Tankar Från Verkligheten....

Alla inlägg under maj 2012

Av thoughtsofelle - 31 maj 2012 20:29

Matten på gymnasiet var inte förgäves! Det tog visserligen 6år men idag fick jag äntligen användning för matte-lektionen som handlade om ekvationssystem. Eller tja....användning kanske är att ta i eftersom jag förstår precis lika lite av det idag som jag gjorde då. Något jag insåg under gymnasietiden var att matte kommer att vara en evig uppförsbacke för mig. Hur jag än försöker så kommer jag aldrig att ha lätt för siffror. Jag minns hur mycket jag ångrade att jag valde natur då och att jag bestämde mig för att jag inte ville ha ett jobb som var förenat med en enda lång uppförsbacke i framtiden. Nog för att det är kul med utmaningar men man ska inte vara dum?! Summan av kardemumman är att jag har blivit gammal. Jag har glömt vad jag insåg för 6 år sen och nu är jag fast i matteträsket igen.... Så otroligt korkat!!

Av thoughtsofelle - 30 maj 2012 00:33

...men kan inte somna. Så fort jag blundar ser jag miljoner siffror och beräkningar som spelas upp i ultrarapid. Bara 4 dagar kvar nu!

Av thoughtsofelle - 28 maj 2012 21:07

It's been ā while since last time now. Mitt "liv" är fullproppat med jobb och plugg och bloggen har inte högsta prioritet just nu ( eller kommande 5 år). Yes, utbildningen jag läser är 6 år lång. Pluggar för fullt inför sista tentan inför sommaren och undrar om det här kanske är min grej?! Lite roligt vore det allt att kunna skryta med att man jobbar som kalkylator!! Jag är tidsoptimist som vanligt så håll tummarna för att tentan går vägen så jag får sommarlov. Misslyckas jag får jag se fram emot en sommar full av pluggande.....vilket känns sådär.Tillbaka till skolböckerna!

Ovido - Quiz & Flashcards