Tankar Från Verkligheten....

Alla inlägg under mars 2013

Av thoughtsofelle - 30 mars 2013 13:42

Nu var det evigheter sedan jag la ut någon bild på mig själv. Faktum är att det är ganska tomt med såna bilder eftersom det är jag som är fotografen i familjen. Hursomhelst, dagen till ära lägger jag ut en påskkärring, dvs ett foto av mig själv....


Solen skiner och det är klarblå himmel. Perfekt påskväder! Idag väntar traditionsenligt påskfirande med familjen, inatt vrider vi fram klockan och imorgon vaknar vi med dåligt samvete över påskfrosseriet. Visst är det härligt med påsk?!

Av thoughtsofelle - 29 mars 2013 22:11

Just nu visas världens kanske tråkigaste film om Bin laden på våran tv. Fantastiskt dålig, vilket vi inte är eniga om, så jag passar på att uppdatera lite här i smyg och hoppas att filmen snart är slut.


Idag efter jobbet har det bakats cupcakes i vårat kök. Pyssligt och kreativt och fasligt beroendeframkallande! Har hört från säkra källor att det är okej med gofika när det är påsk så hemma hos oss går vi all in! Tur att jag köpte nya träningsskor häromdagen!

Av thoughtsofelle - 28 mars 2013 10:42

Idag är det dags för avresa mot blåkulla. Ni har väl dammat av kaffekannorna och trimmat kvastarna?


För min del blir det arbete för hela slanten både idag och imorgon men sen checkar jag ut för lite påskledighet och ser fram emot god mat, alldeles för mycket godis och massor av härliga skratt tillsammans med familjen.


Glad påsk!

Av thoughtsofelle - 27 mars 2013 07:15

Solen skiner, jag har sovit som en prinsessa och den här frukosten gör väl inte direkt saken värre ;0)

Av thoughtsofelle - 25 mars 2013 21:59

Det har väl knappast undgått någon att när jag vill unna mig något utöver det vanliga så väljer jag hårvårdsprodukter. Dels för att jag har ett hår med ett trassligt förflutet (i dubbel bemärkelse) men också för att det känns otroligt lyxigt!


Det senaste tillskottet är faktiskt det som min frisör rekomenderade mig. Det satt långt inne att inse att hon har rätt men jag får nog anse mig besegrad. Kerastases gröna serie ska tydligen göra under för sönderblekta och skadade hår som har gett upp.

Kérastase Ciment Anti-Usure (200ml)

Det låter lite bra för att vara sant och återstår att se hurvidare det stämmer. Jag har bara använt schampot och balsamet knappt en vecka än så länge så jag törs inte uttala mig om hurvidare det håller vad det lovar. Vad jag dock har märkt är att håret känns tjockare och är betydligt lättare att reda ut. Drömmen vore ju att få shoppa loss bland kerastases oljor också.... kanske nästa månad.


Kérastase Bain De Force (250ml)

Kanske inte den billigaste hobbyn men jag är säker på att det finns dom som har betydligt dyrare vanor. Ett tag hade jag seriösa planer på att bli frisör. Planerna är numera nerlaggda men jag kanske fortfarande har chansen att bli proffessionell hårvårdsprovare! Lyckan vore total! Handlar man tillräckligt mycket på samma ställe kanske man kan bli vip-kund åtminstone. Den här gången tex hade jag visst avancerat tillräckligt högt för att få en gratis prova-på lady shaver. Inte illa minsann?!


Just det, ett hett tips från en erfaren hårvårdskonsument. Köp inte schampo (eller andra dyra produkter) hos frisören. Checka in Look fantastics hemsida istället. Jag lovar att det finns pengar att spara.



Av thoughtsofelle - 25 mars 2013 17:48

Idag har jag ägnat hela dagen åt att storstäda. Garderoben är rensad, källaren städad och allt bråte bor numera i en container på återbruket. Underbart! Tänk vad mycket sk*t man samlar på sig. Det är utan tvekan roligare att bära hem det än att köra iväg det till återbruket.


På eftermiddagen har jag påskpyntat. I år slopar jag björkriset och kör på kvistar av körsbär istället. Med lite tur och massor av kärlek blir det vita körsbärsblommor på kvistarna såsmåningom. Jag är inte känd för att vara någon mästare på blommor men en knippe grenar borde till och med jag klara av. Även fjädrarna är utbytta i år. Jag gillar när inredningen är sparsmakad. Hellre få fina saker än många billiga saker högt och lågt om ni frågar mig!


 


Så här blev mitt påskris. Hur ser era ut?

Som ni ser så älskar jag tulpaner. Tillvaron blir så mycket trevligare med lite färska snittblommor. Perfekt nu till våren!

Av thoughtsofelle - 23 mars 2013 21:54

Även om jag inte är världens bästa sopsorterare eller någon stjärna på att tänka miljösmart kan jag inte låta bli att imponeras av fenomenet Earth hour. Under en timme hjälps människor i hela världen åt för att bidra till en bättre framtid. En eloge till manifestationens grundare som har lyckats befästa idén över hela jordklotet. Förutom att vara en maffig manifestation har earth hour en speciell plats i mitt hjärta. Den här kvällen för två år sedan möttes min och min sambos blickar för första gången och nånting fantastiskt tog fart. Jag är så lyckligt lotta och som en klok man en gång sa; "störst av allt är kärleken"

Av thoughtsofelle - 23 mars 2013 09:58

Igår var jag alltså på vm-kvalet. 50 000 personer är helt klart en hel del när man klumpar ihop dom på samma geografiska område. Friendster arena var otroligt pampig, men pausen räckte inte ens till att plöja igenom kön till toaletterna. Att köa för att köpa nånting att förtära insåg vi ganska snart att det inte var någon idé om man inte ville komma tillbaka in i arenan lagom till matchen var slut.

Matchen i sig var ingen större sensation. Kanske århundradets mest händelselösa match.

Ovido - Quiz & Flashcards