Tankar Från Verkligheten....

Alla inlägg under december 2009

Av thoughtsofelle - 8 december 2009 19:32

   Haha vad var det jag sa?! Total misär! 4,5 timme senare och några brännsår rikare så måste jag erkänna mig besegrad av pepparkakshuset. Jag avskedar arkitekten på stående fot. Inte okej!

 Det blir aldrig som man har tänkt sig. Småler dock lite när jag tänker på hur kul jag kommer att tycka att den här dagen är i minnet om 10 år.


Vill du se spektaklet???



Kristyren är slut, bagaren är slut och magen är tom. Funderar på att äta upp nonstoppen. Nä, jag är nog på igen imorgon men nu orkar jag inge mer ikväll!

Av thoughtsofelle - 8 december 2009 16:08

   Varför ger jag mig alltid på gigantiska projekt som är dömda att misslyckas?!

Hela köket är fullt av diverse delar av ett pepparkakshus. En del är gräddade, en del inte. En del saknas. Helt ärligt, jag har noll koll på läget?! Ångrar detta galna upptåg men känner mig tvingad att försöka slutföra det....

Av thoughtsofelle - 5 december 2009 20:38

  


Jag tror verkligen på uttrycket: "Ett gott skratt förlänger livet". Alla behöver skratta ibland. Allting blir så mycket lättare med ett leende på läpparna!Imorgon ser jag fram emot träningsvärk i smilgroparna som konsekvens av en mycket trevlig heldag i Uppsala.  Önskar att jag hade en bild av varje gång jag eller nån i min närhet log, som jag kunde plocka fram de dagar då allting är grått och trist.

NU blir det glögg och mys i soffhörnet.......


By the way. Imorgon blir det julpyssel med familjen. LÄÄÄÄNGTAR!

Av thoughtsofelle - 4 december 2009 22:02

Wow! Vet ni vad som har hänt? Imorse passerade vi 100 inlägg. Hur firar man detta högtidliga tillfälle?! Jo met ytterligare ett såklart!

Av thoughtsofelle - 4 december 2009 14:15

I år är det första året som jag känner att det här med julklappar har gått till överdrift. Jag har alltid varit en sån som har tyckt att julklappar i stora lass har varit det viktigaste på hela julen. I år känns det bara som man byter pengar med varandra. Ett bra exempel är mina grannar som har önskat sig en fågelholk i julklapp. 75 kr på coop. Som om de inte skulla ha råd att köpa det själva. Och vilken överraskning sen när dom ska öppna paketet......

*suckar* Känns lite avtrubbat. Skulle kunna nöja mig med en julklapp och lägga fokus på att faktiskt umgås och ha det trevligt. Baka julgodis och saffransbröd. Laga julmat tillsammans. Titta på Kalle anka. Klä granen. Det finns massor av "guldklimpar" som inte innebär att man måste byta pengar med varandra........

Av thoughtsofelle - 4 december 2009 09:27

Kunde inte låta bli att göra det lite juligt på bloggen. Kanske inte världens mest synkade, men vad gör väl det?! It´s Christmas time!

Av thoughtsofelle - 4 december 2009 09:11

Kanske den bästa dagen på hela veckan?! Man har fortfarande hela helgen framför sig och har ännu inte hunnit få ångest över att det snart är måndag. Jag ska dock jobba ikväll, så något fredagsmys blir det inte. Ibland undrar jag varför man är så dum så att man bara låter det rulla på och inte skaffar sig en utbildning som genererar ett 7-16 jobb må-fre......

Av thoughtsofelle - 1 december 2009 20:12

   SÅ! Nu är alla julgardiner uppe. Alla dukar strukna. Alla julstjärnor ihopmonterade.   Första avsnittet av julkalendern färdigtittad. Nog är det mysigt med jul allt! Ett mycket fin tradition där folkets stresstålighet prövas till fullo.  Vilken affärsidé! Den som kom på julen var inte dum. En riktig affärsman.


I helgen gick det traditionella adventsfyrverkeriet av stapeln. Jag är helt såld! Årets happening! Det är nåt visst med att bränna pengar?! Inte sant????

Ovido - Quiz & Flashcards