Tankar Från Verkligheten....

Alla inlägg under oktober 2012

Av thoughtsofelle - 19 oktober 2012 14:05

....är det som säger att en smörgås alltid ska landa med den kletiga sidan neråt?

Av thoughtsofelle - 18 oktober 2012 23:25

....är det som säger att en smörgås alltid ska landa med den kletiga sidan neråt?

Av thoughtsofelle - 18 oktober 2012 10:02

Idag blev det "tidig" uppstigning. Jag kommer förmodligen aldrig att bli en "sån" som vaknar av de första 123 gångerna väckarklockan piper (läs skrålar) men idag kom jag åtminstone upp på 125:e försöket. Känner mig helt klart nöjd! Dessutom faktiskt ganska utvilad men fortfarande med känslan av att mitt huvud är gigantiskt och väger ett ton (minst).


Slängde i mig lite yoghurt och snörade på mig skorna direkt för att ta en rask Powerwalk. Det är faktiskt ganska skönt att rensa hjärnan lite på morgonen. Träning är ingenting jag uppskattar alls. Det gör ont, jag får andnöd, jag får skavsår, jag blir svettig och röd i ansiktet, jag känner mig pigg som en 100-åring osv osv..... Inte alls någon trevlig upplevelse. Till alla er som säger att träningen är som en drog, något ni måste ha, vill jag bara säga Grattis! Kul för Er! Hela mitt förnuft skriker "Neeeeeeej!" till allt som har med träning att göra. Tyvärr måste jag säga. Självklart skulle det vara toppen om jag också var beroende. Jag har ingen ambition gällande att tvinga mig till gymmet eller tvinga mig själv att springa i elljusspåret. Just nu är jag nöjd (och stolt) med promenaderna.


Min åsikt är att motion aldrig får kännas som ett måste. Det är nånting man ska må bra av, inget som ska höja stressnivåerna eller göra att livet känns surt. Jag motionerar för att jag vill det och för att jag mår bra av det. Vill jag inte motionera en dag då struntar jag i det, helt enkelt.


För tillfället håller vi på med ett hälsoschema på jobbet som går ut på att under några veckor utföra och bocka av hälsoaktiviteter från ett rutsystem. Aktiviteterna är allt ifrån att putsa fönster och hoppa i vattenpölar till att promenera och springa. Det finns något som passar alla oavsett vilket humör man är på. Hälsoschemat har absolut positiva effekter på motivationen. Himla praktiskt att ha en hel lista med ideér när man inte orkar tänka själv ;o)


Nu är det fruktstund!

Av thoughtsofelle - 17 oktober 2012 23:36

Jag ligger nerkrupen i sängen med dagens DN i högsta hugg och reflekterar över dagen. I andra halvan av sängen ligger inte min sambo vilket hade kunnat vara en bra gissning, utan en stor resväska och ett berg med kläder. Killar kan verkligen inte packa. Det är bara att konstatera. Man behöver inte ens motivera det, det bara är så!

Idag har jag införskaffat ingredienserna till sk cakepops. Känns som om alla andra har provat dessa söta små bakverk så jag får helt enkelt göra ett försök jag också i helgen. Det gäller att hänga med i alla trender som går ;0

Av thoughtsofelle - 17 oktober 2012 23:27




Av thoughtsofelle - 17 oktober 2012 11:20

Idag unnade jag mig sovmorgon. På sistone har all energi lyst med sin frånvaro och jag har känt mig stressad utan att egentligen ha någon anledning. Ni vet den där känslan av att vilja gå i ide och få vila ett halvår tills det blir vår.

Hursomhelst så tror jag på att ladda med d-vitamin medan det fortfarande är ljust en stor del av dagen. Dessutom finns det många studier som pekar på att daglig fysisk aktivitet är bra för stressnivåerna. Jag provar helt enkelt. Det lär knappast vara skadligt iaf ;0

Visst är hösten vacker?

Av thoughtsofelle - 16 oktober 2012 22:06

Tanken var att lämna in min skepparkavaj på kemtvätt samt låta en skräddare byta dragkedjan. Får nog tänka om lite när det gällande den saken...
Kan man skarva lite kanske? En dm eller så bara....

Av thoughtsofelle - 15 oktober 2012 00:43

Idag blev det en spontan utflykt till "the capital of skandinavia". vi bjöd helt enkelt in oss själva på en söndagsfika hos mina "svärföräldrar". Den efterlängtade kakelugnen var till hälften färdig och det är omöjligt att inte bli avundsjuk. Vem vill inte ha en brasa att krypa upp framför nu när höstmörkret sänker sig utanför fönstret?

Skriver upp kakelugn som kriterium på framtida drömhus.

Ovido - Quiz & Flashcards