje dag trots att jag inte har skrivit något på evigheter. Ni är guld!


Håll utkik!

Ovido - Quiz & Flashcards