Tankar Från Verkligheten....

Alla inlägg under augusti 2012

Av thoughtsofelle - 12 augusti 2012 13:43

Mys på bryggan vid Fyrisån som så många gånger förut. Det slog mig hur mycket personligare Uppsala är som stad jämfört med Stockholm. Jag vet inte riktigt varför. Kanske beror det på att tempot är betydligt lägre? I Stockholm verkar människorna alltid vara på väg nånstans. "vägen dit" är enbart transportsträcka. Enligt min mening är transporten många gånger det stora nöjet!

Av thoughtsofelle - 11 augusti 2012 13:29

Vart är det egentligen meningen att jag ska shoppa nånstans? Alla kläder är så extremt små. Det är inte roligt när jeansen är så trånga i benen så att dom fastnar runt smalbenen (vilket kanske är lika bra för dom hade ändå aldrig gått att knäppa om jag mot förmodan hade fått upp dom).

Jag börjar undra vad det är för fel. När till och med XL är på gränsen?! Allvarligt talat, så stor är jag inte! ALDRIG! Och även om jag vore det, var köper alla som inte är size zero sina kläder?

Jag är inte 17 längre, jag vill inte ha genomskinliga magtröjor!!!!
Och jag vill framförallt inte ha kläder som det står "XL" på lappen på!!!

Jag tänker inte köpa ett enda plagg i ren protest!!!

Av thoughtsofelle - 10 augusti 2012 22:59

Idag började jag dagen med en simtur före frukost. Rätt mysigt faktiskt... En bra start på dagen. 70 längder orkade jag sen tig det tvärstopp. Håll tummarna för att jag har träningsvärk imorgon!

Avslutade dagen med en pingismatch och en match i badminton med min underbara lillasyster. Hade glömt hur kul badminton är. Lillasyster höll dock inte med: "jag förstår inte vad som är så roligt med det här, en plupp (boll) och ett långt racket som är för kort för att träffa pluppen med!"

Helt klart den bästa lillasystern i hela universum!

Av thoughtsofelle - 10 augusti 2012 10:00

Här kommer recepten från gårdagens bakning. Båda recepten är turbosnabba men fantastiskt goda (om man nu gillar sega småkakor förståss)

Kolasnittar:
(till vänster på bilden)

100 gram smör
1 tsk vaniljsocker
1/2 tsk bikarbonat
1 dl socker
2 msk ljus sirap
2,5 dl vetemjöl

Kör allt hastigt i matberedaren. Rulla till två längder och platta ut. Skjuts in i ugnen i 9-10 minuter på 175 graders värme. Jag körde i 10 minuter och mina blev på gränsen till överträffade. Det är ju segheten som är god!

Honungskakor:
(till höger på bilden)

100 gram smör
1/2 tsk bikarbonat
1 msn vaniljsocker
2 msk honung
1 dl socker
2 dl vetemjöl

Häll i alla ingredienserna i matberedaren och arbeta snabbt ihop degen. Gör två längder och platta ut på. Grädda i 175 grader i 10-12 minuter. Jag körde 10 min och dom blev härligt sega!

Av thoughtsofelle - 10 augusti 2012 00:39

Jag måste sluta med det här. Att baka alltså! Åtminstone goda saker. I fortsättningen blir det enbart Bakning av sånt som jag inte blir frestad av. Det är inte ett dugg roligt när det känns som att det kommer att spruta kakor ut genom öronen vilken sekund som helst!! Känner mig både bakfull och ångerfull! Typiskt att just jag har fått universums sämsta karaktär....

Av thoughtsofelle - 9 augusti 2012 17:03

Men ååhhh så mycket finare det blev. Jag som gillar minimalistisk och clean inredning. Helt plötsligt matchar bloggen min smak!


Elli Bloggplatsen 1 - 0

Av thoughtsofelle - 9 augusti 2012 16:56

  Idag har eftermiddagen ägnats åt lite pyssel med bloggen. Jag kan konstatera att det här är inte min starka sida. Hur jag än trixar ser det ut som en 5-åring har gjort den. Undrar om det är positivt när man är 25 år?! Förmodligen inte.

Angående reklamen? Är det inte brutalt irriterande? Eller ännu värre......*morrar*


   


Delar med mig av en bild från sandhamn. En vacker dag när himlen är blå och molnen är rosa ska jag köpa mig en riktig systemkamera. Tills dess får det här duga.....

Av thoughtsofelle - 9 augusti 2012 00:02

Ja, inte bokstavligt talat alltså. Det verkar vara en hel vetenskap så tips på bra och mindre bra objekt i kategorin mottages gärna. Även tips på vad jag ska tänka på mottages

Ovido - Quiz & Flashcards