Tankar Från Verkligheten....

Direktlänk till inlägg 18 februari 2010

Kvinnlig resp. Manlig inställning till sin nyfunna kärlek

Av thoughtsofelle - 18 februari 2010 18:40

   Kommer du ihåg hur det var att vara riktigt nykär?!




Manlig syn på sin kvinna: Hon är underbart vacker och underbar och kommer alltid att vara det. Varje vaken timme kommer hon att vara nysminkad, finklädd, romantisk och bara skämma bort mig. Hon kommer alltid att vara lika glad och trevlig och kommer aldrig att ställa några krav på mig. Hon ser till mitt bästa och är mån om att jag ska få göra det jag vill göra. Hon kommer alltid att vara densamma.....


Kvinnlig syn på sin man: Okej, han har tillräckligt med kvaliteter för att han ska gå att forma efter mina önskemål. Med lite hårt jobb kan jag få honom att göra och vara precis som jag vill. Med kvinnlig list kan jag nog få honom att tvätta sin egen tvätt och kanske till och med fixa frukost på sängen nån gång ibland. Jag kan helt klart förändra honom om jag får lite tid......

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thoughtsofelle - 3 december 2015 01:12

Eller alldeles för många att välja på? Skillnaden är marginell. Hur som helst så såg jag ett stjärnfall och hade chansen att önska mig nåt, drabbades av prestationsångest, kom inte på nåt och missade ögonblicket. Funderar på att revidera önskningstid...

Av thoughtsofelle - 30 november 2015 01:50

... Vilket innebär nedräkning mot jul! Helt magiskt! I år tjuvstartar vi med julbestyren eftersom allting tar exakt 27 ggr längre tid med den lilla krambjörnen som hjälpreda. Hittills går just hjälpredandet sådär; vi samarbetar lite åt olika håll och...

Av thoughtsofelle - 26 oktober 2015 22:57

Idag har väl inte riktigt allt gått som vi tänkt oss. Vi har: - sprungit omkring i lägenheten och ägnat oss åt skrikprevention och ätit frulle samtidigt. Bästa starten på dagen när blodsockret är i botten - hunnit träna på att "klappa fint" med...

Av thoughtsofelle - 24 oktober 2015 23:26

Ligger i skrivandets stund nerbäddad i en säng som inte alls är lika skön som min och har hemlängtan. Semester är överskattat. Tacka ver jag hemmets lugna vrå ...

Av thoughtsofelle - 20 oktober 2015 10:48

Denna avsaknad av sömn alltså. Vad ska man säga? Knepigt värre. Ännu knepigare blir det när övertröttheten infinner sig redan när vi kliver ur sängen. Halvdöd mamma och missnöjd övertrött unge är ingen bra start på dagen. Det börjar märkas så väl nu ...

Ovido - Quiz & Flashcards