Tankar Från Verkligheten....

Alla inlägg under april 2010

Av thoughtsofelle - 15 april 2010 17:09

Har ägnat de senaste timmarna åt städning, vilket i sin tur gav massor av tid åt diverse tankeverksamhet. (livsfarligt!!) Man vet aldrig vad som kan hända när jag tänker?!

Hur som helst, en knäpp tanke som dök upp är att jag aldrig, oavsett hur mycket omgivningen än försöker, blir nöjd. Hittills har det varit självklart att det beror på att de runt omkring mig är snäppet sämre än mig på saker och ting och att jag har bestämda åsikter om hur allt ska göras. Allting måste göras på mitt sätt för att duga (med några få undantag såklart) och mina metoder verkar alltid vara bäst.

 Med skurmoppen i högsta hugg insåg jag dock att det inte riktigt stämmer. Det stämmer faktiskt inte alls.  Vad det egentligen handlar om  är mitt enorma kontrollbehov. Bara jag får bestämma eller vara delaktig så är jag nöjd. En otroligt dålig egenskap och även om det inte ändrar något så ber jag om ursäkt för det och riktar ett tack till alla ni som står ut med mig och mitt diktatoriska kontrollbehov!


Hugs & kisses!

Av thoughtsofelle - 15 april 2010 06:23

Efter 1 dags arbete under de fyra senaste dagarna slår jag på stort och kör ett 4-timmarspass idag. Viss risk för utbrändhet föreligger....

Jag njuuter av varje ledig sekund just nu! Tänk om man kunde vara hemmafru istället och oroa sig för diverse lyxproblem dagarna i ända istället. 

 Just nu känns tanken väldigt lockande......


Av thoughtsofelle - 14 april 2010 09:04

Jag skulle behöva ta ett allvarligt snack med den som gjorde det puzzel som jag håller på att lägga. 3000 bitar och inte ett enda par som passar ihop. Inte okej!

Av thoughtsofelle - 13 april 2010 13:41

...har bloggen bytt utseende! Från mörklila till Beige/Brun/vit. Det känns genast mycket vårigare.

Gissa om jag skrattade när jag insåg att det färdiga resultatet på bloggen har precis samma färger som mina nystrukna och nyss upphängda vårgardiner?!!! OCH på skjortan jag har på mig idag?! *ASG* Det är verkligen sååå typiskt mig!!!





Av thoughtsofelle - 13 april 2010 09:52

Idag är det jobbigt att vara jag. Lyckades bli väckt 06.30 av ett enormt brummande utanför på gatan. Kanske en traktor med sopmaskin som sopade bort gruset??? Men 06.30 KOM IGEN?! På min lediga dag dessutom.....

 Blev helt enkelt tvungen att gå upp, smälla igen fönstrena, gå en tur genom lägenheten och muttra några mindre väl valda ord för att sen sur som en bålgeting dyka ner i sängen igen.......och somna? Nähä du?! Jag har nämligen fått för mig att jag inte kan andas om inte fönstrena är öppna när jag sover, nån slags ångest inför att kvävas i sömnen. Fråga mig inte varför inte luften inne i rummet skulle räcka att andas in?! Det bara är så helt enkelt.......


Frukosttajm!


Av thoughtsofelle - 11 april 2010 18:42

Idag har jag varit en sväng i Västerås och fönstershoppat. Vet inte hur länge jag har letat efter vardagsrumsgardiner och lampskärmar. Jag tycker att mina krav är enkla: Helvitt gärna i Linnékvalitet, utan mönster eller tryck. Gardinerna måste ha knytband. Enkelt va? Not! Det blev alltså varken det ena eller det andra, däremot minirosor att ha i fönstrena....

Av thoughtsofelle - 10 april 2010 11:00

Jag kikade just på gårdagens avsnitt av talang. Stephen Hansen, vilken stjärna! 




Av thoughtsofelle - 10 april 2010 08:57

Idag har jag ägnat morgonen åt att gråta mig igenom dagens tidning. I tidingen fanns en artikel om lilla Victor, som numera är en ängel,  hans mamma och pappa och tomrummet som Victor lämnade efter sig. Trots att Victor inte vann kampen mot cancern så är han en hjälte som gör skillnad för många andra, dels genom sin fond men också genom att bana väg för andra familjer som hamnar i samma situation. Victors mamma har skrivit dagbok om tankar och känslor som dyker upp i vardagen i en blogg. Det är en viktig blogg på många sätt som skänker både glädje och sorg......


"Det enda du inte kan göra är att vrida tillbaka tiden,

 men vi kan påverka tiden här och nu."


Den starkaste stjärnan  hittar du på:


http://denstarkastestjarnan.blogg.se/

Ovido - Quiz & Flashcards