Tankar Från Verkligheten....

Alla inlägg under februari 2010

Av thoughtsofelle - 15 februari 2010 12:25

Igår hade jag en helt underbar dag ute i solen. Sällan har svensk vinter varit så vacker som just igår!

På förmiddagen blev det en timme lång slädtur upp i skogen. Så himla mysigt?! Varför åker man inte släde oftare?!

Jag hann även med en kortare skidtur samt lite pulkaåkning.

På eftermiddagen blev det skridskoåkning och korvgrillning. Kvällen rundades av med en traditionell familjemiddag med god mat och en massa skratt....


Alla Hjärtans Dag lär vara ett påhittat fenomen för handeln att tjäna pengar, men å andra sidan så gäller det att ta tillvara på alla dagar och fira allt som går att fira....

Av thoughtsofelle - 11 februari 2010 11:54

Nu är det bara transportsträcka till helgen. 6,5 timmar för att vara exakt! Sen tar jag långledigt över helgen. Det ser ut att bli en fullspäckad helg med diverse sportaktiviteter, främst framför tv:n. På söndag blir det dock "Skridskomys" med familjen och min lillasysters klass. Jag får ont i fötterna bara jag tänker på skridskorna. Vem sjutton har bestämt att just tjej-skridskor ska vara så fruktansvärt hårda och dessutom alldeles för smala för att passa en fot av eu-standard. Kan vi skylla detta på den manliga delen av befolkningen? Eller är det en konsekvens av dagens kvinnliga ideal? Varför är hockerör fodrade med vitt ludd medan konståkningsskridskor enbart består av en förstelnad skinnlapp?

I Vilket fall som helst så kommer jag att bjuda på en underhållande show utan dess like. Kanske årets händelse...... 


Av thoughtsofelle - 10 februari 2010 10:14

Snön bara vräker ner, utan minsta tecken om att det snart är vår. Jag älskar snö! Det är som att vakna upp till ett sagolandskap varje morgon. Som barn var det precis det här jag önskade mig, snö i stora lass.

En annan aspekt på snön är det faktum att insändarna i den lokala tidningen alla präglas av snön och hur usel snöröjningen är. Häftigt att något så efterlängtat kan väcka så starka reaktioner. Kanske är det så att det finns ett behov hos människor att lägga fokus på annat än sitt eget för att faktiskt orka med vardagen? De egna problemen framstår lättare som små om man sätter dom i proprtion till något annat som man kan skuldbelägga någon annan för...


Personligen så ser jag snön som guldkant på tillvaron. Allting blir lite mer spännande! Hur kommer dagens bilfärd till jobbet att arta sig? Kommer jag att passera utfarten med höga kantstenar utan att bilen blir deformerad? Kommer jag att komma iväg igen om jag stannar helt i korsningen? Vilken väg är lämpligast att åka?  Vilken gånghastighet bör jag lägga mig på om jag vill undvika att bli omkörd av Agda  87 med rollator eller att för den delen göra en luftfärd och sprida innehållet i handväskan över hela kvarteret för att sen landa med en duns i samma sekund som jag studsar upp igen och hoppas på att sjunka genom marken?

Snö är magiskt!

Ovido - Quiz & Flashcards