Tankar Från Verkligheten....

Alla inlägg under oktober 2012

Av thoughtsofelle - 21 oktober 2012 20:22

Idag har jag joggat! Det är sådags att bli sugen på att motionera nu när snön snart kommer.

1,7 km blev resultatet, absolut inget man kan mäta sig med men fy sjutton vad stolt jag är! JAG SPRANG!





Av thoughtsofelle - 21 oktober 2012 15:31

Att det aldrig slutar regna! Vi har redan fått mer än dubbla årsnederbörden så nu tycker jag att vi sparar lite så att vi får snö i vinter.

Det blir inte ens ljust om dagarna längre. Det är bara en grå sörja alltihopa. Funderar på att dra på mig regnstället och undersöka om det åtminstone finns lite frisk luft att inhämta..,,,

Av thoughtsofelle - 20 oktober 2012 23:20


Av thoughtsofelle - 20 oktober 2012 12:51

Nu ska ni få se varför jag gnäller så mkt över mitt hår!


 

Jag brukade ha långt hår. Sen började jag bleka slingor i det. Mkt vill ha mer och fick för mig att ljusfärga håret till platinablont (läs lila). Det var inte alls en färg som passade mig och resultatet blev (förutom den katastrofala färgen) att håret gick av 2 cm från huvudet. Blev tvungen att klippa av det rejält kort.


 

Så här blev resultatet. Inte alls nöjd! Okvinnligt och tantigt. Trivdes absolut inte med det.

Efter förra klippningen alltså en klippning senare såg det ut såhär:

 

Långt ifrån hur jag vill ha det men bra mkt bättre än bilden innan. Det här är 4 veckor sen så det har växt ytterligare någon cm och är hur slitet som helst igen. *suck* Gissar att resan mot ett långt friskt hår kommer bli längre än jag kunnat ana.


Så summan av kardemumman. Tänk till både två och tre gånger innan du utsätter håret för en blekning/ljusfärgning. Det är absolut inte värt att råka ut för det som jag råkade ut för......

Av thoughtsofelle - 20 oktober 2012 11:49

Idag ska jag och lillasyster ha en mysig bakdag och försöka oss på dessa omtalade små kakbollar. Vädret är perfekt för lite mys i köket! Imorgon blir det ut och gå för att kompensera....

Återkommer med bilder. (om det nu inte blir en total katastrof)

Av thoughtsofelle - 20 oktober 2012 09:50

... Och ledighet!!! Så himla välbehövligt! Idag unnar jag mig att hoppa över morgonpromenaden, dels för att regnet öser ner, dels för att jag tänker tillbringa dagen tillsammans med min underbara familj.

Nu blir det en mysig frukost med ägg! Love it!

Av thoughtsofelle - 19 oktober 2012 14:15

Visste ni att om man ligger efter rejält gällande lönerna på en arbetsplats så kan man inte motivera en korrigering av detta förrän man närmar sig 40 år.

Låter helt logiskt va? Det är alltså fråga om ålder inte om prestation. Det hade iaf inte jag någon aning om...

Av thoughtsofelle - 19 oktober 2012 14:10

Har på sistone funderat på om det är nåt som inte är så himla bra med mig. Är så extremt trött, känner mig aldrig utvilad. Även fast jag ligger och slappar i soffan rusar hjärtat som om jag vore ute och gick en rask promenad. Jag får hjärtklappning och känner mig extremt stressad över ingenting.

Beror det på dålig kondition?
Beror det på stress?

Senaste veckan har jag powerwalkat varje dag. Tycker att jag borde känna en förändring snart....

Ovido - Quiz & Flashcards