Tankar Från Verkligheten....

Alla inlägg under oktober 2012

Av thoughtsofelle - 13 oktober 2012 18:28

Det tar kortare tid (aktiv tid) att baka bröd än att åka till affären och köpa brödet. Det kostar dessutom bara en bråkdel och man slipper alla E-ämnen.

I helgen har jag bakat två omgångar frukostbröd, en omgång mörkt och en omgång ljust. Brödbakning är ingen avsolut vetenskap och passar därför mig perfekt! 5 dl vatten och 50 gram matfett är allt man behöver veta sen är det bara att köra freebase!

Av thoughtsofelle - 11 oktober 2012 07:32

Värst vad tillvaron blev hektisk! Jobb-plugga-kurs-äta-sova-äta-jobba-sova-kursa-äta-jobba-sova.... Ja , ni förstår. Livet präglas av en massa måsten och av någon anledning väljer min kropp att somna på soffan direkt efter jobbet och "smita" från allt vad skola heter. Jag skulle kunna tänka mig att gå i pension nu, om man bortser från ekonomin såklart. Det känns som om jag är en 25-årig tjej i en 85-årig tants kropp. Då borde det väl vara okej att gå i pension? Undrar vilket parti jag ska rösta på i nästa val för att få igenom min sänkning av pensionsåldern?!

Time to go! Idag väntar jobb såklart men först ska jag bli kravmärkt.
Ha en fantastisk dag!

Av thoughtsofelle - 9 oktober 2012 17:07

Häromdagen träffade jag min syster. Hon hade fått en bok med instruktioner om hur man tecknar diverse mer eller mindre vilda djur. Jag gjorde två försök att avbilda en gris. Resultatet talar för sig själv och det är bara att konstatera att någon konstnär lär jag aldrig bli!

Av thoughtsofelle - 4 oktober 2012 17:06

Min dumma årsredovisning går inte ihop. Eller rättare sagt min dumma balanseäkning som behövs för Redovisningen går inte ihop och jag måste vara universums mest trögfattade tjej! Jag ger härmed upp och missar inlämningen och hoppas på att månen trillar ner i huvudet på mig inför nästa tillfälle så att det kanske sätter igång nån eventuell tankeprocess för just nu verkar jag stå på stand by....

Av thoughtsofelle - 4 oktober 2012 06:48

...men idag blir det en tung dag, är dödstrött!

Skummar igenom mina nyhetssidor, precis som jag alltid gör i yrvaket tillstånd och konstaterar att nätattackerna som riktas mot svenska myndigheter inte förvånar mig det minsta. Jag är snarare förvånad att det inte har skett i större omfattning. Det måste ju vara betydligt effektivare än ett traditionellt krig om man vill protestera mot något. Det borde gå art slå ut ett helt land genom att störa tekniken utan att använda minsta lilla våld. Eller? Om det är nåt folk i allmänhet är beroende av så är det ju sorgligt nog teknik. Hela samhället står och faller med det. Skrivmaskinens och papperskopiornas tid kanske inte var så dum trots allt...

Jag undrar hur folk skulle reagera om dom vaknade en morgon och insåg att internet är nedsläckt. Internet är en självklarhet för oss. Jag undrar hur protesterna skulle ta sig uttryck då internet idag är den stora kanalen att tycka saker på. Mina morgonrutiner skulle helt klart störas och Mitt morgonhumör skulle förmodligen inte bli bättre...

Internet är en fantastisk uppfinning trots allt! Love it!!!

Av thoughtsofelle - 4 oktober 2012 00:02

Idag har jag varit ledig, en klar fördel med att arbeta obekväma arbetstider. Ledig är förståss en sanning med modifikation eftersom mina lediga dagar äts upp av studierna. Idag har jag spenderat inte mindre än 9 timmar på biblioteket och kämpat med en årsredovisning som ska vara färdig på fredag. Eftersom siffrorna vägrar gå ihop var det bara att göra ett nytt försök ikväll. Siffrorna vill fortfarande inte gå ihop och jag känner mig helt uppgiven. Nånstans gömmer sig ett litet litet fel, och det är omöjligt att hitta.
Känns lite som om dagens slit är förgäves. Till råga på allt kommer hela morgondagen bli skit också med tanke på hur lite sömn det blir nu. Om det här fortsätter kommer min sambo snart att begära skillsmässa?!

Dumma alltihopa!!!!!

Av thoughtsofelle - 3 oktober 2012 15:52

Det finns inget ont som inte har något gott med sig! Känslan av att känna att tiden inte räcker till och att inse att man faktiskt kan köpa lite mer tid hamnar helt klart på plussidan!!

Av thoughtsofelle - 1 oktober 2012 06:44

Har du hört talas om no Poo? Det har jag och jag är imponerad. No Poo är helt enkelt en förkortning av no schampoo. Jag har provat en vecka nu och det fungerar hur bra som helst! Inte alls lika frissigt och absolut inte fetare än efter användning av schampo. En klar bonus är att lockarna blir finare också!

Är det inte lite sjukt att spendera massor av pengar på en massa tillsatser till håret när resultatet blir precis lika fint (finare?) utan?!

Ovido - Quiz & Flashcards