Tankar Från Verkligheten....

Direktlänk till inlägg 25 mars 2013

Vardagslyx

Av thoughtsofelle - 25 mars 2013 21:59

Det har väl knappast undgått någon att när jag vill unna mig något utöver det vanliga så väljer jag hårvårdsprodukter. Dels för att jag har ett hår med ett trassligt förflutet (i dubbel bemärkelse) men också för att det känns otroligt lyxigt!


Det senaste tillskottet är faktiskt det som min frisör rekomenderade mig. Det satt långt inne att inse att hon har rätt men jag får nog anse mig besegrad. Kerastases gröna serie ska tydligen göra under för sönderblekta och skadade hår som har gett upp.

Kérastase Ciment Anti-Usure (200ml)

Det låter lite bra för att vara sant och återstår att se hurvidare det stämmer. Jag har bara använt schampot och balsamet knappt en vecka än så länge så jag törs inte uttala mig om hurvidare det håller vad det lovar. Vad jag dock har märkt är att håret känns tjockare och är betydligt lättare att reda ut. Drömmen vore ju att få shoppa loss bland kerastases oljor också.... kanske nästa månad.


Kérastase Bain De Force (250ml)

Kanske inte den billigaste hobbyn men jag är säker på att det finns dom som har betydligt dyrare vanor. Ett tag hade jag seriösa planer på att bli frisör. Planerna är numera nerlaggda men jag kanske fortfarande har chansen att bli proffessionell hårvårdsprovare! Lyckan vore total! Handlar man tillräckligt mycket på samma ställe kanske man kan bli vip-kund åtminstone. Den här gången tex hade jag visst avancerat tillräckligt högt för att få en gratis prova-på lady shaver. Inte illa minsann?!


Just det, ett hett tips från en erfaren hårvårdskonsument. Köp inte schampo (eller andra dyra produkter) hos frisören. Checka in Look fantastics hemsida istället. Jag lovar att det finns pengar att spara.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thoughtsofelle - 3 december 2015 01:12

Eller alldeles för många att välja på? Skillnaden är marginell. Hur som helst så såg jag ett stjärnfall och hade chansen att önska mig nåt, drabbades av prestationsångest, kom inte på nåt och missade ögonblicket. Funderar på att revidera önskningstid...

Av thoughtsofelle - 30 november 2015 01:50

... Vilket innebär nedräkning mot jul! Helt magiskt! I år tjuvstartar vi med julbestyren eftersom allting tar exakt 27 ggr längre tid med den lilla krambjörnen som hjälpreda. Hittills går just hjälpredandet sådär; vi samarbetar lite åt olika håll och...

Av thoughtsofelle - 26 oktober 2015 22:57

Idag har väl inte riktigt allt gått som vi tänkt oss. Vi har: - sprungit omkring i lägenheten och ägnat oss åt skrikprevention och ätit frulle samtidigt. Bästa starten på dagen när blodsockret är i botten - hunnit träna på att "klappa fint" med...

Av thoughtsofelle - 24 oktober 2015 23:26

Ligger i skrivandets stund nerbäddad i en säng som inte alls är lika skön som min och har hemlängtan. Semester är överskattat. Tacka ver jag hemmets lugna vrå ...

Av thoughtsofelle - 20 oktober 2015 10:48

Denna avsaknad av sömn alltså. Vad ska man säga? Knepigt värre. Ännu knepigare blir det när övertröttheten infinner sig redan när vi kliver ur sängen. Halvdöd mamma och missnöjd övertrött unge är ingen bra start på dagen. Det börjar märkas så väl nu ...

Ovido - Quiz & Flashcards