Tankar Från Verkligheten....

Alla inlägg under maj 2013

Av thoughtsofelle - 13 maj 2013 14:18

Den här dagen har börjat toppen med mysfrukost i solen på balkongen tillsammans med världens underbaraste kille följt av en promenad med take away-latte. Solen bestämde sig dock för att gå i moln precis när vi var ute men trots det var det en fulländad förmiddag. Väntar med spänning för att se om resten av dagen blir lika grym!

Av thoughtsofelle - 11 maj 2013 13:14

Nej, jag har inte blivit tokig som skriver god morgon klockan 13 på eftermiddagen och jag är inte yrvaken. I´ve got my reasons...


Jag har nämligen en fantastisk storasyster, världens bästa faktiskt,  som  har lärt mig massor om livet. Eftersom hon ådrog sig en bestående hjärnskada i och med förlossningen och lever med en utvecklingsstörning är hon dock inte som "alla andra", och då menar jag i positiv bemärkelse. Hon slänger ur sig de mest oväntade kommentarerna när man minst anar det och det gör mig stum av förundran. Hon är den som säger God morgon med full inlevelse och massor av glädje oavsett vilken tid på dygnet det är. Det får folk att hajja till och därefter le och jag älskar det! Hon är en riktig glädjespridare! Där har ni förklaringen. Ibland (ofta) är det bra att inte vara som alla andra!


Idag har jag bakförbud och det kliar i fingrarna. Jag undrar om det finns någon kul tårtkurs man kan unna sig framöver? Det vore grymt kul! Tårtor är faktiskt inte något jag är speciellt bra på, av naturliga skäl. Man slänger ju inte ihop en tårta hursomhelst om man inte har något att fira, och man kan ju inte äta tårta i tid och otid heller. 


Appropå onyttigheter. Nyttigheterna går strålande! Beach 2013 here I come. Det fungerar faktiskt förvånansvärt bra med kosten just nu och jag tycker inte att det är jobbigt alls. Det enda jag saknar är bröd, men det här är ju inte för evigt. Så fort jag är nöjd ska jag ju öka på kaloriintaget och då finns det utrymme för en härlig smörgås då och då. Nu först börjar jag också få ett kvitto på att det fungerar, eftersom kläderna börjar bli förstora. Underbart! 

Av thoughtsofelle - 10 maj 2013 16:34

Var uppe tidigt imorse och slängde ihop amerikanska pannkakor med färsk frukt och bär på. Överraskade min sambo med frukost på sängen. Inte för att skryta, men fy sjutton vilket kap jag är! Är övertygad om att varenda relation kan piffas upp med lite omtanke och överraskningar ibland!

På eftermiddagen har energin flödat i köket. Har bakat sisådär 3275 st chocolate chip coockies. (Stavas det så?) inser att jag snart behöver utöka verksamheten om jag ska hålla på såhär, antingen med Ellis gårdscafe eller med ett gäng frysskåp till. Det får inte plats någon mat i våran frys längre, men det är ju ett i-landsproblem! Jag mår så grymt bra och får så mycket energi när jag bakar så jag tänker fortsätta om jag så ska mata fåglarna i hamnen med bakverken...

Nu blir det cafemys innan jag slänger ihop lite snickerskakor och inviger fredagsmyset!

Av thoughtsofelle - 6 maj 2013 21:33

Jaha, vad ska man säga om den här boken? Fängslande, absolut, och igenkänningsfaktorn är hög. Alla har vi väl upplevt olycklig kärlek och kan relatera till temat. Det är absolut ingen bok man vill att svärmor ska hitta, till och med jag rodnar av vissa sekvenser i boken. Allt annat än barnvänligt! Läsvärd? Absolut, boken är såklart bra men jag tror att man bör vara relativt ung för att uppskatta sättet den är skriven på. Dessutom bör man påbörja boken en ledig dag då den lämpar sig för sträckläsning. Trevlig läsning!

Av thoughtsofelle - 6 maj 2013 16:10

Har ni provat LOKAs nya sommarsmaker? (Nej, det här inlägget är inte sponsrat även om man kunde tro det) De nya smakerna är jordgubbsglass, chokladmilkshake och citronpaj. Jordgubbsglassvattnet luktar verkligen som glass och smakar jättegott! Citronpajen är dessvärre inte mer upphetsande än vanligt mineralvatten med citronsmak. Kul initiativ, jag gillar det skarpt!

Sitter nedsjunken i soffhörnet men mitt nytillskott i bokhyllan, femtio nyanser av honom. ALLA verkar ha läst den så av ren princip har jag vägrat att läsa den men nu kan jag inte hålla mig längre. Nåt bra måste det ju stå i den eftersom den har blivit en riktig storsäljare. Återkommer med ris eller ros när jag har läst klart förstås...

Av thoughtsofelle - 6 maj 2013 13:11

Mysfaktor på hög nivå!

Av thoughtsofelle - 5 maj 2013 14:25

6:e maj var dagen då jackan skippades och årets första glass åts. Äntligen sommar i luften!

Av thoughtsofelle - 3 maj 2013 18:23

För mig är ledighet att få göra det som får en att koppla av och tanka energi. Personligen kopplar jag av som allra bäst när jag får vara kreativ. Det kan vara allt ifrån målning/tapetsering eller trädgårdsarbete till scrapbooking eller programmering. Jag älskar att koppla bort hjärnan en stund och fokusera på en enda sak som kräver totalt fokus och engagemang. idag har det varit en sån dag, fast idag blev det bakning som avkoppling. Min sambo föreslog skämtsamt att jag borde starta en bakblogg och vem vet. Nån gång kanske.....


Idag har jag bakat kladdmuffins med chokladfyllning. Just nu står dom i frysen och svalkar sig men choklad och choklad kan omöjligt bli annat än gott. Receptet lånade jag här:


http://www.femme.se/blog/2008/06/23/svarmors-fantastiska-kladdkakemuffins/



 


Visst ser det gott ut? Ser fram emot provsmakningen ikväll!


Förutom kladdmuffins hann jag även med att producera en jordgubbs- och rabarberkaka med toscaglasyr. En liten glimt av sommaren!


 

Ovido - Quiz & Flashcards