Tankar Från Verkligheten....

Alla inlägg under juni 2009

Av thoughtsofelle - 27 juni 2009 12:01

Nej, jag har inte stavat fel. Det är namnet på ett av mina smultronställen. Det är....hm?! Det finns inga ord som beskriver vad det är?!

Helt klart ett ställe för att stimulera geniknölarna. Det finns inget som jag begriper mindre av än just det stället. Fina vernissager i all ära, men det här är flera snäpp värre. Och det roliga ligger i att man begriper precis ingenting. Tog lite kort som kanske kan göra åtminstone den här texten mer begriplig.....

Av thoughtsofelle - 25 juni 2009 11:54

Japp! Jag trivdes som fisken i vattnet bland alla vattenrutchkanor. Alla roligast var forsränningen på stora badringar. Jag skulle vara reseledare för pappa och guida honom ner genom forsen. Slutade med att han ramlade av sin ring, tappade badbrallorna och skrattade så mkt att han omöjligt kunde komma upp på badringen igen. Så han är kvar i forsen än....... (not)


Utmanade även pappa i gocart. Oerhört kaxig och övertygad om att jag skulle vinna. (har jag nån anledninga att inte tro det?!?!) Hm, det gick väl sådär....... När jag gick i mål hade pappa redan slitit av sig hjälmen och stod lutad mot staketet utanför banan....

Jag får nog hålla mig till vanlig bil i fortsättningen och köra enligt hastighetsskyltarna.

Av thoughtsofelle - 24 juni 2009 12:34

Dagens tema får bli djur. Bestämde oss för att åka och hälsa på mitt gamla husdjur, Rosa. Rosa var tyvärr bortrest så jag fick hälsa på hennes nya polare istället. Fick ont i magen direkt och ångrade att jag gav sålde min kompis! Well, inget tvivel om att hon är på det absolut mest perfekta stället för henne nu.

Dessutom berättade ägaren och hon och jag är i samma bransch. Rosa jobbar numera med utvecklingsstörda personer. Hon lär dem att kommunicera. Människor som helt saknar kommunikation får komma till Rosa och gosa med henne och dra henne i öronen osv i gengäld mot att hon ger dem en fungerande kommunikation. Låter ju helt otroligt fantastiskt! Go Girl!

Hann även med ett besök i nusnäs där vi kikade på det svenskaste som finns?! Dalahästen! Finns inte mycket att säga om det. Dalahästen är och kommer alltid att vara ett varumärke som representerar sverige. Thats it!

Granne med Nusnäs ligger sagobyn. Även ett smultronställe. Jag gillar ställen dit inte alla åker och ställen där mina hjärnceller får jobba för högvarv. Det här stället är galet och konstigt, men likförbannat kanon!

Av thoughtsofelle - 22 juni 2009 10:24

Varför packar vi tjejer alltid så gräsligt mycket?!

Jag tror att en vanlig anledning att åka bort är att lämna något gammalt bakom sig och att uppleva något annorlunda jämfört med den vardag man normalt lever i. Men vem har påstått att jag är som alla andra?!

Jag är precis tvärt om! Jag vill ta med mig precis allt jag äger och har för att få min semestervistelse så lik min vardag som jag nånsin kan. Minsta lilla pinal känns som den har en avgörande betydelse för min överlevnad på annan ort. *skratt*

Bilen var alltså mer än full när vi drog iväg. När vi väl hade landat i stugan stod det 18 par skor i hallen, på fem personer. Säger en del, till exempel att det finns likasinnade.

Jag reser som sagt inte ifrån något i första taget......

Av thoughtsofelle - 21 juni 2009 22:55

Nu står resväskorna packade på hallmattan och allt på den nogrannt skrivna listan har en bock framför sig. Imorgon bär det av mot dalarna. Nya äventyr...

Jag brukade älska äventyr, men inte idag. Det som jag har sett fram emot i en evighet har lagt sig som en klump i magen. Vad är väl en tripp till dalarna? Vanliga människor åker på solsemester till främmande land. För mig känns till och med dalarna för långt borta?! Knäppt va?! Undrar om man ens får tycka eller känna så?! Semester är ju kul för sjutton! Miljöombyte är nyttigt!

.......So what, I still don´t want to go.....

Att lämna min säkra zon på hemmaplan känns faktiskt läskigt och skrämmande! Jag har aldrig varit så beroende av den här sortens trygghet som jag tydligen är nu....


Lugn, jag intalar mig fortfarande att det ska bli kul. Nån gång måste man våga lämna ekorrhjulet för att få en annan konsekvens än den man är van vid! Det kommer att bli en fartfylld vecka med massor av skratt och roliga upptåg.


Haha appropå att det är sånt man inte pratar om?! Tanken slog mig just hur enkelt blogg-livet är. Jag kan vara 100% ärlig, för läsaren kan inte nå mig. Jag får inte dom svar som jag innerst inne är rädd för! (alt jag får de svar jag vill få beroende på hur man ser det!)


Hm ett grått inlägg. Lovar att kompensera för det när jag kommer hem igen!


Hugs & kisses

Av thoughtsofelle - 20 juni 2009 12:25

För observanta läsare finns nu bild på den berömda glömmingetårtan i ett av föregående inlägg. Gjorde samma tårta förra året. Då blev den ungefär 1 cm tjock. I år blev marängen precis så "fluffig" som det var tänkt. Till nästa år får jag antingen byta tårtsort eller investera i en större ugn! Om tårtan ska öka i storlek med 300% för varje år som går så lär den inte rymmas i min ugn nästa år....


Gårdagen var en midsommarafton i traditionell anda. Midsommarfirande på dagen i en gammal hembygdsgård. Det blev tipsprommenad, ponnyridning (INTE JAG DOCK), fika i gröngräset och dans runt stången. Japp, du läste rätt! Dans! Ellinor svängde sina lurviga genom en hel midsommarsång. Sen var århundradets behov uppfyllt! Valet av sång var iofs lyckat eftersom den gav mig möjlighet att klämma på en okänd persons rumpa?! (titta inte på mig, det var inte jag som skrev texten och koreografin till sången).


På kvällen blev det grillning hemma i trädgården. Det tog 2 timmar att grilla grillspetten. Nä, någon mästare på grillning lär jag aldrig bli! Av någon anledning vägrade kolen att brinna. Ännu mindre ville det glöda. Till slut kom vi på att det var för dåligt drag för att det skulle ta sig, vilket resulterade i att 5 st utsvultna midsommarfirare satt på varsinn sida om grillen med ansiktena nerkörda i grillen och blåste för glatta livet. (Vi hann äta innan vi storknade). Hm middag utomhus i all ära, men måste maten kallna så fort?! Först kämpar man i en evighet för att få maten varm och  sen ska man iaf äta den iskall?! What´s the point?!


Idag är det bullbak och städning på agendan. Det går inte att åka bort och veta att man måste städa när man kommer hem. Bullarna ligger på plåten och jäser sista svängen nu..... Råkade bränna mig på kastrullen och tappa mjölkpaketet i smeten så det är lite oklart hur proportionerna blev?! Har insett för länge sedan att man inte kan baka på en "höft" (vilket också är orsdaken till att jag är urkass på det?!). Håll tummarna!


Av thoughtsofelle - 18 juni 2009 18:53

*duckar*


Just nu står tiden stilla! Cykla fortare för sjutton! Den här dagen är segare än segast!

Om två timmar ligger jag hemma på soffan och firar semestern! (alt har akut ångest över att jag har slösat bort de första 30 minuterna?!)



Av thoughtsofelle - 17 juni 2009 21:21

(Snart får jag något hårt i huvudet!)

Men jag tycker att jag har all rätt att vara lite uppspelt inför stundande ledighet. Jag har faktiskt aldrig haft semester förut?! Vuxenpoäng???


Trots välbefinnandet inför semestern så finns ändå en gnutta panik innombords. Jag tror att jag redan har lyckats misslyckas med semestern. Planering är A och O. I vanliga fall är jag en "list-tjej". Jag gör listor på precis allt! Jag menar precis allt!

Insåg idag att jag inte har gjort någon packlista! Undrar hur detta ska sluta?! Insåg iaf i samma stund att jag inte har köpt alla förnödenheter till semestertrippen. Badkläder tex?! Vad har jag tänkt bada i? Näck? Nej, det ska jag bespara omvärlden.....

Solglasögon är ett måste. Skyller dock denna miss på regnet. Hade solen bara stuckit i ögonen så hade jag ju självklart köpt nya tidigare. De gamla strimlade jag i gräsklipparen i höstas. Typiskt mig!!

Hm med lite tur hinner jag dock åtgärda missarna på söndag genom en panikutflykt till något kopcentrum. Undrar om man kan ladda ner butikernas planlösning på nätet? Så kan man bara köra tjurrusning när de öppnar?!


På fredag är det Midsommarafton! Underbart värre! Tänker dock inte hoppa små grodorna! Tänker inte heller leka lekar! Don´t push it!

Tänker istället njuta av barnen som hoppar runt och leker grodor till halvfalsk sång, äta tårta och umgås i goda vänners lag. Jag ska självklart vara efterrättsansvarig. Ett väldigt ansvarsfullt uppdrag. Jordgubbstårtan är ju ändå festens pärla!  Med lite tur dyker bilder upp senare.....


Trevlig midsommar på er alla!

Må solen vara med er! *skratt*

Ovido - Quiz & Flashcards