Tankar Från Verkligheten....

Alla inlägg under mars 2013

PW

Av thoughtsofelle - 10 mars 2013 20:13

Guud vad jag längtar tills isen är borta helt! Ikväll blev det en skön men hal Power walk. Jag inbillar mig att det är en bra mjuksrart efter en längre soffmysarperiod. Dessutom är det perfekt när hjärnan behöver rensas och saker behöver tänkas igenom. Rena dunderkuren för kropp och knopp med andra ord!

Av thoughtsofelle - 10 mars 2013 16:06

Precis som 99,9% av svenska befolkningen tittade även vi på finalen av melodifestivalen. Det är någon slags hatkärlek det där med melodifestivalen. Ingen av låtarna uppfattas som något extraordinärt, inget av uppträdandena ger någon wow-effekt och visst blir det väl lite tradigt med alla dessa "genrep" då man ska traggla igenom deltävling efter deltävling innan det äntligen blir final. Trots det så tittar vi ju uppenbarligen. Det blir något slagt socialt fenomen, fredagsmyset utveklas till att omfatta även lördagen och helt plötligt är god mat och snacks tillåtet två dagar samma vecka.


Vi tittade på finalen tillsammans med ett helt gäng vänner med de klassiska ingredienserna skräpmat, lösgodis och mellotips. Helt klart en toppenkväll även om inte mina favoriter vann.

Som tonåring var jag galen i allt vad pojkband hette och även om jag kanske inte erkänner det i sociala sammanhang så är det fortfarande en genre som tilltalar mig. Oklart om State of drama vill kategorisera sig som pojkband men nog är det åt det hållet.


Av thoughtsofelle - 10 mars 2013 01:32

Ingen vidare uppdatering just nu, jag vet. Uruselt! Och nu är klockan alldeles för mycket för att lösa den saken.....

Av thoughtsofelle - 5 mars 2013 20:26

      Hört talats om ordmoln eller word clouds? Jag har fastnat lite för det, och tycker att det är ett roligt sätt att skapa sina egna väggdekorationer eller posters. Ikväll har jag lekt lite med wordle och försökt mig förstå på konsten att göra egna ordmoln. För någon som kan lite om programmering tror jag att sidan kan vara grym! Jag hittade även en annan sida, tagxedo, som har ytterligare lite fler funktioner. Klurigt och roligt!

    





Den här har jagt tänkt printa ut, rama in och sätta upp i köket. Otippat va?

(kopiera inte, tack!)


 












Det roliga med det här är att man kan göra sitt egna ordmoln med precis vilket tema eller vilken text man vill. Bara att leka och experimentera!

Av thoughtsofelle - 4 mars 2013 19:46

Vad är det egentligen för skillnad på muffins och cupcakes? Glasyren? Nåt mer?


Hur som helst på eftermiddagen har jag bakat cupcakes med morötter och massor av härliga kryddor i. Bakmaskinen gjorde helt klart vad den lovade, utan anmärkningar. Receptet jag använde till cupcakesen var från Leilas bok piece of cake. Smaken törs jag inte uttala mig om eftersom jag inte har gjort färdigt frostingen och därmed inte hunnit provsmaka, men eftersom Leila är grym på bakning så utgår jag ifrån att dom är fantastiska!

Av thoughtsofelle - 4 mars 2013 16:11

... Följt av en lång promenad i vårsolen. Precis den energikick jag behövde för att komma på fötter igen efter en bra men tuff helg. Äntligen är istiden på väg att dra sig tillbaka och asfalten på väg att komma fram. Tänk att man kan uppskatta asfalt så mycket?! Idag har dessutom vårjackan och mina sneakers invigts, kanske lite tidigt men jösses vad skönt att slippa känna sig som en michelingubbe.

Om en stund är planerna att inviga den nya hushållsassistenten. Vad som ska bakas är inte bestämt men jag velar för fullt (som vanligt)...

Av thoughtsofelle - 2 mars 2013 21:25

Åh vad jag längtar tillbaka till fantomen på operan i London!

Jag blev så glad när pausnumret i melodifestivalen ikväll var Peter Jöback med just en av låtarna från musikalen. Fantastiskt! Gåshud!

Av thoughtsofelle - 2 mars 2013 19:36

  

Vad pysslar du med en helt vanlig lördagskväll?



Själv gör jag konstgjord andning på mina gamla trotjänare till träningsskor. Dom har redan åkt tvättmaskin alldeles för många gånger och varit utom all räddning ett bra tag. Den passform som fanns från början lyser med sin frånvaro MEN det är fortfarande ekonomiskt försvarbart att ta till rotborsten och lite klorin om man väger in antalet träningstimmar jag utövar varje vecka (läs inte utövar). Hursomhelst, något som irriterar mig är att man kan stoppa fullt med okontrollerat hästkött i maten utan att tycka att det ens är befogat att upplysa om detta men klorin är tydligen så farligt att det har slutat säljas i mataffärerna.... Istället hittade jag Javex. Det hörs ju till och med på namnet att det inte är lika bra som klorin. Dessutom struntar jag IOM klorin är farligt eftersom det är precis därför jag vill köpa det, jag vill fräta bort all lera och smuts och döda alla forsvettsbakterier. Fram för mer klorin....

Ovido - Quiz & Flashcards