Tankar Från Verkligheten....

Alla inlägg under januari 2013

Av thoughtsofelle - 31 januari 2013 23:36

Äntligen nerbäddad under täcket och ingen INGEN förväntar sig att jag ska göra nånting annat än att bara ligga här i flera timmar. Någon har tänkt till när han/ hon uppfann obligatorisk allmän vila.

Ikväll har jag hunnit prova mina nya hårprodukter och dom får utan tvekan hedersplatsen i badrumsskåpet. Kanonprodukter för slitet, trassligt hår. Rekommenderas varmt!

Imorgon är planen att vara kulturell. I vilken form eller i vilket forum återstår att se. Något som däremot är spikat är en välförtjänt sovmorgon....

Av thoughtsofelle - 31 januari 2013 17:43

..och om jag ska vara helt ärlig så genomgår mitt hår fortfarande en djup depression och vill inget hellre än att ge upp. Det är fortfarande flintisvarning men jag kämpar på och går på det ena schampo-skämtet efter det andra. Jag börjar tro att det är jag som försörjer hårvårdsföretagen...


Dagens köp blev ett vårdande schampo från REF. Hur det fungerar återstår att se. Dessutom har jag investerat i en ny färgbomb som förhoppningsvis kan sudda bort den brutalfula utväxten lite. Med tanke på att håret gick av förra gången jag färgade det är det ingen strålande idé att färga igen även om det är galet lockande...

Av thoughtsofelle - 29 januari 2013 23:01

... Men när jag väl blir sjuk simmar jag omkring i självömkan och känner efter lite extra i varenda millimeter av kroppen för att göra en noggrann utredning av eventuella symtom på sjukdom. Eftersom jag är tjej följs detta såklart av diverse sökningar i Google för att själv försöka ställa en diagnos och sätta in lämplig behandling.

Ikväll ordineras diverse receptfria läkemedel , ett glas egenbubblat mineralvatten med päronsmak (det är mkt antioxidanter i frukt har jag hört ;0) ) samt en rejäl chockdos vila...

Av thoughtsofelle - 28 januari 2013 12:11

Pust och stön. Idag är det den årliga storstädningen av ventilationstrummorna. Detta skulle ske på eftermiddagen så 12.01 (såklart) stormades lägenheten av diverse gubbar och maskiner och själv håller jag mig undan i soffhörnet och försöker vara så lite i vägen som möjligt. Frågan är om jag ens kommer att märka någon skillnad efter denna cirkus?!

Ang. Londonresan så har alla " tänk om " börjat snurra nu. Vad händer om jag vill stryka nåt klädesplagg? Hur mycket är 20 kilos packning? Vad heter mineralvatten på engelska? Tänk om jag blir sjuk där? Jag önskar att jag kunde ladda ner en färdig resplanering på internet, eller kan man förresten åka på charter till London?

Av thoughtsofelle - 27 januari 2013 00:07

Jag ligger nerbäddad i sängen, med mobilen i högsta hugg som vanligt, och slösurfar och reflekterar kring allt som har hänt idag.
Ikväll har min fina lillasyster varit hemma hos oss och tittat på film och myst. Helt klart en toppenkväll!

Mitt nya favoritställe är café magnifik. Helt klart värt ett besök om du har vägarna förbi. Idag hann jag med en härlig eftermiddagsfika där tillsammans med nära och kära.

Nu har ögonen gått och lagt sig och hjärnan står i stand by. Lika bra att "ge upp" och sova en stund nu så att jag orkar med morgondagens bestyr....

P.s imorgon tar vi sovmorgon. Innan tolv är det snudd på oförlåtligt att på något sätt försöka ta kontakt :0)

Av thoughtsofelle - 26 januari 2013 09:11

Jag blir så otroligt less på den köttdebatt som råder, med förslag på köttskatt och till och med köttkörkort. Min åsikt är att högre köttskatt kommer att innebära lägre konsumtion precis som "man" strävar mot. Det i sin tur kommer att leda till att svenska bönder blir en yrkeskår som går i graven. Sen sitter vi där med våran brasilianska entrecote och danska fläskfilé och har ingen chans att reglera hur produktionen av köttet går till eller vilka tillsatser som får användas.
Dessutom kommer vårat fina öppna landskap på längre sikt att växa igen.

Nä, gott folk, köp mer svenskt kött och gynna den utrotningshotade yrkeskåren så att även våra barnbarns barn får ta del av bra råvaror och våran fina natur!

Av thoughtsofelle - 25 januari 2013 23:48

Eftertexten har just rullat förbi på kvällens filmval, hypnotisören. Otroligt bra enligt min mening. Spännande, klurigt och inte allt för förutsägbar. Kan helt klart rekommendera den!

Av thoughtsofelle - 25 januari 2013 05:32

... Gå till jobbet idag! En dags bilåkande är allt som behövs för att slappa till sig och bli anti allt vad motivation heter. Att det är sibirisk vinter gör ju inte saken bättre... Hua

Ovido - Quiz & Flashcards