Tankar Från Verkligheten....

Alla inlägg under augusti 2012

Av thoughtsofelle - 19 augusti 2012 21:50

Dags att säga förväl till semestern 2012 och blicka framåt mot nya utmaningar när det gäller arbete och studier. Imorgon bitti är jag tillbaka i ekorrhjulet igen med allt vad det innebär. Även om det ska bli roligt att träffa alla underbara jobbarkompisar igen så hade jag gärna semestrat ett tag till.

När det gäller studierna ska jag ta mig an en fortsättningskurs i redovisning. Min ambition när jag hoppade på studierna för ett år sen var att utbilda mig till just redovisningsekonom. Hur det går med den saken får vi se, jag kanske får omvärdera yrkesvalet lite då just redovisning verkar vara en enda lång (obegriplig) uppförsbacke.


Med lite perspektiv kommer jag att minnas sommaren 2012 som den sommar då kärleken blomstrade, skärgårdsdrömmen gick i uppfyllelse och sommaren då de kungliga slotten runt mälaren prickades av ett efter ett. Det har varit en bra semester med mycket skratt och välbehövlig vila.                    



Höstens ambition måste jag ju också berätta om. Jag ska verkligen verkligen försöka ta upp någon slags träning igen. I vilken form och hur ofta återstår att se. Det kommer aldrig att gå om inte glädjen finns där så jag tänker inte precisera målet mer än så. Jag måste hitta en balans som känns okej. Att studera på halvfart samtidigt som jag arbetar heltid kräver en del tid vilket det måste få göra just nu.


Det blev en hel uppsats men nu är det dags att runda av om jag ska orka upp imorgon.

Sleep tight!

/E



Av thoughtsofelle - 19 augusti 2012 20:32

Grymt bra produktion! Inget söndagsmys utan Solsidan. Jag ser fram emot den nyinspelade säsongen som är på G.

Av thoughtsofelle - 19 augusti 2012 17:39

Jag är expert på att göra punktinsatser när det gäller städning. Jag tar mig an ett hörn och städar bort rubbet av allt bråte som finns där. Jag sorterar och
Organiserar varenda liten kvadratmillimeter, men sen när jag lyfter blicken inser jag att övriga lägenhet har förvandlats till vad som liknar en krigszon. Allt sorterande och alla "det där gör jag imorgon" har gjort det totala intrycket 3027 gånger stökigare än vad det var från början. Det slutar alltid med att jag slår ner rumpan i soffan, ångrar att jag ens försökte och kapitulerar. Precis där befinner jag mig nu.
Min underbara sambo är ute och rastar Ergo, våran dammsugare alltså, och jag vilar i horisontalläge i soffan....

Av thoughtsofelle - 19 augusti 2012 08:07

Fy vad tragiskt. De fyra veckorna har gått alldeles för fort.

Av thoughtsofelle - 18 augusti 2012 23:27

 


  Jag tillhör förmodligen skaran av de tio mest nyfikna i hela landet (läs universum). Ju mer hemlighetsmakeri desto mer spännande. Gissa om det gjorde min dag (sommar) att jag hade turen att få gå en guidad slottsvisning off-road i en av kungens "lönngångar". Hur många gånger tror ni inte kungen har smitit runt där nattetid iförd den kungliga nattskjortan och de kungliga tofflorna? Vart (till vem) tassade kungen iväg när tjänstefolket hade gått och lagt sig?


We'll nerver know....

Av thoughtsofelle - 18 augusti 2012 19:49

Ibland blir det dubbla inlägg. Om bloggplatsens app hade inkluderat en "radera"-knapp hade detta kunnat justerats.....

Men nu har den ju ingen sån knapp....Varför då?

Av thoughtsofelle - 18 augusti 2012 19:26

Uppföljare är aldrig lika bra som debutfilmen. Man har alltid skyhöga förväntningar och blir i stort sett alltid besviken.

Så till snabba cash 2. Medan ettan bjöd på en spännande skildring av livet i den undre världen visade sig uppföljaren spegla den eländiga, bistra och tragiska delen, baksidan av det guldskimrande mynt som man fick se i första delen av snabba cash. Alldeles för rå enligt min smak och helt innehållslös. Jag är definitivt besviken. Urusel film helt enkelt.

Av thoughtsofelle - 18 augusti 2012 11:17

Börjar få riktig ångest nu! Om jag kunde skulle jag åka ett varv runt jorden och ta en tripp till månen tur och retur för att få ut maximalt av mina två sista lediga dagar. Känner inte alls för att jobba igen. Jag har ju precis vant mig vid att vara hemmafru nu och sova till lunch varenda dag.

Ovido - Quiz & Flashcards