Tankar Från Verkligheten....

Alla inlägg under augusti 2012

Av thoughtsofelle - 4 augusti 2012 22:34

Tänk den som fick möjligheten att bo i ett litet slott. Sommarens slottsbesök ger mersmak. Skulle eventuellt kunna nöja mig med en herrgård...om den har en egen alle med stora ståtliga ekar såklart!

Av thoughtsofelle - 3 augusti 2012 14:02

Som svensk medborgare är det mer eller mindre ens plikt att följa våra os-hjältar och heja fram medaljerna oavsett om man är idrottsintresserad eller inte. Rodd tillhör absolut inte mina favorit-sporter och inte heller simning men vad sjutton, är det mästerskap så är det. Blir det medalj så är det ju VI som tar medalj och den vill man ju vara med att dela på såklart......

Utan några som helst belägg och helt utan kunskap eller erfarenhet så skulle jag vilja påstå att den svenska os-truppen har det lite kämpigt. Men som man säger, det viktiga är inte att vinna utan att förlora med stil!

Jag saknar Holm, Bergkvist, Kallur och Klüft med Co....

Just ja! Vi får inte glömma att vi leder den nordiska medaljfighten! Vi slipper åtminstone bli mobbade av våra grannar...

Av thoughtsofelle - 3 augusti 2012 00:01

Idag har jag spontanshoppat en jättefin kofta från Hillevi of Sweden. Jag skulle gärna shoppa lite fler plagg till min trista garderob av samma märke, frågan är bara var man hittar kläder från Hillevi. Någon som vet? Tips mottages gärna!!!

Av thoughtsofelle - 2 augusti 2012 23:39

...och för vissa blir det kortare än andra. Jag tvekar på att jag nånsin kommer att uppleva känslan av att ha "levt färdigt" eftersom allting som har ett slut får mig tårögd och sorgsen. På mitt bröllop kommer det inte att förekomma något " tills döden skiljer oss åt" och den som opponerar sig mot det kan stanna hemma. Jag vill inte dö. Aldrig nånsin. Jag vill att allt ska vara för evigt och jag tänker leva i den tron (läs lögnen) tills jag tvingas inse motsatsen...

Somliga har kortare tid på sig att leva än andra. Ikväll hittade jag en väldigt tänkvärd blogg som gick raka vägen in i mitt hjärta. Bloggen handlar om en fantastisk kvinna och mammas kamp om tiden...

Läs bloggen du också:
http://lindaskriver.blogspot.se/?m=1

Av thoughtsofelle - 1 augusti 2012 23:46

Rabarberpajen blev kanongod! I just det här receptet var det mandelmassa vilket passade otroligt bra!

Sugen på att prova? Här kommer receptet:

100 gram smör
2 dl strösocker
2 ägg
1/2 tsk bakpulver
2 dl vetemjöl
Rabarber efter behag
100 gram mandelmassa
1 tsk potatismjöl

Smält smöret och rör ner ägg, socker, bakpulver och mjöl. Häll smeten i en smörad och bröad form. Strö över potatismjölet över rabarberna och rör om. Häll rabarberbitarna över smeten och tryck till. Riv mandelmassan och strö uppepå rabarberna och tryck till en gång till. Grädda mitt i ugnen på 175 grader i 25-30 minuter.

Lycka till!

Av thoughtsofelle - 1 augusti 2012 17:25

Har precis slängt ihop en rabarberpaj inför storfrämmandet ikväll. Varför får man alltid för sig att prova nya recept när man har gäster? Vore det inte smart att provbaka och låta familjen vara försökskaniner först. Fast då vore det ju ingen sport förståss...

Vad tror ni om pajen?

Ovido - Quiz & Flashcards