Tankar Från Verkligheten....

Alla inlägg under september 2012

Av thoughtsofelle - 29 september 2012 16:01

För 50% av familjemedlemmarna i min lilla familj är fotboll meningen med livet (nästan iallafall). Av den anledningen är det helt oförlåtligt att missa eller försumma en tips-lördag, något som var svårt att inse när vi blev ihop. Fotbollen går helt enkelt före allt inkl mig på lördagar. Efter mycket om och men har jag valt att dela traditionen och gör numera ett eget fotbollstips varje helg. Dagens tips är precis inlämnat och nu sitter vi uppradade och inväntar avspark. Förra veckan hade vi 500 000 kr drygt när ordinarie matchtid var slut. Självklart var oturen framme och vinsten sjönk till 500 kr. Idag hoppas vi på revansch!

Håll tummarna!

Av thoughtsofelle - 26 september 2012 00:02

I mitt yrke (vården) lyser rutinerna när det gäller arbetstider med sin frånvaro och det finns ingen som helst chans att komma in i något slags gung. Arbetstiderna varierar från arbetsdag till arbetsdag, vilket är på gott och ont. När det gäller ont så blir det en psykisk press att snabbt ställa om sig från att jobba sena kvällar till att börja tidiga mornar. Det blir många vakna timmar i sängen då jag ligger och stressar på mig själv och intalar mig att jag måste skynda mig att somna för att hinna få min skönhetssömn. (och då blir det ju helt omöjligt såklart)

Det vore intressant att prova ett må-fre jobb 7-16 för att se om det efter alla dessa år skulle gå att komma in i rutinerna. Det vore intressant och se om sömnen skulle bli bättre och om känslan av att vara utvilad skulle stiga....

Av thoughtsofelle - 23 september 2012 23:23

Jag har envist följt x-faktors utveckling och verkligen gett programmet en chans men nu börjar tålamodet tryta. Alla lovande talanger har man redan sett i reklamen inför programmet och tittar man på själva programmet får man stå ut med att det är otroligt glest med deltagare och desto tätare med reklampauser. Billigt, innehållslöst och fyllt av reklam. Uruselt! Det luktar magplask om ni frågar mig....

Av thoughtsofelle - 23 september 2012 17:24

.... Just nu. Förpassad till lågstadiet känns det som och risken för träningsvärk i hjärnan imorgon är överhängande stor!

Frågor på detta?

Av thoughtsofelle - 23 september 2012 13:47

Nä, knappast. Helgen finns av en anledning och det är för att man ska hinna med den "markservice" som inte har hunnits med under veckan. Det ska tvättas, städas, diskas och så såklart sovas ut..

Jag vet inte hur det är för er men för egen del är en lyckad helg en helg då jag har sett och upplevt saker. När jag är sådär full av intryck och lite lagom "mätt" på att göra roliga saker. Den här helgen har inte varit en sådan helg tyvärr....

Av thoughtsofelle - 22 september 2012 17:45

Så var det höst med allt vad det innebär. Även om alla årstider har sin charm så finns det fördelar med länder som saknar dessa stora klimatkontraster. Man slipper tex tänka på vad man ska ha på fötterna för att slippa frysa om tårna om vintern.

Jag avskyr att shoppa. Hittar jag nånting som jag verkligen vill ha är det såklart ett lyckorus men ju äldre jag blir desto färre blir dessa tillfällen. När det gäller mode är jag milt uttryckt konservativ. En klassisk bakåtsträvare som tycker att nya modetrender är fina först när resten av landets befolkning har lämnat just den trenden för någon ny. Man skulle kunna säga att jag ärver trenderna.

I år måste jag köpa nya vinterskor. Krav: 100% frysfria, svarta, diskreta, helt skavfria gärna av mocka och med snörning (eftersom dragkedjor skaver). Efter att ha googlat lite har jag kommit fram till att jag vill ha svarta mocka-clarks. "Clarks" ja. Dom heter tydligen så. Jag tänker mig dom i svart mocka med sned söm uppepå skorna som fanns för ett par år sedan och då heter dom tydligen "Clarks Lugger". Självklart är dessa obefintliga bland de svenska skokedjorna.....

Av thoughtsofelle - 22 september 2012 13:07

Igår när jag handlade på den lokala mataffären var jag inte direkt ensam (vilket man ju sällan är mellan 16 och 17). Framför mig stod ett yngre par, båda väldigt uppklädda i kjol och kostym. Kvinnan frågade om mannen hade pengar varpå han svarade "pengar har väl alla".

Eller?

Nä, alla har faktiskt inte det och uttalandet var aningen klumpigt och inte det minsta roligt. Pengar är inte en självklarhet för alla.

Av thoughtsofelle - 20 september 2012 07:32

Fy sjutton vad bra jag är! Från BMI 24,6 till 23,0 på en månad och fyra dagar och endast 1,2 kg kvar ner till första delmålet! Skulle gissa på två veckor tills jag når det.... Jag är inte så explosiv men himla seg!

Firar detta med havregrynsgröt till frukost och lite egotid i soffan.

Ovido - Quiz & Flashcards