Tankar Från Verkligheten....

Direktlänk till inlägg 5 november 2013

Dumma google

Av thoughtsofelle - 5 november 2013 17:55

Visst är det härligt med alla dessa i-landsproblem. Just idag är jag irriterad på bilskrället! Den kunde väl se till att braka ihop vilken annan tid som helst på året men inte såhär före jul. Ibland känns det som att någon gör allt för att jävlas med en och ställa till med kaos i ens liv.

Jag inser att jag lever ett ganska bra liv när verkstadsräkningen är mitt största bekymmer. Eller förresten är det bara mitt näst största bekymmer. Värre än värst just nu, med risk för att skrämma bort alla mina läsare, är min hypokondri. Ja, jag är helt allvarlig. Hur rimligt låter det att någon skulle drabbas av skelettcancer, njursten och blindtarmsinflammation SAMTIDIGT? Fullständigt rimligt i min värld och det var precis så min tillvaro såg ut inatt. Även om jag kan skratta åt mig själv i efterhand (missförstå mig rätt) och är fullt medveten om att det är ren inbillning så är det på fullaste allvar när hypokondrin slår till med full kraft och självklart sker det oftast nattetid. Anledningen till att jag aldrig hinner vara litterär längre på kvällarna är helt enkelt att jag har fullt upp med att ställa medicinska diagnoser på mig själv och planera tiden som återstår. Den enda litteratur jag läser är sjukvårdsupplysningens webbupplaga. Snart har jag material nog att validera hela läkarlinjen.

Tänk vilka troll som spökar i hjärnan ibland och tänk vad mycket dom förstör. För vem har tid att sova om nätterna när man lider av alla dessa sjukdomar?! Visst vore det spännande att titta in i hjärnan och se hur allt är organiserat där inne?
Tur att det inte händer så ofta och att man har lite självdistans mitt i alla tokigheter! Och tänk vad bra det hade varit ibland om Google aldrig hade uppfunnits..,,

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thoughtsofelle - 3 december 2015 01:12

Eller alldeles för många att välja på? Skillnaden är marginell. Hur som helst så såg jag ett stjärnfall och hade chansen att önska mig nåt, drabbades av prestationsångest, kom inte på nåt och missade ögonblicket. Funderar på att revidera önskningstid...

Av thoughtsofelle - 30 november 2015 01:50

... Vilket innebär nedräkning mot jul! Helt magiskt! I år tjuvstartar vi med julbestyren eftersom allting tar exakt 27 ggr längre tid med den lilla krambjörnen som hjälpreda. Hittills går just hjälpredandet sådär; vi samarbetar lite åt olika håll och...

Av thoughtsofelle - 26 oktober 2015 22:57

Idag har väl inte riktigt allt gått som vi tänkt oss. Vi har: - sprungit omkring i lägenheten och ägnat oss åt skrikprevention och ätit frulle samtidigt. Bästa starten på dagen när blodsockret är i botten - hunnit träna på att "klappa fint" med...

Av thoughtsofelle - 24 oktober 2015 23:26

Ligger i skrivandets stund nerbäddad i en säng som inte alls är lika skön som min och har hemlängtan. Semester är överskattat. Tacka ver jag hemmets lugna vrå ...

Av thoughtsofelle - 20 oktober 2015 10:48

Denna avsaknad av sömn alltså. Vad ska man säga? Knepigt värre. Ännu knepigare blir det när övertröttheten infinner sig redan när vi kliver ur sängen. Halvdöd mamma och missnöjd övertrött unge är ingen bra start på dagen. Det börjar märkas så väl nu ...

Ovido - Quiz & Flashcards