Tankar Från Verkligheten....

Alla inlägg under januari 2010

Av thoughtsofelle - 25 januari 2010 08:58

Trots 13 arbetade timmar i lördags så har min helg varit toppen! Igår blev det ett skridskotur på mälaren. Att åka skridskor är inte som att cykla. Ingen på sjön kunde missa hur (O)duktig  jag var på att åka eftersom jag bara var tvungen att ge ifrån mig konstiga läten så fort balansen försvann. Det blev dock inte en enda vurpa! (det är säkert). Men usch vilka skavsår man får. Om jag ska fortsätta med min skridskokarriär måste jag definitivt köpa nya skridskor i rätt storlek. Dom jag har är typ 3 storlekar för stora. Mammor brukar ha den egenskapen. Att köpa kläder och skor att växa i alltså......

Av thoughtsofelle - 16 januari 2010 10:51

Nu var det länge sen jag skrev något här. En bidragande orsak är "skit bakom skärmen" (förmodar jag). Den gamla stationära datorn från 1700-talet har fått spratt och bara jävlas med mig. Den vägrar att säga mer än " Strike f1 to retry boot, f2 for setup utility". Har provat allt, att prata med den och smeka den ömt på skärmen, hota med att gröta runt i dess innanmäte, bankat på den ja till och med att göra som den säger och trycka på f1 och f2 (krävdes dock lång tid innan jag gav med mig). Det här är det senaste försöket att helt enkelt byta ut surburken mot en yngre och fräschare konkurrent. Inget verkar fungera. Undrar om det kan vara en vinterdeppig dator jag har att göra med?!

Well, nothing lasts for ever. Vore bara kul att kunna rädda fotogrfier och dokument....


I övrigt går dagarna som vanligt trots det nya året. Nyårslöftena som ska infrias är väl den största skillnaden just nu. (tänker inte ens skriva vad det är, inget unikt iaf).

Av thoughtsofelle - 4 januari 2010 06:24

När jag läste morgonens tidning fastnade jag för lite värdelöst vetande:


- 92% har fasta rutiner för morgonbestyren

- 81% äter samma frukost varje morgon

- 78 % Sitter alltid på samma plats och ser på tv

- 86% somnar alltid i samma ställning


Samtliga punkter stämmer på mig. I själva verket är det nog så att jag är definitionen för ordet "vanemänniska". Dessutom blir jag fruktansvärt irriterad om mina vanor rubbas. Hela dagen är förstörd......

Det är helt klart ett potentiellt nyårslöfte inför nästa nyår, att bli en spontanare människa!

Ovido - Quiz & Flashcards