Tankar Från Verkligheten....

Alla inlägg under april 2013

Av thoughtsofelle - 8 april 2013 23:36

... Har det varit glest mellan inläggen. Jag är fullt medveten om detta. Skönt att inse att det finns ett liv bortom cyberrymden också. Den senaste veckan har mest ägnats åt operation komma-i-klänning-i-sommar och jobb. Det största problemet med mitt nya liv är att jag plötsligt har börjat frysa om fötterna. Förutom fötterna känns det dock som att jag börjar få pejl på läget nu. Proteiner verkar vara grejen, mättsamt och ger en stabil blodsockerkurva. Idag har det gått en vecka och jag kan med förtjusning konstatera att vågen pekar nedåt, -2,1 kg. Det får man vara mer än nöjd med! Jag hade varit glad för -1 kg. Ser redan fram emot resultatet av vecka 2.

Jag har hört att det ska ta 4 veckor innan man själv märker någon skillnad av sin nya sunda livsstil, och 4 veckor är ju trots allt ganska liten del av resten av mitt liv, så det skadar inte att ta reda på om det stämmer eller inte. Sen är jag ju förstås jojobantarnas mästare, men jag kan inte mer än misslyckas.

Av thoughtsofelle - 5 april 2013 21:21

Nu ska vi prata allvar och reda ut ett av livets största mysterium. Hur i hela världen kommer det sig att handdukar av bomull bara blir rena om de tvättas i 60 grader och ett linne av bomull blir rent redan i 40 grader? Ska jag dra slutsatsen att det beror på vilken form tygstycket har? Fyrkantiga 60 grader, oregelbunden form 40? Fast det stämmer ju inte heller för långa byxor blir rena vid 40 grader och korta byxor (underkläder) blir rena först vid 60 grader. Om det inte beror på formen på tyget måste det vara så att saker som tvättas i 40 grader inte blir rena men att folk hellre har smutsiga kläder än att tvätta alla kläder i 60 grader och därmed vara tvungna att köpa nya varje dag.... Lortgrisar är vi allihopa.

Av thoughtsofelle - 4 april 2013 17:24

I sommar är jag bjuden på bröllop. Det ska förstås bli jättetrevligt och jag ser verkligen fram emot det. Baksidan av denna inbjudan är klänningen. Jag har inte haft klänning på säkert 5 år men på ett bröllop vill till och med jag ha klänning. Så till problemet, jag passar inte i klänning. Eller rättare sagt klänningar passar inte på mig. Jag ser ut som Tjorven i klänning. En hel drös gofikor har satt sina spår och jag inser att det måste bli skärpning på denna front om klänning ens ska vara ett alternativ i juli. Så imorse klurade jag på ett substitut för mina älskade skinksmörgåsar till frukost och provade nånting betydligt nyttigare som dessutom var  helt magiskt!


Smal Hallon- och blåbärskesella:


1/2 burk Kesella lätt

frysta upptinade hallon

Frysta upptinade blåbär

vaniljpulver efter tycke och smak (ej vaniljsocker!)

sötningsmedel av valfri sort och i valfri mängd


Konstistensen blir krämig och det smakar gudomligt gott!.

smakgaranti utlovas! Det här kommer absolut att bli en kär favorit.


Ovido - Quiz & Flashcards