Tankar Från Verkligheten....

Alla inlägg under februari 2013

Av thoughtsofelle - 16 februari 2013 21:34

Hemma hos oss råder festivalyra. Kvällen har präglats av take away, soffhäng och ett förvånansvärt bra startfält i veckans deltävling av melodifestivalen. Resultatet blev att vi skickar vidare mina absoluta favoriter; state of drama, samt ett gäng glada gubbar som ingen kommer ihåg namnet på. En toppenkväll med andra ord!

Av thoughtsofelle - 15 februari 2013 10:11

Jag tycker som många att alla hjärtans dag är ett påhitt från handeln för att öka sin försäljning. Trots det är det ändå mysigt att göra nånting trevligt tillsammans som sätter lite extra guldkant på tillvaron. Hemma hos oss blev det en trevlig middag av finare slag samt varsin alla hjärtans-bakelse.
Det senaste året har jag upplevt alla hjärtans dag varje dag. Varje dag är minnesvärd och varje dag är full av gemensamma skratt och en enorm lycka. Om bara några veckor firar vi dessutom två år tillsamnans! Två fantastiska år alla redan!

Av thoughtsofelle - 13 februari 2013 21:17

Äntligen veckans höjdpunkt i tv-tablån, underbara Mia på Grötö. Jag kan inte låta bli att bli lite avundsjuk. Mia är Mia och just det gör henne till den fantastiska kvinna hon är. Helt prestigelös, ärlig och inte så himla tillrättalagd. Jag gillar henne skarpt!
Dessutom är skärgårdsmiljön något att avundas och längta efter. Nån gång kanske det är min tur att sitta på altanen till min lilla stuga med strandtomt och filosofera över livets gåtor.....

Av thoughtsofelle - 13 februari 2013 05:56

Det första jag gör varje morgon är att kolla Aftonbladets app och uppdatera mig om vad som har hänt medan jag sov. Nummer två är att kolla min Facebook (vilket i sig ju borde vara en tankeställare). Hursomhelst så var det inte som vanligt idag. För det första var jag utloggad och i adressföltet var fel mailadress automatiskt inskrivet vilket i mina öron är en rejäl varningsklocka. Då jag försökte logga in möttes jag av ett varningsmeddelande som visade att någon på andra sidan jorden hade försökt loggat in på min FB och att jag var tvungen att byta lösenord. Låter helt klart misstänksamt....

Av thoughtsofelle - 12 februari 2013 21:40


Firar min älskade morfar som skulle ha fyllt 88 år idag med en rejäl semla. Grattis morfar!

Av thoughtsofelle - 12 februari 2013 20:16

Ikväll blev jag inspirerad av TV3s nya dejtingprogram där deltagarna utmanade varandra i armhävningar. Man vill ju inte vara sämre så jag utmanade min sambo. Jag var först ut... Med hela 3 stycken! Eller egentligen var det 3 st halva armhävningar så 1,5 st blev det väl kanske, men några snygghetspoäng är jag värd för min putrumpa som omöjligt vill vara i linje med kroppen. Min sambo presterade självklart flera och dessutom godkända armhävningar, men jag är inte bitter....
Är trots det en glad förlorare.
Brände av 10 st tjejarmhävningar för att inte framstå som brutaldålig så imorgon blir det ingen tröja som kräver att jag drar den över huvudet....

Av thoughtsofelle - 11 februari 2013 21:38

Är det inte ganska märkligt att vi i Sverige bedriver mängder av akademiska utbildningar inom yrkesområden där vi redan har ett överskott på arbetare? Borde inte utbildningarna relateras till behovet av arbetskraft? Och sen undrar folk varför vi har så hög arbetslöshet....
Sluta lura studenter att plugga till arbetssökande!

Av thoughtsofelle - 11 februari 2013 15:21

Idag kom äntligen mitt efterlängtade paket med schampo och balsam från redken. Jag håller tummarna för att det kan hjälpa mitt sönderblekta och torra hår.

Ovido - Quiz & Flashcards