Tankar Från Verkligheten....

Alla inlägg under juli 2012

Av thoughtsofelle - 31 juli 2012 01:17

Jag kan varmt rekommendera ett besök i Sala silvergruva för den som har missat det. Mystiskt, spännande och i allra högsta grad en minnesvärd upplevelse! För den lite tuffare kanske en övernattning i gruvan kan vara något? Själv var jag otroligt tacksam gör att få komma upp igen efter en timme nere i mörkret. Ett tips; glöm inte vantarna, den här utflykten innebär inte direkt någon sommarvärme.

Av thoughtsofelle - 30 juli 2012 20:42

Är inte den här tjusig?! Jag känner väldigt sällan att jag verkligen verkligen vill ha något men den här vill jag verkligen ha.
Den är av märket Edblad by the way...

Av thoughtsofelle - 30 juli 2012 20:42

Är inte den här tjusig?! Jag känner väldigt sällan att jag verkligen verkligen vill ha något men den här vill jag verkligen ha.
Den är av märket Edblad by the way...

Av thoughtsofelle - 30 juli 2012 00:39

Hela gårdagen ägnades åt att leta efter det billigaste våffeljärnet. ÖB vann prisjakten men då hade jag redan spatserat runt i alla tänkbara butiker i hela Mellansverige (läs Europa) så jag orkade inte åka tillbaka dit för att tjäna 30 kr. ( jag är inte smålänning). Rusta vann fighten om mig som kund och det dubbla våffeljärnet blev mitt för knappa 300 kr. Vet ni förresten att ett riktigt våffeljärnet kostar runt 600 kr?!

Hm så ikväll under högtidliga former skulle våffeljärnet invigas. Våfflor är ju så fantastiskt gott! Med ett sånt klipp kunde det inte bli annat än succé! ELLER???

Våffeljärnet är fantastiskt.... Om man vill att det ska ta en kvart att grädda en enda våffla som är vitare än lättmjölk och om man uppskattar att det droppar vatten om det och att handtaget blir skållhett. Om man dessutom gillar att 33% av våfflorna ser ut som något som katten har släpat in och bör slängas omedelbart är det här våffeljärnet en fullträff!

Det lönar sig sällan (aldrig) att köpa skräp. Man får helt enkelt vad man betalar för. Att jag aldrig lär mig det

Av thoughtsofelle - 29 juli 2012 18:57

På måndag är det sista chansen att tacka ja till högskoleutbildningarna. Är det inte lite lustigt att detta måste göras även av studenter som redan är mitt uppe i ett program. Nä för man kan ju ha hoppat på ett program och läst kurspsketet som ingår i ett år men sen fått för sig att man vill skippa en kurs utan att ta studieuppehåll. Eller vadå?! Går man ett program så gör man väl?! Då får man väl läsa de kurser som ingår om man vill ha en examen? Vill man göra sitt eget "program" hoppar man väl aldrig på ett färdihkomponerat program från början och då söker man ju enstaka kurser från termin till termin. Om dom nu utgår ifrån att man har börjat läsa på ett program men tänker hoppa över varannan kurs, varför måste man då ansöka omstudieuppehåll?
Jag tycker att dom får bestämma sig, antingen får dom anta att man ansöker om studieuppehåll om man vill ha det ELLER tacka nej till en kurs och utebli ifrån den. Både och känns som typisk svensk skrivbordsbyråkrati....

Yes, jag är en av dom som läst ett år på ekonomprogrammet men som dom ändå tvivlar på om jag verkligen vill ha min plats på de kurser som ingår. Eh....nej nej, jag bara snor platsen för någon annan för att jävlas, för att jag inte har nåt bättre för mig!?!!

*inte alls bitter*

Av thoughtsofelle - 28 juli 2012 20:59

Igår när jag strosade runt i mataffären blev jag vittne till någonting som fick mig riktigt irriterad. Det var en pappa och hans dotter som stod vid müsliavdelningen och situationen gick ut på att flickan skulle få välja just müsli. Flickan tvekade lite men gjorde ett försök att välja start varav påföljden blev att pappan utbrast "Du vet det där är sån där man blir tjock av".

Ursäkta?!?!!!!
Visst att barnets hälsa ligger i föräldrarnas händer och att ansvaret är föräldrarnas men med det ordvalet är det inte konstigt att den psykiska ohälsan bland unga är så stor som den är. Lite bättre fantasi än så kanske man borde ha som förälder.

Av thoughtsofelle - 27 juli 2012 00:27

.... Musiken från krogveckan i Enköping i horisontalläge ifrån
Mitt soffhörn i flera timmar har min hjärna sagt upp sig för idag. Kul att någon försöker dra igång något, synd bara att jag måste lyssna på varenda låt från start till stopp fyra dagar i sträck. Jag är 25 år, kom igen! Jag pallar inte fyradagars längre....

Av thoughtsofelle - 26 juli 2012 20:50

Efter en dag fylld av upptåg uppskattar både jag och mina fötter att få sjunka ner i soffan och göra något stillsamt en stund.

Jag tycker att det är oerhört kvinnligt och vackert med långa naglar men efter att ha kommit på iden om nagelförlängning alldeles för sent fick jag ge upp den drömmen för den här semestern. Fick istället för mig att göra egna naglar av tippar och gelé. Provar ett nytt märke och än så länge är resultatet kanonfint, eller vad säger ni?

Ovido - Quiz & Flashcards