Tankar Från Verkligheten....

Alla inlägg under april 2010

Av thoughtsofelle - 26 april 2010 12:44

Såhär på våren känns det lite extra kul att piffa till sig. Varför inte ett besök hos frissan för en ny vårfrisyr?!

Någon som gjorde slag i saken är min kisse, Greta!

Är hon inte söt????

Av thoughtsofelle - 26 april 2010 11:57

Just nu sitter jag på min balkongoch solar och äter lunch efter ett kortare arbetspass. Körsbärsträdet är fullt av knoppar och tidigare idag noterade jag att björkarna har "musöron". Livet är underbart!


Igår var det vårmarknad med tivoli. Några fynd blev det inte men däremot en sväng om i karusellen. Att åka karusell är dock inte lika kul i vuxen ålder då man inser riskerna med allt, och speciellt tivolin som byggs upp för dagen. Jag överlevde dock åket och det var faktiskt ganska kul. Idag fick jag höra rykten om hur en av barnkarusellerna hade gått sönder under gårdagen och skrämt livet på barnen som åkte. Därmed var nog min karriär som karusellåkare på runtåkande tivolin över.....

Av thoughtsofelle - 24 april 2010 19:48

      Idag har jag varit på en liten lördagstripp till Åland. Solen sken, vädret var underbart och sällskapet det  absolut bästa!  Maten var dessutom en kulinarisk upplevelse! Har du inte provat vildsvinskött så gör det! Bland det godaste jag har ätit!

Det var en spännande upplevelse att åka förbi alla isflak som fortfarande ligger kvar. Lite titanic-feeling blev det när vi körde rakt över ett och hela båten skakade till....."Iceberg!"  


Efter landstigningen blev vi bjudna till svärmor på en kopp kaffe! Trevlig som alltid!



Av thoughtsofelle - 21 april 2010 17:58

Jag kan väl säga att det gick sådär med planerna på att vara frisk och kry idag.... FriskaRE och KryaRE åtminstone! Det får jag vara nöjd med!


Idag har det snöat och regnat hela dagen. Ballerinaskorna får helt enkelt stanna i garderoben några veckor till. Den som väntar på nåt gott.....

Av thoughtsofelle - 20 april 2010 12:25

Nu är jag trött på att flåsa som en st bernardshund så fort jag rör mig och låta som en anka så fort jag öppnar munnen. Hur kul är det att vakna mitt i natten och inse att tungan är fasttorkad i gomen?! Om man nu ens lyckas somna vill säga..

Nej, det här får bli min sista dag som förkyld! Imorgon återgår jag till normalstatus som frisk igen. Läääääängtar!


Nu tänker jag krypa ner under en filt i soffan och titta på gårdagens avsnitt av roast på berns!

Av thoughtsofelle - 19 april 2010 08:11

De senaste dagarna har nyheterna och snacket på stan handlat mycket om Vulkanutbrottet på island och dess konsekvenser. Jag känner mig mycket skeptisk till att det skulle vara ofarligt att andas in aska i lungorna. Ett tips från en arbetskollega gjorde mig ännu mer skeptisk då metoden  påstods bevisa att det regnar ner aska även här, över enköping! (Skulle inte tro det!)

Självklart var jag tvungen att utföra testet....


Jag placerade ut en vit tallrik på gräsmattan, väntade tålmodigt i några timmar och gick sedan ut och hämtade resultatet.


Nyfiken?


Okej, jag hade väl fel då! Tallriken var täkt av små mörka flagor när jag hämtade in den. Jag har inte gjort några vetenskapliga studier för att bevisa att det faktiskt ÄR aska. Jag väljer helt enkelt att köpa påståendet rakt av (och inte vistas ute på minst ett halvår framöver)!

Av thoughtsofelle - 17 april 2010 12:22

Idag är det inte min dag. Jag är allmänt hängig och dunderförkyld. Imorgon jobbar jag 14 timmar så det gäller att tillfriskna fort! En djupdykning i min välsorterade apotekslåda kanske kan resultera i några användbara fynd som kan påskynda processen. ....


Är det någon som har något bra tips på effektiva huskurer?

Av thoughtsofelle - 16 april 2010 15:51

Äntligen fredag! Inte för att arbetsveckan är slut än för min del, men en ledig fredagskväll är aldrig fel....


En fredagskväll i ensamhet, som ikväll, är ju helt klart värdelöst men det finns fördelar med allt:


-  Jag slipper dela med mig av chokladpuddingen

- Jag får äta hur mycket onyttigheter jag vill utan att känna mig glupsk

 - Jag får välja tv-program helt själv

 - Jag slipper allt zappande i reklampausen

- Ingen säger åt mig att gå till sängen när jag somnar i soffan


Om jag får välja är valet självklart! Allting blir dubbelt så kul tillsammans!

Ovido - Quiz & Flashcards