Tankar Från Verkligheten....

Direktlänk till inlägg 29 mars 2012

Shopping

Av thoughtsofelle - 29 mars 2012 15:52

Idag blev det en shoppingtur på stan på jakt efter något nytt att piffa upp den annars så trista och uråldriga garderoben med. Varför är det så att man aldrig hittar precis det som man vill hitta? Jag har klämt, känt, och fingranskat varenda plagg som kan inordnas i kategorin "blus". Jag är ingen blustjej, har aldrig varit, kommer aldrig att bli. Det där flickiga med spets och volanger högt och lågt är supersnyggt.....på någon annan. Jag gillar mina svarta stuprörsjeans och mina brottarlinnen som varieras i färg efter humör (ja, mellan svart och vitt).


Det blev alltså inga nya kläder, däremot hittade jag jackan med stort J. Förutom svart och vitt i klädväg är jag barnsligt förtjust i kläder i marin stil (det är faktiskt inte bara svart och vitt då, även marinblått ingår). Jag har länge varit på jakt efter Didriksson-jackorna som fanns i höstas (men som jag var för snål för att köpa då). Det har visseligen kommit in nya modeller som liknar höstjackorna, men liknar är inte nära nog. Det ser ut som jag har satt på mig ett förtält när jag provar dom. Nya modellen går alltså bort, men så idag så plötsligt dök dom upp och dessutom på rea....men självklart inte i min storlek. Som tur var gjorde expediten min dag och talade om för mig att jag som är så smalaxlad inte kan ha en större storlek. Jihoooo....Mina axlar är breda som två mansaxlar. Självklart inser jag att det var ett försäljarknep där hon knuffade mig över köpbeslutets stup men jag kommer nog le åt det resten av dagen trots det. Ny jacka blev det alltså, till reducerat pris, precis en sån jag har velat ha, i vitt. Mer marint blir det inte. Och bäst av allt, just nu skiter jag fullständigt i att jag inte hittade den där blusen som jag ändå bara skulle ha haft på mig en enda gång. Slutet gott allting gott!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thoughtsofelle - 3 december 2015 01:12

Eller alldeles för många att välja på? Skillnaden är marginell. Hur som helst så såg jag ett stjärnfall och hade chansen att önska mig nåt, drabbades av prestationsångest, kom inte på nåt och missade ögonblicket. Funderar på att revidera önskningstid...

Av thoughtsofelle - 30 november 2015 01:50

... Vilket innebär nedräkning mot jul! Helt magiskt! I år tjuvstartar vi med julbestyren eftersom allting tar exakt 27 ggr längre tid med den lilla krambjörnen som hjälpreda. Hittills går just hjälpredandet sådär; vi samarbetar lite åt olika håll och...

Av thoughtsofelle - 26 oktober 2015 22:57

Idag har väl inte riktigt allt gått som vi tänkt oss. Vi har: - sprungit omkring i lägenheten och ägnat oss åt skrikprevention och ätit frulle samtidigt. Bästa starten på dagen när blodsockret är i botten - hunnit träna på att "klappa fint" med...

Av thoughtsofelle - 24 oktober 2015 23:26

Ligger i skrivandets stund nerbäddad i en säng som inte alls är lika skön som min och har hemlängtan. Semester är överskattat. Tacka ver jag hemmets lugna vrå ...

Av thoughtsofelle - 20 oktober 2015 10:48

Denna avsaknad av sömn alltså. Vad ska man säga? Knepigt värre. Ännu knepigare blir det när övertröttheten infinner sig redan när vi kliver ur sängen. Halvdöd mamma och missnöjd övertrött unge är ingen bra start på dagen. Det börjar märkas så väl nu ...

Ovido - Quiz & Flashcards