Tankar Från Verkligheten....

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2015

Nattsuddande

Av thoughtsofelle - 19 augusti 2015 00:43

Yes, jag är i mitt esse och nattsudd är mitt andra namn. Här får man ut det bästa av två världar; man får ägna sig åt meningslöst slösurf när man är stationerad tätt intill det finaste som finns i väntan på att skydda densamma från spöken under sängen, mardrömmar, nappförluster och andra otäckheter som kan tänkas inträffa i ett sovrum mitt i natten. Bara att ligga och lyssna på detta trygga och rofyllda snusande gör att jag känner mig otroligt lyckligt lottad!

Hörrni! Hur vet man att sommaren är slut? Det finns absolut ingenting att göra i det kulturella spektrumet en helt vanlig veckodag om man är ledig. Trist! Än finns det många fina sommardagar kvar att ta vara på.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thoughtsofelle - 3 december 2015 01:12

Eller alldeles för många att välja på? Skillnaden är marginell. Hur som helst så såg jag ett stjärnfall och hade chansen att önska mig nåt, drabbades av prestationsångest, kom inte på nåt och missade ögonblicket. Funderar på att revidera önskningstid...

Av thoughtsofelle - 30 november 2015 01:50

... Vilket innebär nedräkning mot jul! Helt magiskt! I år tjuvstartar vi med julbestyren eftersom allting tar exakt 27 ggr längre tid med den lilla krambjörnen som hjälpreda. Hittills går just hjälpredandet sådär; vi samarbetar lite åt olika håll och...

Av thoughtsofelle - 26 oktober 2015 22:57

Idag har väl inte riktigt allt gått som vi tänkt oss. Vi har: - sprungit omkring i lägenheten och ägnat oss åt skrikprevention och ätit frulle samtidigt. Bästa starten på dagen när blodsockret är i botten - hunnit träna på att "klappa fint" med...

Av thoughtsofelle - 24 oktober 2015 23:26

Ligger i skrivandets stund nerbäddad i en säng som inte alls är lika skön som min och har hemlängtan. Semester är överskattat. Tacka ver jag hemmets lugna vrå ...

Av thoughtsofelle - 20 oktober 2015 10:48

Denna avsaknad av sömn alltså. Vad ska man säga? Knepigt värre. Ännu knepigare blir det när övertröttheten infinner sig redan när vi kliver ur sängen. Halvdöd mamma och missnöjd övertrött unge är ingen bra start på dagen. Det börjar märkas så väl nu ...

Ovido - Quiz & Flashcards