Tankar Från Verkligheten....

Alla inlägg under juli 2012

Av thoughtsofelle - 24 juli 2012 22:31

* Äta glass och titta på utsikten på fjällgatan tillsammans med den finaste personen i universum - CHECK
* spatsera runt och insupa tisdagsvimlet på söder - CHECK
* spana in medborgarplatsens uteliv - CHECK

Vid ett antal (läs miljoner) övertalningsförsök har jag stått fast vid att Stockholm inte är något för mig, men efter kvällens utflykt till söder måste jag erkänna att jag trivdes! Hög mysfaktor och inte en enda spännis

Av thoughtsofelle - 24 juli 2012 17:24

Jag kan varmt rekommendera en eftermiddagstripp till waxholm. Otroligt charmig liten småstad med otroligt fint läge vid havet och massor av charm!

Glassugen? Skippa "glassen på hörnet". Visserligen var glassen perfekt men personalen hade för länge sedan tröttnat på sina jobb vilket gjorde att betyget på hela stället sjönk till botten....

Av thoughtsofelle - 24 juli 2012 10:52

Solen lyser med sin frånvaro och det är enbart för att jag har blivit lovad en glass på fjällgatan så fort det blir fint väder. Jag misstänker att jag kommer att få vänta till nästa sommar. Dålig stil

Av thoughtsofelle - 22 juli 2012 01:05

Sommar i Stockholms skärgård. Mer semester än så här blir det inte

Av thoughtsofelle - 21 juli 2012 19:47

Sommar i Stockholms skärgård. Mer semester än så här blir det inte

Av thoughtsofelle - 20 juli 2012 07:21

Äääääntligen semester! Om cirkus 7 timmar checkar jag ut och hjärnan tar semester i fyra veckor frammåt och det ska bli sååå skönt!!!!!

Ikväll blir det fullt ös med packningen inför en semestertripp till Stockholms skärgård. Ska bli så himla mysigt! Jag har alltid varit en skärgårdsmänniska, jag har bara inte haftmöjlighet att befinna mig i mitt rätta element förrän nu. Tror faktiskt att semestern kommer att kännas fulländad efter lite sol och bad, båtturer, några glas vin och goda vänner. By the way, nu kommer semestervädret!

Av thoughtsofelle - 18 juli 2012 23:44

Usch, vattentrycket är lika med noll och jag ligger i sängen och smider en överlevnadsplan. Tänk om jag måste kissa inatt och inte kan spola? Tänk om jag inte kan duscha imorgon bitti? Tänk om jag blir akut törstig inatt och av någon anledning inte kan dricka varken juice eller mjölk? Hm... Hela livet står och faller med vattnet.... Helt klart

Av thoughtsofelle - 18 juli 2012 06:44

För någon timme sen är det precis fyra år sen min älskade morfar somnade. Hålet är fortfarande lika stor och saknaden enorm... ?

Ovido - Quiz & Flashcards