Tankar Från Verkligheten....

Alla inlägg under november 2012

Av thoughtsofelle - 16 november 2012 10:52

Det finns fördelar med att jobba obekväma tider. Sovmorgon är förmodligen den största....
Just nu är mitt sömnbehov större än en bebis. Kan lätt sova 12 timmar per natt. Om jag inte dyker upp på inplanterade sociala sammanhang tex på jobbet, julafton eller vid nyårssupen så har jag förmodligen gått i ide i någon mysig grotta nånstans och kommer inte att vakna förrän solen kommer fram i vår.... Om man ändå vore Björn ...

Av thoughtsofelle - 15 november 2012 21:46

Ojoj, idag har jag överträffat mig själv och mina bakkonster utvecklas med stormsteg! Från halvtinade hallon ā la naturell igår till kanelsoftande äpplen i ugn idag. Låter inte helt fel va? Okej då.... Mickrade äppelskivor med kanel på. Prova! Det var faktiskt inte alls dumt. Det toppar helt klart hallonen om man som jag är ett fikamonster som inte överlever utan kvällsfikat ( och förmiddagsfikat). Undrar just vad det blir för gott imorgon! Den som lever får se.....

Av thoughtsofelle - 14 november 2012 21:59


Nu har vi slagit rot i varsin soffa. Kaffet är kokat, Zlatan är på G och fikabrödet är kirrat. Det kändes som att det skulle bli en promenadseger men nu känns det mera tveksamt. Vi klappar och hejar för fullt här i soffan men det verkar inte riktigt fungera. Skrika högre?


Här är kvällens tilltugg till kaffet...(skratta inte! Det kändes som en bra idé från början att fota, inte mitt fel att dom understa hallonen är godast och att skålen har blivit alldeles kladdig i jakten på det godaste hallonet. Kisa och bilden blir automatiskt retuscherad)

Av thoughtsofelle - 14 november 2012 19:21


Ikväll fick jag ett infall och tog mig till elljusspåret. I våras var jag med i vårruset. Utan en enda löpar-timme innan sprang jag då 5 km på 37 minuter. Dagens resultat är alltså 6 minuter sämre. En del av förklaringen ligger nog i adrenalinet. Det är lättare att få en adrenalinkick när det är fullt av publik som hejar på en. Den största motivationen idag var att jag kunde ana en svartklädd man bakom mig som ibland verkade ha gått upp i rök men som sen dök upp i mörkret hack i häl och skrämde livet ur mig. Ska tillägga att det var mörkt, dimmigt och regnade när jag var i spåret....

Av thoughtsofelle - 14 november 2012 12:03

Yes i do men det är knappt! Undrar om min hjärna växte eller bröts ner igår... Snacka om att vara halvt medvetslös, sovmorgon deluxe!

Av thoughtsofelle - 14 november 2012 02:59

Eller åtminstone väldigt bra! Ääääntligen, efter 4 timmars slit går siffrorna ihop! Jag ser fram emot att packa ihop mina mindre ( läs totalt) oorganiserade pappershögar imorgon och inte öppna dom igen på väldigt länge (förmodligen aldrig).

Jag rekommenderar starkt att plugga, det ÄR roligt att lära sig nya saker MEN jag rekommenderar ingen att göra det utöver ett heltidsjobb.

Nu är jag tametusan värd några timmars skönhetssömn och imorgon tänker jag unna mig lite fritid...

Sleep tight!

Av thoughtsofelle - 13 november 2012 14:14

Vilket innebär en dag närmare ledigheten som infaller imorgon. "Ledighet" är det ju såklart inte eftersom jag har dragit på mig en rest i redovisningskursen som måste bli klar imorgon. Jag vill inte se en enda balans- och resultaträkning till just nu.

Av thoughtsofelle - 12 november 2012 00:20



Japp, du läste rätt! Varför hålla på nånting som är så mysig?! På eftermiddagen har jag och min lillasyster ägnat oss åt att scrapbooka (heter det så?) årets julkort. Resultatet blev förståss enastående och visst är det väl roligare att få personliga små överraskningar än den massproducerade sorten?



Ovido - Quiz & Flashcards